با قانع نشدن نمایندگان سوال کننده

احتمال استیضاح فرجی دانا قوت گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جلسه رئیس مجلس با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی نمایندگان استیضاح‌کننده گفت: قول و قرارهای اینچنینی، وجاهت قانونی ندارد.
کد خبر: ۶۹۳۷۰۱

به گزارش ایرنا، الیاس نادران در جلسه علنی دیروز در اخطار قانون اساسی اظهار کرد: ما در مجلس نمی‌پذیریم به صورت گزینشی تعداد معدودی افراد برای دیگران تعیین تکلیف کنند.

نادران افزود: این قول و قرارها و جلسات نه در آیین‌نامه داخلی و نه در قانون اساسی هیچ وجاهتی ندارد و در ماده 223 آیین‌نامه داخلی تصریح دارد که استیضاح زمانی که اعلام وصول شد در صورتی از دستور کار خارج می‌شود که امضاکنندگان امضاهایشان را پس بگیرند و به کمتر از ده نفر برسند.نادران خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از امضاکنندگان استیضاحشان را پس نگرفتند و ما در مجلس نمی‌پذیریم به صورت گزینشی تعداد معدودی افراد برای همه تصمیم‌گیری کنند. اگر بنا بود استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم جلسه‌ای داشته باشند، باید تمام 60 نفر امضاکننده را دعوت می‌کردند تا نظرات آنها استماع می‌شد.

نادران خطاب به باهنر ادامه داد: من خودم جزو آخرین نفرهایی بودم که استیضاح را امضا کردم ولی امضا حرمت دارد و وقتی جایی را امضا می‌کنیم باید متقاعد شویم تا این امضا پس گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: شما در ماده 18 آیین‌نامه داخلی قسم خورده‌اید که به آیین‌نامه عمل کنید و همین آیین نامه اجازه نمی‌دهد استیضاحی که تحویل داده شده و دو بار هم در جلسه علنی اعلام شد که تحویل شده است، به تاخیر بیفتد.

وی از باهنر که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، خواست استیضاح را اعلام وصول کند و گفت: اگر بناست هر صحبت، مذاکره و بحثی بین استیضاح کنندگان و وزیر علوم انجام شود، باید روال قانونی و طبیعی خود را طی کند.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را به عهده داشت، در پاسخ به اخطار و تذکر آیین‌نامه‌ای الیاس نادران گفت: ما دنبال این هستیم که تکلیف مساله استیضاح را هر چه زودتر روشن کنیم و همان‌طور هم که گفتم روز یکشنبه خواهش شد جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس و وزیر علوم، همچنین تعدادی از استیضاح کنندگان برگزار شود.

نایب رئیس‌مجلس ادامه داد: ما به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که امضاها پس گرفته شود و اصلا این نوع کار شروع نشده و به دنبال پس‌گیری یا خط زدن امضا نیستیم. فقط بحث این بود که در مدت مشخصی به تاخیر بیفتد تا شاید وزیر قانع و حاضر شود که به مطالبات به حق استیضاح‌کنندگان پاسخ روشنی دهد.

وی افزود: اما در نهایت اگر 50 تا 60 نفر از استیضاح‌کنندگان تاکید داشتند که استیضاح وزیر علوم حتما باید اعلام وصول شود، اعلام وصول خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها