به علت عدم توافق برای انتخاب هیئت رئیسه

جلسه پارلمان عراق تا ۲۱ مرداد به تعویق افتاد

جلسه پارلمان عراق برای انتخاب هیئت رئیسه که قرار بود فردا برگزار شود به دلیل عدم توافق گروههای سیاسی به سه شنبه ۲۱ مرداد موکول شد. در اولین جلسه بعد از سوگند نمایندگان و تنفس نیم‌ساعته، قرار بود درباره تعیین رئیس پارلمان و دو معاون وی تصمیم گیری شود که به دلیل کارشکنی برخی جریان های سیاسی جلسه پارلمان برگزار نشد.
کد خبر: ۶۹۳۰۶۹
جلسه پارلمان عراق تا ۲۱ مرداد به تعویق افتاد

خبرگزاری فرانسه دلیل تعویق جلسه پارلمان را عدم توافق گروههای سیاسی بر سر نامزدهای سه پست اصلی این کشور اعلام کرده است.

جلسه پارلمان جدید عراق هفته گذشته به‌ ریاست «مهدی الحافظ» به‌عنوان ریاست سنی پارلمان و با حضور نوری المالکی و اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان برگزار شد و از مجموع 328 نماینده 255 نماینده در جلسه اولیه حضور پیدا کردند.

اعضای پارلمان جدید در اولین جلسه خود در صحن مجلس این کشور سوگند یاد کردند و «آلا طالبانی» از نمایندگان مجلس جدید سوگندنامه را قرائت کرد که به‌زبان‌های عربی و کُردی قرائت شد‬. بعد از سوگند نمایندگان و تنفس نیم‌ساعته، قرار بود که نمایندگان درباره تعیین رئیس پارلمان و دو معاون وی تصمیم گیری کنند که به دلیل کارشکنی برخی جریان های سیاسی جلسه پارلمان برگزار نشد. جدول کاری اولین جلسه پارلمان عراق شامل مراسم سوگند برای نمایندگان جدید و انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون وی بود.

قرار بود جلسه پارلمان برای انتخاب هیئت رئیسه فردا سه شنبه برگزار شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها