به علت عدم توافق برای انتخاب هیئت رئیسه

جلسه پارلمان عراق تا ۲۱ مرداد به تعویق افتاد

رئیس ائتلاف متحدون للاصلاح اعلام کرد که این ائتلاف هنوز در خصوص معرفی نامزدی برای احراز سمت ریاست پارلمان جدید عراق به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۶۹۰۸۶۲
برای نامزدی ریاست پارلمان عراق به نتیجه نرسیده ایم

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز؛ اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون للاصلاح امروز سه شنبه اعلام کرد: هنوز ائتلاف ما برای انتخاب و معرفی نامزدی برای احراز سمت ریاست پارلمان جدید عراق به اتفاق نظر نرسیده است.

اسامه النجیفی در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در بغداد ترتیب داده بود به خبرنگاران اعلام کرد: ما امروز به این نیت به جلسه نخست مجلس نمایندگان جدید آمده بودیم تا شاید در خصوص نام نامزدی برای تصدی سمت نخست وزیری عراق به توافق برسیم.

وی در این رابطه توضیح داد: متوجه شدیم هنوز ائتلاف ملی عراق برای معرفی نامزد خود به منظور تصدی سمت نخست وزیری به نتیجه نرسیده است از این رو ما هم فعلاً نمی توانیم نامزد خود را برای تصدی سمت ریاست مجلس نمایندگان معرفی کنیم فرصت آنها محدود است و انتظار داریم در اسرع وقت ممکن این نامزد را معرفی کنند.

اسامه النجیفی در بخش دیگری از سخنانش در این رابطه افزود: هنوز ما برای انتخاب گزینه‌ای به منظور معرفی برای ریاست مجلس نمایندگان عراق به توافق نرسیده‌ایم و اگر به توافق برسیم حتماً بعد از داشتن رئیس پارلمان می توانیم برای انتخاب نخست وزیر هم تصمیم بگیریم.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان عراق که اولین جلسه دوره سوم و جدید این مجلس به شمار می آید نمایندگان ائتلاف الکردستانی و ائتلاف متحدون به ریاست اسامه النجیفی رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق از جلسه خارج شدند و دیگر به این جلسه باز نگشتند.

براساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده در این رابطه مهدی الحافظ رئیس سنی مجلس جدید نمایندگتان عراق در دوره سوم بعد از به نتیجه نرسیدن جلسه امروز برای انتخاب رئیس جدید پارلمان و دو معاون وی تصمیم گرفت جلسه امروز را تعطیل و تا روز سه شنبه آینده موکول کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها