تنش های عراق و توحش داعش بسیاری از مردم عراق را ناچار به رها کردن خانه و کاشانه خود کرده است. طبق گزارش سازمان ملل، 250 هزار زن عراقی بخشی از این سیل مهاجران اجباری و 60 هزار نفر از آنها باردار هستند.
کد خبر: ۶۹۱۸۶۷
60 هزار زن آواره عراقی باردارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری القرطاس نیوز، استفان دیوگاریگ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی عراق از زنان باردار نیازمند مراقبت مملو شده اند و بیم آن می رود که برخی از این زنان محروم از مراقبت های بهداشتی ناچار به وضع حمل بدون دسترسی به پزشک شوند که این امر زندگی مادر و نوزاد را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به جمعیت 60 هزار نفری زنان باردار کوچ کرده در نتیجه جنگ عراق افزود: صندوق کمک سازمان ملل در این موارد، کمک هایی را اعطا می کند اما نیازمند 6.5 میلیون دلار تخصیص بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عباس
United States
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
سلام
60 هزار ؟ مطمئنی جام جم؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
كمك كردن یه امر انسانی و دوستانه حساب میشه .اما این دلیل شما خیلی منطقی و اصولی نیست .اگه قراره برای كمك كردن دلیل بیاریم و توجیه كنیم پس 100 ها دلیل برای كمك نكردن هم میشه اورد .
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
كمك چیه پسر خوب حالت خوش نیستا درست این زن های عراقی گناهی ندارن ولی برو فكر كن ببین 60 فرزند زنا كه كه معلوم نیست كی پدرشه به دنیا بیاد كه چی دوباره فساد كنه مگر فرزندان زنا نبودن كه در جنگ در برابر امام حسین ایستادند اینا بجای به دنیا اوردن بهتره همشونو سقط كنن وگرنه جامعه عراق پر میشه از فرزند زنا كه كه یقینا عواقب شوم و بدی در پی خواهد بود
اینجا فقط میشه گفت *******عجب صبری دارد خدا *******

نیازمندی ها