فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز هنگام فروش پوست پلنگ در منطقه پرور، 60 کیلومتری شمال سمنان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۴۶۱
مرگ پلنگی دیگر، این بار در سمنان

سرهنگ حمیدرضا خیلدر در تشریح این خبر به مهر گفت: ماموران یگان حفاظت استان سمنان، پس از اطلاع از فروش پوست پلنگ در معامله‌ای صوری، فروشندگان را به دام انداختند. به این ترتیب که در قالب خریدار، همراه با پول و چک برای خرید پوست پلنگ در محل حاضر شده و هنگام خرید، دو شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: پس از دستگیری شکارچیان، از محل مورد نظر یک راس مرال، یک راس کل تاکسیدرمی شده، پوست و سر پلنگ به همراه یک قبضه سلاح گلوله‌زنی بدون مجوز کشف و ضبط شد.

خیلدر با اشاره به جریمه 50 میلیون ریالی کشتن پلنگ خاطرنشان کرد: دو شکارچی غیرمجاز که از متخلفان سابقه‌دار استان هستند، پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سال گذشته به تعبیر بسیاری از کارشناسان، سالی سیاه برای پلنگ‌های ایرانی بود، زیرا فقط براساس آماری که در رسانه‌ها منتشر شد، 15 پلنگ در این سال تلف شد و مرگ پلنگ قطع نخاع شده تنکابنی که جای جای پیکرش، آماج گلوله شکارچیان بیرحم قرار گرفته بود، یکی از تلخ‌ترین رویدادهایی است که برای این گونه ارزشمند در سال 92 رخ داد. البته دوربین‌هایی که در مناطق حفاظت شده مستقر هستند، سال گذشته حضور حدود 20 قلاده پلنگ را در این مناطق ثبت کردند تا مرهمی برای دوستداران حیات وحش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها