حریق در پارک ملی گلستان

مدیر پارک ملی گلستان گفت: تلاش نیروهای اطفاء حریق باعث شده که از وسعت آتش‎سوزی و سرایت بیشتر آن به مناطق دیگر جلوگیری شود اما درختان همچنان در آتش می‎سوزند.
کد خبر: ۶۹۳۷۷۳
حریق در پارک ملی گلستان

جواد سلیاری دقایقی پیش در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان در خصوص آتش‎سوزی امروز پارک ملی گلستان و آخرین وضعیت این حادثه، اظهار داشت: آتش‎سوزی امروز پارک ملی گلستان حدود ساعت 12 ظهر آغاز شده و این حادثه در منطقه مرتعی اتفاق افتاد که در آن درختچه نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: علت این حادثه متاسفانه باز هم عامل انسانی است و 95 درصد آتش‎سوزی‎هایی که در پارک ملی گلستان اتفاق می‎افتد به دلیل سهل‎انگاری مسافران عبوری است که در حاشیه جاده اقامت موقت دارند.

سلیاری تأکید کرد: 5 درصد علت آتش‎سوزی‎ها در پارک ملی گلستان بخاطر آتش‎‎سوزی ‎هایی است که در داخل پارک اتفاق می‎افتد که علت بیشتر این نوع آتش‎سوزی‎ها وجود شکارچیان غیرمجاز است که به صورت عمد یا غیر عمد منجر به آتش‎سوزی می‎شوند.

مدیر پارک ملی گلستان بیان کرد: آتش‎سوزی امروز پارک نیز از آن دسته آتش‎سوزی‎هایی است که منشا آن از داخل پارک بوده و می‎تواند کار یک شکارچی غیرمجاز باشد.

وی در پایان در خصوص وضعیت آتش‎سوزی و مهار آن تا به این لحظه ابراز داشت: خوشبختانه جلوی گسترش آتش گرفته شده و آتش مهار شده اما در داخل منطقه، آتش‎سوزی همچنان ادامه دارد و درختان همچنان می‎سوزند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها