عزم جدی برای پیشگیری نیست

دهلران همچنان درگیر سالک + عکس

بیماری سالک، ساکنان شهرک صنعتی بزرگ شیراز را تهدید می‌کند؛ مشکلی که به گفته مسئولان امر از روستاهای اطراف شهرک صنعتی و همچنین دریاچه مهارلو نشات گرفته است.
کد خبر: ۶۹۵۹۳۲
شیوع سالک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مدیرعامل هیات امنای شهرک صنعتی شیراز در گفت‌وگو با مهر، در این‌باره، گفت: نبود سیستم فاضلاب در این شهرک باعث بروز این ناراحتی شده است.

علیرضا عرب‌غنی افزود: باید توجه داشت که وجود سالک در این شهرک براحتی می‌تواند مشکلات موجود صنایع را چند برابر افزایش دهد و همین کارخانه نیمه فعال را هم تعطیل کند.

وی تصریح کرد: مشکلات عمومی صنعتگران به اندازه کافی زیاد است، لذا نباید اجازه داد مشکلات دیگری بوجود آید.

مدیر محیط‌زیست و بهداشت شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز، با بیان این‌که وجود پشه سالک تنها به شهرک صنعتی بزرگ شیراز مربوط نمی‌شود، گفت: روستاهای اطراف شهرک صنعتی و دریاچه مهارلو مرکز حضور پشه‌های سالک است.

محمدمهدی مهربانی با بیان این‌که این مشکل ربطی به وضع فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز ندارد، افزود: 3000 مترمکعب فاضلاب در شهرک صنعتی تصفیه می‌شود و اگر قرار بود بیماری سالک از این طریق منتقل شود، پس کارگران این بخش باید زودتر از همه با مشکل مواجه می‌شدند.

وی ادامه داد: مسئولیت از بین بردن حشرات با ما نیست و در این خصوص شهرک صنعتی هیچ‌گونه کوتاهی انجام نداده است.

مدیر محیط‌زیست و بهداشت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نامه‌نگاری‌های مختلفی را با علوم پزشکی انجام داده‌ایم، اما هیچ‌گونه جوابی به ما نرسیده است.

مهربانی تاکید کرد: وظیفه ما از بین بردن حشرات نیست، زیرا تخصص این کار را نداریم اما زمانی که با کم‌توجهی مجموعه درمانی و بهداشتی مواجه شدیم، خودمان اقدام به سمپاشی کردیم و برای این کار 50 میلیون تومان هزینه خرید سم و سمپاشی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
نه از دریاچه خشك مهارلو است نه از روستاهای اطراف فقط از زه كش فاظلاب پشت پایگاه هوایی است كه برخی از ماشینهای تخلیه فاظلاب شب تخلیه میكنند و خود این كانال نیز رو باز است و فاظلاب شهر در ان وارد میشود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها