فردی که روزی ناتوان از پرداخت جریمه مالی خود زندانی شده بود،با کمک خیرین و ستاد دیه استان فارس از زندان رهایی یافت و این لطف نیکوکاران، انگیزه ای برای او شد تا 60 نفر از زندانیان با جرایم مالی غیر عمد را از زندان آزاد کند.
کد خبر: ۶۹۴۸۳۶
زندانی سابق، 60 زندانی دیگر را آزاد کرد

پدر این فرد در وصیت نامه خود آورده بود که یک سوم ارث خود را صرف آزاد سازی زندانیان می کند.

فرزند که یک سال قبل با کمک خیرین آزاد شده بود طبق وصیت پدر، دو میلیارد و 250 میلیون ریال را در اختیار ستاد دیه فارس قرار داد که از محل این کمک، 60 زندانی با جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند.

این فرد نیک اندیش با این اقدام انسان دوستانه در زمره 700 خیر استان فارسی مشارکت کننده در آزادی زندانیان با جرایم مالی غیرعمد قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس، مشارکت گسترده خیرین سبب شده است که نام این استان در صدر فهرست کشوری آزادی زندانیان با جرایم مالی قرار گیرد.

رضا اسکندری افزود: مشارکت خیرین و تلاش های صورت گرفته سبب شده است که در زندان های استان فارس، زندانی با محکومیت مالی کمتر از 50 میلیون ریال حضور نداشته باشد.

به گفته وی، سال گذشته 653 نفر و سه ماه نخست امسال 75 نفر با جرایم مالی غیرعمد از زندان های فارس آزاد شده و به کانون خانواده خود پیوستند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس افزود: با وجود این تلاش ها، امروز همچنان 832 نفر به دلایل ناتوانی در پرداخت جریمه های مالی جرایم غیرعمد خود در زندان های این استان به سر می برند که از این تعداد 121 نفر به دنبال تصادف و ناتوانی در پرداخت دیه، 295 نفر به واسطه ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، 286 نفر به خاطر جرایم مالی حقوقی و شماری دیگر نیز به واسطه ناتوانی در پرداخت جریمه در زندان به سر می برند.

آزادسازی این شمار زندانیان در دستور کار 13 جشن گلریزانی است که در ماه مبارک رمضان در استان فارس برگزار می شود.

«بهار رهایی با گل احسان تو» شعاری است که برای این آیین های نیک اندیشانه برگزیده شده است و امسال قرار است هنرمندان کشوری در اقدامی انسان دوستانه و بدون گرفتن یک ریال به شیراز سفر کنند تا جشن گلریزان 93 خاطره انگیز شود.

به گفته مسئولان برپایی این جشن، اتفاقات ویژه ای در جشن گلریزان شیراز در حضور یک هزار و 200 خیر و نیک اندیش ثبت خواهد شد.

خیرانی که از سال 81 همزمان با آغاز به کار ستاد مردمی دیه در استان فارس تاکنون پنج هزار زندانی را از زندان آزاد کرده اند.

ماه رمضان امسال تا به امروز شهرهای اقلید و فیروزآباد میزبان جشن گلریزان بوده اند و قرار است شیراز روزهای آینده میزبان سومین جشن در استان با این هدف باشد.

جست و جوی فهرست خیرین نیک اندیش با یافته های جالب توجهی همراه است.

کمترین کمک را یک فرهنگی بازنشسته به این ستاد داشته است و آن این که این فرد نیک اندیش هر ماه 155 هزار ریال از حقوق بازنشستگی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز می کند.

کمک های خیرین در کنار اعتبارات دولتی واریزی از سوی ستاد دیه کشور به حساب ستاد دیه استان فارس پشتوانه اقدام های انسان دوستانه است.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان فارس امیدوار است که با گام های انسان دوستانه خیرین و افراد نیک اندیش در جامعه بتوان 400 نفر یعنی حدود نیمی از زندانیان با جرایم مالی غیرعمد در این استان را تا پایان ماه مبارک رمضان از زندان رهایی بخشید.

وی اطمینان می دهد که هرگونه کمک به زندانیان بدهکار مالی با تحقیق صورت می گیرد و زندانیانی که به واسطه جرایم عمد و کلاهبرداری در بند هستند شامل کمک های این ستاد و خیرین نمی شوند.

بنا بر اعلام ستاد دیه استان فارس، خیرین علاقه مند به مشارکت در آزادسازی زندانیان با جرایم مالی می توانند کمک های مالی خود را به حساب جاری بانک ملت به شماره 10 / 11991199 به نام این ستاد واریز کنند.

انسان های نیک اندیش جامعه همچنین این امکان را دارند که با واریز وجه کمک ولو ناچیز خود به صورت کارت به کارت به کارت شماره 6104337770030961 به حساب ستاد دیه استان فارس، در این اقدام انسان دوستانه سهیم باشند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها