پرسپولیسی‌‌ها 45 دقیقه ریکاوری کردند

گلزنی دایی در روز کُری‌خوانی مربیان

وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون های ورزشی دستورالعمل هایی را تهیه کرده از جمله در بندهای تازه این دستورالعمل آمده است افراد بالای 70 سال نمی توانند در مجامع انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۶۹۶۱۶۳
چرا مجامع  انتخابات برخی فدراسیون ها برگزار نمی شود؟

به گزارش جام جم ورزشی ؛ این نکته به همراه منع حضور بازنشستگان و دوشغله ها در مجامع انتخابات فدراسیون های ورزشی ، از اراده بیشتر وزارت ورزش و جوانان در راه پوست اندازی مدیریت های ورزش ایران خبر می دهد. با این وجود همان طور که بارها گفته یا نوشته شده است ، تغییرات اساسی در راس فدراسیون های ورزشی نباید به منزله پاک کردن همه تجربیات افراد باسابقه در فدراسیون ها تلقی شود بلکه تلفیق باتجربه ها ومدیران جوان می تواند ساز و کار آینده رشته های ورزشی را فراهم کند و به ثبات بخشی ورزش ها همزمان در عرصه های داخلی و بین المللی کمک کند.

با وجود این تمهیدات که نظر وزارت ورزش و جوانان را نیز تامین می کند در مجامع انتخابات برخی فدراسیون ها اتفاقاتی در حال شکل گیری است که جز دامن زدن به حاشیه های فراوان و وقت تلف کردن های بی حاصل ، ثمره دیگری برای فدراسیون های مرتبط ندارد.

در اوضاع کنونی وزارت ورزش و جوانان عزم خود را برای برگزاری انتخابات و بیرون آمدن فدراسیون ها از گرداب بلاتکلیفی جزم کرده است ، با این حال از درون برخی فدراسیون ها اخبار حاشیه ای متفاوتی شنیده می شود که چرخ های سرعت دادن به برگزاری مجامع را کند می کند. هر چقدر انتخابات فدراسیون ها دیر تر برگزار شود بر حجم چالش ها و اختلافات افزوده می شود و این وسط زمان و سرمایه به آسانی می سوزد.

در حال حاضر زمان مجامع فدراسیون های تیروکمان و اسکی برای چندمین بار به تعویق افتاده است هر چند وزیر ورزش و جوانان گفته هر جا ناهماهنگی هایی در جریان انتخابات صورت بگیرد وزارت خود را موظف می داند دخالت کند و مجمع انتخابات را به تعویق بیندازد اما به نظر می رسد برای پایان دادن به تعویق های مکرر باید چاره ای دیگر اندیشید تا ورزش ها از این بابت ضرر نکنند.

وزارت ورزش و جوانان مرجع تصمیم گیری است و در پی اجرای سیاست های شفاف می تواند مانع بسیاری از جریان های بازدارنده درانتخابات فدراسیون ها باشد.آنچه از درون برخی جریان ها یا فدراسیون های ورزشی به بیرون تراوش می کند حرکت های نسنجیده توام با نشست های غیرکارشناسی افراد با سلایق گوناگون است که برای رسیدن به اهداف خود بازی های بی قاعده راه انداخته اند.

کسانی که اعتبار خود را در شلوغ کاری ، شایعه سازی و اغوا کردن افراد می بینند از عدم تصمیم گیری وزارت ورزش و جوانان بیشتر سود می جویند چون بقای خود را در فضای سرگردانی و بلاتکلیفی ورزش می بینند. ادامه این روند در فدراسیون هایی که هنوز رئیس آنها مشخص نشده است و مجامع انتخابات آنها هر دفعه تغییر می کند، به نفع هیچکس نیست.

محمد رضاپور/گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها