محققان علوم پزشکی در آلمان اعلام کردند مرحله اولیه بررسی های بالینی بر روی واکسن سرطان مغز با موفقیت انجام شده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۱۱
آزمایش موفقیت آمیز واکسن سرطان مغز

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، آستروسیتوما و اولیگودندروگلایوما ، سرطان های مغز هستند که با نام کلی گلایوما ، شناخته می شوند زیرا منشا آنها ، سلول های گلیال مغز هستند که از سلول های حمایت کننده سیستم عصبی مرکزی مغز محسوب می شوند.

تاثیر گذاری روش هایی همچون شیمی درمانی و پرتو درمانی در این سرطان ها ، بسیار محدود بوده است.

اکنون دکتر میشل پلاتن و همکارانش در مرز تحقیقات بیمارستان هایدلبرگ آلمان اعلام کردند با استفاده از کنترل ژن مرتبط با این سرطان ها ، موفق شده اند آن را در مراحل اولیه کنترل کنند.

محققان در این بررسی موفق شده اند از تبدیل سریع سلول های گلیال به سلول های سرطانی ، جلوگیری کنند.

هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.

برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها