روزنامه‌ برزیلی "گلوبو" با ارزیابی عملکرد ایران در جام جهانی 2014، از آن به عنوان یک تیم دفاعی نام برد که با وجود یک نمایش خوب مقابل آرژانتین، با تنها یک گل زده و یک امتیاز ناچار شد همچون دیگر تیمهای آسیایی در همان مرحله گروهی از این جام خداحافظی کند.
کد خبر: ۶۸۹۳۷۹
گزارش روزنامه‌"گلوبو" از عملکرد ایران در جام جهانی

به گزارش جام جم ورزشی ؛ روزنامه‌ برزیلی "گلوبو" در گزارشی به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخته و کار شاگردان کی‌روش را ارزیابی کرده است.

در این گزارش آمده است: ایران در چهارمین حضورش در جام جهانی باز هم نتوانست رکوردشکنی کرده و از دور گروهی صعود کند. پس از یک تساوی بدون گل مقابل نیجریه، ایران با گل دقایق آخر مسی مقابل آرژانتین تسلیم شد و در دیدار آخر هم سه بر یک به بوسنی و هرزگوین باخت تا در پایان کار خود تنها با یک امتیاز و یک گل زده جام را ترک کند.

ایران با سیستم‌ 1-5-4 شیوه‌ای تدافعی را برای بازی در جام برگزیده بود. تیم کی‌روش کاملا دفاعی بود و حمله به سمت دروازه حریف در اولویت دوم قرار داشت. البته گل قوچان نژاد به بوسنی و هرزگوین باعث شد که ایران بدون گل جام را ترک نکند. هر چند ایران تنها تیم این تورنمنت بود که نتوانست در نیمه نخست بازی‌هایش گلزنی کند. آنها در سه بازی 12 شوت به سمت دروازه حریفان زدند. یعنی میانگین چهار شوت در هر بازی.

البته ایران تنها تیم آسیایی نبود که از گروهش حذف می‌شد، بلکه تمام تیم‌های این قاره از صعود به دور بعد باز ماندند.

صحنه خطای زابالتا بر روی اشکان دژاگه که یکی از بحث‌ برانگیزترین تصمیم‌های داوران در مرحله گروهی بود، یکی از مهم‌ترین لحظه‌ها را برای تیم ایران هم رقم زد.

اگر چه ایران در دیدار با مقابل آرژانتین مغلوب شد، اما عملکرد شاگردان کی‌روش یکی از بهترین بازی‌های تاریخ این کشور را رقم زد. همه می دانند که آرژانتین با مهاجمان نابود کننده‌اش برای هر تیمی خطرساز است، اما یاران مسی برای رسیدن به دروازه ایران 91 دقیقه‌ زمان صرف کردند و پس از آن که حقیقی چند موقعیت از آگوئرو و هیگواین را گرفت، این مسی بود که قفل دروازه را در دقایق پایانی شکست.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها