گروه تروریستی داعش روز شنبه با تلفات سنگینی روبرو شد، به گونه ای که با حملات شدید نیروهای امنیتی عراق به مواضع آن ناچار شد از برخی مناطق عقب نشینی کند و با تجمع تروریست ها در مرزهای غربی و جنوبی، نیروهای امنیتی عربستان سعودی را به حالت آماده باش درآورد.
کد خبر: ۶۸۹۴۸۱
روز جهنمی داعش در عراق+عکس

پاکسازی تکریت از لوث وجود تروریست های داعش، مرگ صدها عضو این گروه تروریستی و برخی فرماندهان ارشد این گروه، حملات بی امان جنگنده های ارتش عراق به مواضع تروریست ها در موصل و انهدام بالغ بر 100 خودروی آنها روز سختی را برای داعشی ها رقم زد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری الاخباریه عراق، ژنرال قاسم عطا سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق از کشته شدن 164 تروریست عضو داعش و انهدام 104 خودروی آنها در عملیات های تکریت و الانبار طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

این تنها بخشی از تلفات تروریست ها بود و در عملیات های جداگانه، گزارش ها حاکی از خسارت های شدید داعشی ها در مواجهه با نیروهای امنیتی عراق است.

قاسم عطا افزود: نیروهای امنیتی با همکاری عشایر، مسئول نظامی داعش را در شمال شهر تکریت به هلاکت رساندند، همچنین 125 عنصر این گروه تروریستی در عملیات های دیگری کشته شدند و 57 خودروی آنها منهدم شد.

وی افزود: در عملیات منحصر بفرد دجله 25 تروریست کشته شدند و 34 نفربر حامل سلاح آنها نابود شد. در عملیات الانبار در منطقه آل بوبادی 13 داعشی به هلاکت رسیدند و 3 خودروی آنها به آتش کشیده شد. در منطقه البوعلی جاسم، 4 تروریست عرب تبار به ضرب گلوله نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.

عطا تصریح کرد: جاده ارتباطی بین بغداد و سامرا امن است و پاکسازی مناطق اطراف آن ادامه دارد، اما سامرا به طور کامل پاکسازی شده است.

در خبری دیگر از پیشرفت های میدانی و عملیاتی، تلویزیون عراق از پاکسازی شهر تکریت (زادگاه صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق) از حضور تروریست‌های داعش خبر داد، جایی که پیشتر به علت همکاری بازماندگان حزب بعث با گروه تروریستی داعش به یکی از مهم ترین مراکز تجمع تروریست ها تبدیل شده بود.

الغد پرس به نقل از منابع نظامی عراق خبر داد که فرماندهان گروه تروریستی داعش از تکریت فرار کرده اند.

شبکه العراقیه نیز اعلام کرد قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق گفت: تروریستهای داعش به صورت گروهی از تکریت، مکیشیفه، الدور و البوعجیل گریخته اند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق از نقش عشایر در وارد آوردن ضربات دردناک به تروریست ها گفت و افزود: همکاری و هماهنگی با طرف آمریکایی نیز در تحرکات امنیتی برقرار است.

پیش از این آمریکا از اعزام 180 مستشار نظامی برای جمع آوری اطلاعات میدانی از تجمع و تحرکات داعش خبر داده بود تا در صورت موافقت باراک اوباما رییس جمهور این کشور با مداخله نظامی، بانک اطلاعاتی اهداف حملات احتمالی مشخص باشد. البته واشنگتن هرگونه دخالت نظامی در عراق را منوط به توافق نوری المالکی با سایر گروه های عراقی برای تشکیل دولت فراگیر کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد، هواپیماهای بدون سرنشین عراق مواضع داعش را در موصل هدف حمله قرار دادند.

در شرق بعقوبه 6 تروریست به هلاکت رسیدند که 4 تن از آنها را آتش هوایی هواپیماهای عراقی از پای درآورد و 2 تن دیگر را نیروهای پیشمرگه کرد کشتند.

منابع امنیتی به پایگاه خبری الانصار گفتند: نیروهای امنیتی ده ها تروریست داعشی را در باغ های روستای منصوریه واقع در 35 کیلومتری بعقوبه محاصره کرده اند و مواضع آنها از هوا و زمین با راکت آتش توپخانه هدف قرار گرفته است.

به گفته این منابع سه نیروی پیشمرگه کرد در درگیری با عناصر داعش در منطقه التجنید (70 کیلومتری بعقوبه) زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند در حالی که 2 تروریست داعش کشته شدند.

نیروهای امنیتی در عملیاتی دیگر احمد خالد ابراهیم یک فرمانده طریقت نقشبندیه، گروه همپیمان داعش را به همراه 5 معاون وی در المنصوریه بعقوبه به هلاکت رساندند.

به گزارش البغدادیه در الرمادی مرکز استان الانبار، پایگاهی نظامی که به اشغال اعضای گروه تروریستی داعش در آمده بود هدف بمباران نیروی هوایی ارتش عراق قرار گرفت و 40 تروریست در آن، زیر آتش سنگین گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار نیز اعلام کرد 19 تروریست در شمال الرمادی طی حمله ای هوایی کشته شدند.

حملات هوایی برای پاکسازی کامل الرمادی از وجود تروریست ها همچنان ادامه دارد.

در حمله به سد حدیثه الرمادی نیز 6 تروریست با ضد حمله موثر نیروهای امنیتی به قتل رسیدند. تروریست های داعش قصد داشتند این سد را در تصرف خود بگیرند که 6 نفر از آنها کشته شدند. همچنین اردوگاه داعش در نزدیکی سد حدیثه هدف حملات هوایی جنگنده های عراقی قرار گرفت که هنوز از میزان تلفات این گروه تروریستی در این عملیات اطلاعی در دست نیست.

پایگاه کنوز مدیای عراق نیز گزارش داد گروه تروریستی داعش، قصرهای ریاست جمهوری تکریت را پیش از فرار، تبدیل به گورستان کشته های خود کرده است.

نیروهای امنیتی عراقی گفته اند که داعشی ها از شب گذشته (جمعه شب) فرار از تکریت را آغاز کرده بودند.

از موصل خبر می رسد که حملات مکرر جنگنده های عراقی، عرصه را بر ترورریست های داعش تنگ کرده است و داعشی ها دسته دسته در حال فرار از این شهر هستند.

الغدپرس با اعلام این خبر به نقل از شبکه رسمی العراقیه گزارش داد: نیروهای عراقی حمله گسترده خود را از امروز به مراکز تجمع گروه تروریستی داعش در موصل آغاز کرده اند و در ساعات آینده باید منتظر اعلام خسارت ها و تلفات سنگین داعش در این شهر بود.

البغدادیه نیوز گزارش داد که در منطقه الجلام سامرا، کاروانی متشکل از 20 خودروی حامل تروریست ها مورد حمله هوایی ارتش عراق قرار گرفت و با نابودی کامل این خودروها تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

پایگاه خبری الاتجاه نوشت که اهالی فلوجه به شهر خود بازگشته اند و آرامش در این شهر که تا چند روز پیش صحنه درگیری های خونبار بود، برقرار شده است.

بغداد نیز اوضاع نسبتا آرامی را در سایه حملات ارتش به داعشی ها در شمال کشور و فرار آنها از مناطق تحت اشغال، شاهد است.

گروه تروریستی داعش که در ابتدای بحران توانسته بود استان نینوا را در تصرف کامل بگیرد و در صلاح الدین و دیالی پیشرفت هایی داشته باشد، اکنون با حملات بی امان ارتش و نیروهای داوطلب مردمی پس از فتوای مرجعیت شیعی عراق در حال عقب نشینی از مواضع قبلی به سوی مرزهای اردن و عربستان است؛ امری که نگرانی عربستانی ها را برانگیخته است.

آماده باش عربستان برای مقابله با داعش!

یک مقام عربستانی از آماده باش کامل نیروهای امنیتی این کشور علیه فعالیت های تروریستی گروه داعش خبر داد.

این مسئول عربستانی که خواست نامش فاش نشود به شبکه آمریکایی سی ان ان گفت: همه نیروهای امنیتی پادشاهی عربستان سعودی در حالت آماده باش کامل برای مقابله با تهدید های احتمالی تروریستی از سوی گروه داعش علیه این کشور هستند.

هرچند عربستان سعودی خود به عنوان حامی اصلی گروه تروریستی داعش و ناامن سازی عراق به وسیله این گروه شناخته می شود اما به نظر می رسد هشدارهای ناظران درباره روی آوردن تهدید تروریست ها به کشورهای حامی آنان، اکنون عربستان سعودی را نیز حساس کرده است.

این مسئول عربستانی افزود: عربستان مرزهای مشترک طولانی با عراق دارد و ریاض دریافته است که سازمان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به مرزهای اردن و عراق نزدیک است و همچنین نیت خود را برای حمله به عربستان سعودی آشکارا اعلام کرده است.

مقام عربستانی به اطلاعاتی اشاره کرد که حاکی از آغاز همکاری داعش با القاعده در شبه جزیره عربستان است.

برخی کارشناسان بر این باورند که شکست های سنگین گروه تروریستی داعش در عراق این گروه را مجبور به عقب نشینی به سوی مرزهای مشترک عراق با عربستان و اردن کرده است که این امر تهدیدی برای پادشاهی عربستان با گسیل شدن تروریست ها به خاک آن کشور خواهد بود.

این مسئول عربستانی به دستگیری تعدادی از اعضای القاعده یمن اشاره کرد که قصد داشتند وارد خاک عربستان شوند. ریاض نگران این است که همکاری اعضای القاعده با عقب نشینی و شکست تروریست ها در عراق، بحران امنیتی جاری را در خاک عربستان سرریز کند.

جام جم آنلاین-جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها