عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع قرض الحسنه بانک​ها صفر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نه تنها وامهای ازدواج سالهای گذشته پرداخت نشد، بلکه اکنون منابع قرض الحسنه بانکها صفر است.
کد خبر: ۶۹۶۱۵۶
منابع قرض الحسنه بانک​ها صفر است

ناصر عاشوری قلعه رودخانی با ابراز تاسف از اینکه فضای بانکی کشورمان به جای آنکه در مسیر تولید باشد، در مسیر رباخواری و دلالی است، گفت: بلایی که بانکها پس از پیروزی انقلاب بر سر مردم آوردند، باعث شد تا کشور دچار چالش شود و بانکها با این رفتارشان رو به روی مردم و نظام ایستاده اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از آقایان با رانت و زد و بند کارهایی کردند که عدد و رقم نجومی از نقدینگی کشور را از مسیر اقتصادی منحرف کردند، افزود: این آقایان هزاران میلیارد تومان از نقدینگی بانکها را به نفع خودشان از چرخه پولی کشور خارج کردند. اگر چه به ظاهر این رفتار تاثیر چندانی نداشته، اما تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشته و نارضایتی در اذهان عمومی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه بانکها با پول مردم می چرخد، گفت: اگرچه بانکهای دولتی و خصوصی با نقدینگی مردم می چرخد، اما همین بانکها به خواسته های مردم پاسخگو نشده اند.

وی با یادآوری اینکه در سال 92 حداقل یک میلیون متقاضی دریافت وام ازدواج داشتیم که بانکها باید به آنها وام ازدواج می دادند، افزود: نه تنها وام های ازدواج سالهای گذشته پرداخت نشد، بلکه اکنون منابع قرض الحسنه بانکها صفر است و نمی توانند وامهایی از قبیل وام ازدواج را به مردم بدهند.

نماینده فومن دلیل همه این بی نظمی ها را تنظیم بد ورودی ها و خروجی های بانک ها دانست و افزود: بانکها با این رفتارهایشان مردم را نسبت به نظام بانکی بدبین کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه سودجویی صرف، عمده معضل بانکهای کشور است، گفت: در گذشته، صندوق های قرض الحسنه گره گشای مردم بودند و چون این موسسات به نیازمندان وام می دادند، نقدینگی خود را در حسابهای قرض الحسنه می گذاشتند و تنها هدفشان این بود که ثواب آنرا ببرند. اما امروزه کار به جایی رسیده که همین افراد خیر و نیکوکار نیز پولهای خودشان را در بانکها می گذارند تا سودهای 25 درصدی بگیرند.

عاشوری با تاکید بر اینکه گمان نکنید افراد نیکوکار دیگر نیکوکار نیستند یا تفکر نیکوکاری در کشور ما از بین رفته است، افزود: مساله این بود که وقتی افراد نیکوکار دیدند بانکها پولهایشان را به افراد نیازمند نمی دهند و با بهره های سنگین از جیب شهرام جزایری ها و امیر منصور آریاها بیرون می آید، انگیزه خیرخواهانه خودشان را از دست دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کاری که گروهکها، منافقین، دشمنان و مخالفان نظام در تمامی 35 سال گذشته انقلاب حتی در دوران دفاع مقدس با ما نکردند، به نظر من سیستم بانکی آن کار را انجام داده و می دهد گفت: امروزه بانکها نارضایتی شدیدی در بین مردم ایجاد کرده اند زیرا از یک سو بهره بالایی می گیرند و از طرف دیگر منابع خودشان را مدیریت نکرده اند. (شریان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شمس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
۰
۰
بی تعارف نه مردم پولشان را به بانكها بدون سود؟! میدهند نه بانكها. این یعنی چی؟ یعنی اینكه بانكداری ما اسلامی نیست. اصلاً تا حالا فكv كردین بانك باید منابع قرض الحسنه اش رو از كجا بیاره؟ بنظر من كه وظیفه ی دولته.

نیازمندی ها