طرح جامع مسکن نگاه ویژه‌ای به تامین مسکن کم درآمدها دارد

برنامه 12 ساله برای خانه‌دار شدن ایرانیان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اخیرا در مطبوعات از «مسکن اجتماعی» به عنوان طرح جامع مسکن تعبیر می شود، گفت: مسکن اجتماعی ویژه افراد کم درآمد جامعه است و مختصات آن با طرح جامع مسکن که تمام انواع مسکن را دربرمی گیرد، متفاوت است.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۱
مسکن اجتماعی ویژه افراد کم درآمد جامعه است

عباس آخوندی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: طرح جامع مسکن، حوزه های مختلف مسکن و توسعه آن را زیر پوشش دارد.

وی افزود: آنچه در سفر به اصفهان با آن مواجه شدم، این بود که اکثر مهندسان و دانشگاهیان از آلودگی هوا و وضعیت آب استان اصفهان گلایه دارند که بخشی از آن به نحوه توسعه و برنامه ریزی شهری در این استان و پیش بینی برای گسترش شهری در آینده بازمی گردد.این موضوع ها باید در قالب طرح های جامع و تفصیلی و مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد تا بر الگوی مصرف آب، برق و انرژی در ساختمان و سیستم حمل و نقل تاثیرگذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به وجود صنعت و تولید 50 درصد از فولاد کشور در استان اصفهان، امکان تجدید نظر در نظام حمل و نقل، افزایش سهم حمل و نقل ریلی، ایجاد بندر خشک و چگونگی تقویت حمل و نقل ترکیبی در این استان، از محورهای مورد بررسی در جریان این سفر خواهد بود.

وی در باره طرح مسکن مهر در کشور گفت: تامین اعتبار برای اتمام کار، ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و توجه به مسائل اجتماعی این مجموعه ها، مورد توجه ماست.

آخوندی، مجموع تعهدات بانکها در باره طرح مسکن مهر در کشور را 500 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی مسکن مهر با سرعت خوبی در سطح کشور در دست اجراست، از تلاش دولت برای تامین منابع بهتری برای شتاب در اجرای این طرحها خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه خدمات روبنایی، همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم و امیدواریم تا مهرماه امسال مجموعه های آموزشی قابل توجهی در کنار مسکن های مهر ایجاد شود.

وی افزود: ساخت پاسگاه ها و مساجد، مجموعه های فرهنگی و ورزشی و خدمات جانبی در مجموعه های مسکن مهر هم در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با ایجاد این مراکز خدماتی، افرادی که در مجموعه های مسکن مهر سکونت دارند، از خدمات خوبی بهره مند شوند.

آخوندی گفت: تامین مالی بخش مسکن نیاز به الگوهای مختلف از جمله صندوق پس انداز و تسهیلات مسکن، صندوق مستقلات و لیزینگ دارد که هر بخش مشتری خاص خود را داشته و بخش ویژه ای را پوشش می دهند.

در طرح مسکن اجتماعی، متوسط زیربنای هر واحد مسکونی 50 متر است که برای خانوارهای دارای فرزند به 70 متر نیز می رسد، اما واحدهای مسکن مهر تا 90 متر مربع وسعت دارد.

در طرح مسکن مهر علاوه بر پرداخت وام، مابقی هزینه توسط متقاضی پرداخت می شود اما در مسکن اجتماعی، واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت گذاری می شود و هر فرد با پرداخت حداکثر 40 درصد درآمد خود، بصورت اجاره ای امکان سکونت در آن واحد را پیدا می کند.

واحد مسکن اجتماعی به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دولت اعلام کرده است که واگذاری آنها از سال 93 آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه، روز گذشته برای افتتاح چند طرح راه سازی وارد استان اصفهان شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها