گزارش سایت examiner درباره بازی تیم ملی مقابل آرژانتین

ایران به داور باخت

تیتری که رابرت جی ریسیو برای مطلبش در سایت examiner انتخاب کرده بهترین توصیف ممکن در مورد بازی شنبه شب تیم ملی مقابل آرژانتین است.
کد خبر: ۶۸۷۴۲۱
ایران به داور باخت

به گزارش سایت جام جم ورزشی او نوشته که آرژانتین به لطف لیونل مسی و داور بازی موفق به پیروزی مقابل ایران شده است.

تیم ملی ایران کمتر از دو دقیقه تا کسب یک نتیجه فوق العاده مقابل آرژانتین فاصله داشت اما لیونل مسی و میلوراد مازیچ داور صربستانی بازی جلوی شادی بازیکنان ایران را گرفتند.

مازیچ یک پنالتی مسلم برای ایران نگرفت و لیونل مسی هم توانست در آخرین دقیقه بازی دروازه علیرضا حقیقی – که در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت – را باز کند.

این بازی تقابل دو تیم بود که نمی شد سطح کیفی شان را با یکدیگر مقایسه کرد. تیم ضعیف تر بیشتر دقایق بازی را صرف دفاع کرد و البته چند موقعیت خوب در ضد حمله بدست آورد. تیم قویتر هم در اکثر دقایق بازی دنبال راهی برای نفوذ از دیوار دفاعی 11 نفره حریفش بود.

آرژانتین البته موقعیتهایی برای گلزنی داشت که دفاع و دروازه بان ایران جلوی آنها را گرفت. بازیکنان تکنیکی آرژانتینی راهی برای گذشتن از خط دفاعی قدرتمند ایران نداشتند. هر وقت دی ماریای تکنیکی می توانست سمت راست ایران را به دردسر بیندازد، کسی نبود که او را پشتیبانی یا از توپهایش استفاده کند. این داستان برای سرخیو آگرو و پابلو زابالتا هم تکرار شد. حتی مسی هم نمی توانست به خوبی با دیگر هم تیمی هایش هماهنگ شود و تمام اینها نتیجه دفاع فوق العاده ایران بود. ایران هم البته موقعیتهایی برای گلزنی داشت که سرخیو رومرو دروازه بان آرژانتین با عکس العملهای خوبش در برابر ایرانی ها ایستاد.

داستان اصلی این بازی، اما داور آن است که رویه بازی را عوض کرد و ماهیت آن را عوض کرد. داور صربستانی از کنار خطاهای خاویر ماسکرانو و فرناندو گاگو روی بازیکنان ایرانی به سادگی عبور کرد و خطای پنالتی ای که کل دنیا آن را دیدند، نگرفت.

وقتی داور صرب سوت پایان بازی را زد، اتفاق عجیبی افتاد. گزارشگر دو شبکه Univision و ESPN در فاصله چند ثانیه نسبت به یکدیگر به نکته مشترکی اشاره کردند. اینکه عملکرد ضعیف داوری به تنهایی اتفاق بدی است چه برسد به آنکه داور به نفع تیم قویتر سوت بزند. گزارشگر ای اس پی ان به بازی ایتالیا مقابل کاستاریکا استناد کرده که داور بازی برای کاستاریکا پنالتی نگرفته. به عقیده او با چنین داوری هایی، سلامت جام جهانی زیر سئوال می رود و این بحث مطرح می شود که فیفا و اسپانسرهایش دوست دارند تیم های بزرگتر مقابل تیم های نه چندان مطرح پیروز شوند تا آمار بیننده تلویزیونی جام جهانی پایین نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
لعنت به این داور بی وجدان كه تیم ما را قربانی كرد . مطمئنا دستهایی پشت پرده است ؟!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها