سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تهران و واشنگتن دارای دشمن مشترکی در عراق هستند، گفت که با این حال دو کشور همیشه دارای منافع استراتژیک یکسان نیستند.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۷
تهران و واشنگتن دشمن مشترک در عراق دارند

به گزارش پایگاه وزارت خارجه آمریکا، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه خود در پاسخ به سؤالی درباره نقش ایران در حل بحران عراق گفت: "آنچه ایران و یا هر کشور دیگری در عراق انجام می‌دهند نباید به هیچ عنوان دارای ماهیت فرقه‌ای باشد، و هر آنچه فرقه‌ای باشد بسیار مسأله برانگیز خواهد بود. بنابراین، یقینا اکنون اقدامات ایران را تعقیب می‌کنیم. ما همه گزارش‌ها را دیده‌ایم، نمی‌توانم آنها را تأیید کنم، اما گزارش‌ها را دیده‌ایم اما از هیچ چیزی که دارای ماهیت فرقه‌ای است حمایت نمی‌کنیم. اگرچه ما دارای دشمن مشترکی در عراق هستیم اما همیشه منافع استراتژیک یکسانی نداریم."

وی در ادامه گفت: "وضعیت عراق هنور هم بسیار خطرناک است.

وی در ادامه درباره درخواست احتمالی آمریکا از عربستان برای قطع حمایت از داعش مدعی شد: "ما هیچ مدرکی در اختیار نداریم که نشان دهد دولتی در منطقه از داعش حمایت می‌کند. "( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mohamad reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
۰
۰
من فكر می كنم عربستان و اسراییل در پشت حمایت از داعش هستند و امریكا گوشه چشم و تبسمی در مورد بحران در عراق و منطقه كرده و در آینده ازشون سود خواهند برد.

نیازمندی ها