«آنها دختران را چندتا چندتا می برند»

روایت تکان دهنده زنان ایزدی از رفتارهای داعش

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرونده های مدارس موصل را برای یافتن دختران مجرد به منظور استفاده از آنان در جهاد نکاح زیر و رو کرد.
کد خبر: ۶۸۷۰۲۲
داعش به دنبال دختران مجرد عراقی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری عین العراق، منابع آگاه در استان نینوا گفتند سازمان تروریستی داعش در اکثر دبیرستان های دخترانه موصل، پرونده های دانش آموزان را برای یافتن دختران مجرد بررسی کرده است تا بتواند از آنان برای عمل جهاد نکاح اعضای خود استفاده کند.

این منابع افزودند: پیش از این داعش، اعلامیه هایی را پخش کرده و از اهالی موصل خواسته بود دخترانی را برای جهاد نکاح به این گروه معرفی کنند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارش اعلام کرد در حالیکه ارتش عراق و عناصر داعش در اطراف پالایشگاه نفت بیجی نبرد سهمگینی دارند، شهروندان شهر بیجی از اقدام اعضای داعش که خانه به خانه در محله‌های این شهر به دنبال شمارش و ثبت زنان مجرد و متأهل در هر منزل مسکونی هستند به شدت وحشت زده شده‌اند.

یک شهروند عراقی ساکن به نام "ابو لهید" به خبرنگار ایندیپندنت گفته است که "من به آن‌ها گفتم تنها دو زن در این خانه حضور دارند که هر دو نیز متأهل هستند. آن‌ها (عناصر داعش) می‌گویند که بسیاری از مجاهدین (افراد مسلح) ازدواج نکرده‌اند و زن می‌خواهند. آن‌ها اصرار داشتند داخل خانه من شوند و به کارت شناسایی زن‌ها (که نشان دهنده وضعیت‌تأهل زنان است) نگاه کنند."

تحسین وزارت امورخارجه آمریکا از تیم ملی فوتبال ایران

وزارت امور خارجه آمریکا طی پیامی عملکرد بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی آرژانتین را ستود.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه فیس بوک خود، بازی خوب تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال آرژانتین را که با برتری یک بر صفر آرژانتینی‌ها به پایان رسید را تحسین کرد.

در متن این پیام آمده است: "تیم ملی فوتبال ایران، دست مریزاد، خسته نباشید. علیرغم نتیجه، بازی زیبای شما قابل تحسین است."

اعتراف سازمان ملل درباره جنگ در سوریه

عضو کمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل در گزارشی پیرامون نقض حقوق بشر در سوریه تاکید کرد که نزدیک به 700 گروه مسلح و مزدور بیگانه در سوریه علیه حکومت این کشور می جنگند و مردم را می کشند.

دیل بونتی در گفتگو با خبرگزاری روسی ایتار تاس افزود: مصیبت های ملت سوریه به سبب مزدوران بیگانه و گروههایی نظیر جبهه النصره و داعش همچنان در حال افزایش است .

بونتی گفت: نزدیک به 700 گروه مسلح مختلف در حال حاضر در سوریه فعال هستند که هیچ سازمان یا گروه دیگری آنها را رهبری نمی کند. گروههای تندوریی که با تصمیم خود اقدام به کشتار مردم می کنند،‌شهرها را محاصره کرده و اموال مردم را به غارت می برند و به نیروهای دولتی حمله می کنند.

این عضو کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعتراف کرد که تعداد افراطیون و مزدوران بیگانه که از کشورهای دیگر وارد سوریه شده اند همچنان در حال افزایش است و هدف اصلی این افراطیون به زعم خود برپایی دولت خلافت و یا دولت اسلامی است.

دیل بونتی تصریح کرد: برخی از این گروهها فقط کارشان این نیست که با دیگر گروههای مسلح بجنگند بلکه برای سیطره بر بخش کوچکی از خاک سوریه جنگ را آغاز کرده اند تا قوانین خود را در آن سرزمین حاکم کنند.

بونتی تصریح کرد: تعداد جنایات بر ضد بشریت و جنایات جنگی به رغم قطعنامه های شورای امنیت همچنان در حال افزایش است به گونه ای که ارسال کمک های انساندوستانه را تقریبا غیر ممکن می کند.

نقطه اشتراک دولت احمدی نژاد و روحانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر حتی یک ریال هم از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید نرفته است، چه در دولت قبل چه در دولت فعلی.

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون، در جمع اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی در شیراز با تاکید براینکه ظرفیت‌های قانونی، مناسب است، گفت: هیچ مجلسی در هیچ دوره‌ای این همه اختیارات برای رهایی از رکود اقتصادی در اختیار دولت قرار نداده است،‌ تنها مقداری جسارت می‌خواهد و البته مقداری همبستگی به شرایط بین‌المللی و اندکی هم به اولویت‌بندی مسائل بستگی دارد.

تاجگردون با اشاره به مباحث مطرح شده در سفر دو روزه اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس به شیراز توسط فعالان بخش خصوصی، گفت: بخشی از موضوعات مباحث داخلی استان بود که به زعم نمایندگان خیلی نمی‌توان در قانون‌گذاری و مجلس به آنها پرداخت و راهکارش طرح در شورای گفت و گو است.

وی همچنین برخی مباحث را مربوط به قانون‌گذاری و مجلس دانست و گفت: مبحثی که عمده افراد در مورد صادرات و جوایز صادراتی مطرح کردند، از این دست مطالب بود، شاید در 10 سال گذشته خبری از جوایز صادراتی نبوده و حتی برعکس هم عمل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
خدا لعنت كنه حامیانتون رو
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
خدا لعنت كنه این بی وجدان ها را
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها