مطالبات چایکاران تا پایان تیر پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور گفت: تمام مطالبات کشاورزان چایکار استان‌های شمالی تا اواخر تیر پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۲۶۰
مطالبات چایکاران تا پایان تیر پرداخت می‌شود

علی محرر با بیان این که چایکاران گیلان و مازندران در چین بهاره، 12 هزار و 500 تن برگ سبز چای برداشت کردند، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز چای، 600 میلیارد ریال است که تاکنون 400 میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی تصریح کرد: 150 میلیارد ریال نیز در دو روز آینده پرداخت می‌شود و می‌کوشیم 50 میلیارد ریال باقیمانده را تا بیستم تیر به حساب چایکاران واریز کنیم.

برگ سبز چای به طور معمول در سه نوبت چیده می‌شود؛ چین اول که به چین بهاره معروف است، از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و تا دهم خرداد ادامه می‌یابد؛ چین دوم یا همان چین تابستانه تا اواخر تیر به پایان می‌رسد و چین سوم که چین پاییزه نام دارد، در مهر انجام می‌شود.

در هر نوبت چین، دو تا سه بار برگ چینی صورت می‌گیرد، اما چین بهاره از نظر لطافت و عطر و طعم معروف است.

حدود 32 هزار هکتار باغ چای در شمال کشور وجود دارد که 2000 هکتار آن در غرب مازندران و 30 هزار هکتار آن در استان گیلان است و60 هزار خانوار در این استان‌ها به چایکاری اشتغال دارند.

براساس اعلام شورای عالی اقتصاد؛ قیمت برگ سبز چای درجه یک برای فصل زراعی جاری 18 هزار ریال و قیمت برگ سبز درجه دو، 10 هزار ریال تعیین شده است.

امسال 1600 میلیارد ریال اعتبار نیز برای چایکاری اختصاص یافته که از این میزان یک هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی برگ سبز چای و 600 میلیارد ریال برای به‌زراعی و هرس باغات چای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آمنه اسماعیل زاده
Germany
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
باسلام چرا بعضی از كارخانه های چایسازی در شهرستان رودسر مطالبات چایكاران را پرداخت نمی كنند به كجا باید مراجعه شود لطفا راهنمایی كنید
متشكرم

نیازمندی ها