مذاکرات ذوب آهن و بازیکن تیم ملی به بن بست خورد

پیشنهاد یک میلیارد و 700میلیونی برای بیک‌زاده

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: ما یک پاکت را به زبان انگلیسی از طریق قاسمی که از همراهان فدراسیون فوتبال است به کی‌روش ارسال کردیم.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۸
پیشنهاد کتبی فدراسیون فوتبال به کروش ارسال شد

به گزارش جام جم ورزشی ؛ محمد نبی با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من به کارلوس کروش سرمربی تیم ملی در جام جهانی امتیاز کامل و نمره 20 می‌دهم چرا که او در بخش‌های ارزیابی مربوط به تیم ملی تمام تلاش خود را انجام داد. در تمامی دوره‌هایی که تیم ملی در مسابقات جام‌های جهانی آرژانتین و فرانسه، آلمان و برزیل حضور داشت همواره بهترین بازیکنان در ترکیب تیم ملی حضور داشتند اما در این دوره بازیکنان جوانی در تیم حضور داشتند.

به اعتقاد من کسب تجربه مهم است اما انتقال این تجربه نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. از جمله دلایلی که بنده باعث شده امتیاز کامل به کی‌روش بدهم این است که او در بخشی از مقدمات کار از جمله اردو و امکانات با ما جلو آمد و همه دیدند نیمکت تیم ایران یک نیمکت جوان بود و بازیکنان ما توانستند در این جام‌جهانی کسب تجربه کنند.

وی در ادامه گفت: بازیکنانی مثل نکونام و تیموریان داشتم اما مابقی بازیکنان این تجربه را نداشتند. در جلسه‌ای که کی‌روش با کفاشیان داشت استنباط ما این بود که در جام جهانی موفق ظاهر می‌شویم که این اتفاق رخ داد. امیدوارم در جام جهانی بعدی به مراحل بعدی صعود کنیم و در راه صعود به جام جهانی، راحت‌تر مسیرمان را ادامه دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: ما در طول سه سال 357 روز اردو برگزار کردیم و مسابقات دوستانه رسمی نیز برگزار کردیم. آمار گذشته‌ها را نگاه کنید، آیا دوره‌های قبلی هم اینطور بوده است؟ 53 بازی رسمی انجام دادیم که بخشی رسمی و بخشی دوستانه بود، 27 برد داشتیم، 8 باخت و 16 مساوی، این آمار نشان می‌دهد تیم ملی در حد معقولی کم و بازی داشته است. ما نمی‌توانیم لیگ ایران را تعطیل کنیم، به هر حال بازیکنان از لیگ آمدند، به عنوان معدل صددرصد با اطمینان قلبی خودم و فدراسیون می‌گویم که ما حداکثر تلاش‌مان را برای موفقیت تیم ملی انجام دادیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک اصل را معتقدم که باید یک تیم خوب باشد که تیم ملی موفق باشد. ما این تیم موفق را در فدراسیون داشتیم. بعد از اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، ستادی در وزارت ورزش تشکیل شد. سجادی ریاست آن را برعهده گرفت. در اولین جلسه، وزیر ورزش و کیومرث هاشمی مسئول کمیته ملی المپیک در جلسه حضور داشتند. در هر صورت ریاست ستاد را سجادی برعهده داشت، کفاشیان نیز به عنوان مدیر تیم ملی مسئولیت پذیرفته بود. البته کمیته‌هایی داشتیم که زیرنظر ستاد فعال بودند اما بخش فنی زیرنظر کروش بود. یک بخش هماهنگی و اجرا بود که آن نیز برعهده من بود.

نبی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مجموعه این سه سال با یک کار سیستماتیک جلو رفتیم. یکی از دوستان در برنامه شب گذشته انتقادهایی را مطرح کرد که باید به او عرض کنم هر کسی در هر پست و مقامی حضور دارد و شأن منزلت گرفته، خدا به او داده است نه بنده خدا، در بحث تیم ملی براساس جلسه‌ای که کروش و کفاشیان داشتند اعلام کردند می‌خواهیم به طور مستقیم راهها پیش برود. من اگر مسئولیت را پذیرفتم کار دبیرکلی را پایین نیاوردم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این اتفاقاتی که رخ داد حداقل گوشه‌ای از دل مردم با نتایجی که کسب کردیم توانستیم شاد کنیم. دوستان در آن برنامه تلویزیونی البته یک دو نفر از بازیکنان به هیچ عنوان تشکر نکردند. ما باید این را درنظر بگیریم، بازیکنان سه ماه دور از خانواده بودند و باید از آنها تشکر می‌کردند.

نبی در ادامه اظهار داشت: برگردیم به گذشته، محمد مایلی‌کهن سال 88 تیم را به جام جهانی برد و رسید به ویرا، مایلی کهن در آن مقطع به همراه فریادشیران زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدند. مصطفوی هم در آن مقطع به عنوان رئیس فدراسیون بود. قلعه‌نویی در جام ملت‌ها آمد بسیار زحمت کشید و با یک پنالتی آن اتفاق‌ها رخ داد. علی دایی هم سکان تیم ملی را برعهده گرفت و به شکل دیگری تضعیف شد و پس از آن قطبی آمد. ما بعد از حضور کروش به این باور رسیدیم که او باید مورد حمایت قرار بگیرد. امیدواریم که در حال حاضر که با حمایت‌های خوب از کروش و با منابعی که ما دراختیار داریم او در ادامه کار بتواند مسیر را ادامه دهد.

نبی در مورد اینکه پیشنهادات را به کی‌روش، فدراسیون فوتبال ارائه کرده است، گفت: ما یک پاکت را به زبان انگلیسی از طریق قاسمی که از همراهان فدراسیون فوتبال است به کروش ارسال کردیم، نامه‌ای که ارسال شده 8 پیشنهاد در آن مطرح شده، در حال حاضر نامه محرمانه است و اگر به جمع‌بندی نهایی رسیدیم، کفاشیان اعلام خواهد کرد. در آن نامه 8 آیتم وجود دارد که بخشی از آن به پیش‌پرداخت، دستیار ایرانی، پاداش و.... است. در خصوص اینکه آیا قرارداد کاهشی داشته یا خیر، اینگونه نیست. ما طبق قانون 15 تا 20 درصد دستمزد کارمندان فدراسیون را افزایش دادیم، اما کروش سرمربی تیم ملی است و افزایش قرارداد او فرق می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما همچنان سرپرست تیم ملی هستید یا خیر؟ گفت: با صحبت‌هایی که با کفاشیان و کروش داشتم در همان پست سرپرست تیم ملی فعالیت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعداد و ارقام که 15، 16 میلیارد دستمزد کروش است صحت دارد یا نه؟ گفت: فکر می‌کنم اعداد و ارقام گمانه‌زنی بوده و این اعدادی که مطرح شده نیست.

نبی در پایان گفت: قرار است یک مراسم مختصری در ماه مبارک رمضان داشته باشیم تا از زحمات فوتبالیست‌ها و خانواده‌های آنان یک تجلیل داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها