فرمانده پلیس راه کشور خبر داد:

سبقت غیرمجاز علت 22درصد تصادفات

ثبت سرعتهای بالاتر از 170 خودروها

سرعت سنج لحظه‌ای در ایران تولید شد

سرعت سنج های لحظه ای از رادار استفاده می کنند و از این طریق، سرعت بالای 170 کیلومتر بر ساعت را اندازه گیری کرده و اطلاعات خودرو را ثبت و ضبط می کنند.
کد خبر: ۶۹۵۲۹۷
سرعت سنج لحظه‌ای در ایران تولید شد

امیر احمد سپهری - مدیرعامل شرکت تولید کننده سرعت سنج لحظه ای گفت: سرعت سنج های تولیدی توسط شرکت دانش بنیان ما طبق استاندارد بین المللی هستند و جزء سرعت سنج های راداری نسل سوم به شمار می روند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران صدرنشین تخلفات جاده ای در بین کشورهای دنیاست و باید بتوانیم این مشکل را بررسی کنیم به فکر تولید سرعت سنج های لحظه ای افتادیم تا از این طریق بتوانیم سرعت خودروها را کنترل کرده و مانع بالا رفتن تصادفات در کشور شویم.

سپهری با بیان اینکه سرعت سنج های به کاربرده شده در کشور تقلبی هستند، گفت: سیستم های تقلبی برای اندازه گیری سرعت خودروها، مشکلاتی دارند که در صورت خراب شدن نیز امکان تعمیر آنها وجود ندارد و با جایگزین کردن سرعت سنج های لحظه ای علاوه بر امکان تعمیر در کشور، کمتر با مشکلاتی از این دست روبرو می شویم.

مدیرعامل شرکت تولید کننده سرعت سنج لحظه ای افزود: سرعت سنج لحظه ای به صورت رادار است و رادار هم با سرعت نور کار می کند که از این طریق می تواند سرعت بالای خودرو را اندازه گیری کند.

وی گفت: یک مجموعه علمی در پارک فناوری پردیس، دانش تولید سرعت سنج لحظه ای را پیاده کرده و این تکنولوژی را به ثبت اختراع رسانده است.

مدیرعامل شرکت تولید کننده سرعت سنج لحظه ای در خصوص جایگزینی سرعت سنج های لحظه ای که در پارک فناوری پردیس تولید می شود، افزود: تاکنون این سرعت سنج های لحظه ای در اتوبان های بزرگ تهران از جمله صدر و نیایش به کار برده شده اند و اکنون در حال سالم سازی محیط کشور از این منظر هستیم.

سپهری افزود: اگر خودروها با سرعت بالای 170 کیلومتر در ساعت در حرکت باشند با سنسور راداری سرعت لحظه ای تشخیص داده می شود و ضمن ضبط خودرو پلاک خودرو نیز خوانده می شود. از این رو، سرعت میانگین محاسبه شده و اطلاعات شناسایی خودرو و تخلفات را به پلیس و مراکز مدیریت راه‌های کشور و استانها از طریق عکس و دیتا ارسال کند.

وی در خصوص خودرو هایی که سرعت بالایی ندارند، گفت: اگر خودرویی با سرعت کمتر از 170 کیلومتر از جلو سامانه عبور کند، سنسور ویدئویی عمل کرده و سرعت میانگین را محاسبه می کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها