«روس اتم» موسسه انرژی اتمی روسیه اعلام کرد که یک گام به ساخت نیروگاه برق اتمی برای دولت اردن نزدیکتر شده است.
کد خبر: ۶۸۸۹۷۴
روسیه برای اردن نیروگاه اتمی می سازد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه راشاتودی روسیه، شرکت «روس اتم اورسایز»، شاخه خارجی موسسه روس اتم می گوید؛ بر اساس توافق صورت گرفته بین روسیه و اردن در صورتی که امور، طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش برود، قبل از پایان تابستان سال جاری، توافق نهایی با اردن برای ساخت اولین نیروگاه برق اتمی آن کشور منعقد خواهد شد.

«جومارت علییف»، مدیر کل شرکت روس اتم اورسایز گفت: اسناد مربوط به توافق در حال بررسی است و پیش از پایان تابستان سال جاری توافق به امضا خواهد رسید ، اگر این مذاکرات متاثر از عواملی خارجی نشود.

به نظر می رسد اشاره این مسئول روس، به مخالفت های احتمالی از سوی آمریکا یا کارشکنی برخی رژیم های منطقه ای مانند رژیم صهیونیستی یا حتی رقبای عرب اردن در کشورهای عربی خلیج فارس باشد که نگران پیشرفت های مرتبط با این برنامه هستند، هرچند تاسیس نیروگاه بدون دخالت نیروهای بومی کشورهای منطقه و بر اساس دانش تکنولوژی صرفا وارداتی باشد.

مدیر کل روس اتم همچنین فاش کرد که در حال رایزنی با مصری ها برای ساخت نیروگاهی مشابه در آن کشور است.

وی افزود: کارشناسان موسسه انرژی اتمی روسیه پیشنهادهای خود را به دوستان مصری در ژانویه گذشته داده اند و روز گذشته پیامی را دریافت کرده اند که در آن، مصری ها خواستار پاسخگویی به برخی سوال ها در این باره شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها