سخنگوی ارتش عراق:

سامرا امن است،روستاهای اطراف پاکسازی می شوند

سخنگوی ارتش عراق گفت: نیروهای امنیتی هم دیروز و هم امروز در اطراف سامرا مستقر شده اند و در چارچوب عملیات فرماندهی سامرا، تلاش می کنند تا همه مناطق و روستاهای متعلق به سامرا را پاکسازی کنند.
کد خبر: ۶۸۸۴۴۷
سامرا امن است،روستاهای اطراف پاکسازی می شوند

به گزارش شبکه العراقیه ، قاسم عطا گفت: آنان توانسته اند راه مواصلاتی سامرا به بغداد را به طور کامل امن کنند.

وی گفت: نیروهای امنیتی عملیات سامرا توانسته اند پنج تروریست داعش را بازداشت و سیزده خودروی تروریستها را مصادره کنند.

قاسم عطا گفت: متاسفانه برخی شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه بغداد برای تضعیف روحیه نیروهای ارتش خبرهای دروغ پخش می کنند از جمله اینکه پالایشگاه بیجی در تصرف داعش است و دستگاههای امنیتی باید با این شبکه ها برخورد کنند.

سخنگوی ارتش گفت: برخی شبکه های تلویزیونی تروریست های داعش را انقلابی می نامند از جمله شبکه تغییر که به طور کامل بعثی است و این شبکه ها باید از مردم به سبب پخش خبرهای دروغ عذرخواهی کنند.

وی گفت: امشب فیلمی نمایش داده می شود که یکی از نیروهای ارتش گرفته و نشان می دهد نیروهای داعش در پالایشگاه بیجی چگونه قلع و قمع می شود.

قاسم عطا گفت: ما طرحهای فراوانی برای قلع و قمع کردن تروریستهای داعش داریم هر چند از نظر امنیتی آنها را فعلا اعلام نمی کنیم با این حال ضمن تشکر از رسانه هایی که خبرها را به درستی مخابره می کنند باز هم درمورد رسانه های دروغ پرداز هشدار می دهیم.

شبکه المیادین گزارش داد، ارتش عراق حمله نیروهای داعش را به مناطق شمالی شهرک بیجی دفع و بر سیطره خود بر پالایشگاه این شهر تاکید کرد.

سرلشکر حامد المالکی فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد جنگنده های ارتش 13 دستگاه خودرو تروریست های داعش را اطراف پالایشگاه بیجی در شمال تکریت مورد هدف قرار دادند.

پایگاه اینترنتی «الغد پرس» از بغداد ،‌ اداره مبارزه تروریسم عراق از کشته شدن شماری زیادی از اعضای گروهک تروریستی داعش و انهدام ۱۰ دستگاه خودرو آنها در منطقه سامرا خبر داد.

ارتش عراق موفق شد کنترل گذرگاه مرزی طریبیل با اردن را که به مدت 24 ساعت در تصرف افراد مسلح داعش بود بازپس بگیرد.

همچنین هواپیماهای نظامی اردن چهار خودرو نیروهای داعش را که تلاش کردند از مرز عبور کنند هدف قرار دادند.

در داخل عراق نیز ارتش عراق و نیروهای مسلح عشایر کنترل شهر الرمادی و مناطق شمال شرقی فلوجه در استان الانبار را در اختیار دارند. اما مرکز شهر فلوجه و شهرک های راوه و آناء و القائم همچنان در کنترل اعضای داعش است.

منابع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی توانستند 9 تک تیرانداز عضو گروه تروریستی داعش را از بین ببرند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: دستگاه اطلاعات داخلی عراق در استان بابل یک گروه وابسته به داعش را در منطقه جرف الصخر در شمال این استان شناسایی و اعضای آن را بازداشت کرد.

همچنین شبکه العراقیه گزارش داد: نیروهای عراقی و جنگنده های ارتش این کشور در حملاتی در مناطق العویسات، الرواشد و الحردانیه واقع در شمال عراق 60 تروریست را کشتند و 9 خودروی آنها را منهدم کردند.( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها