نماینده پارلمان عراق از وضعیت رقت بار زنان موصل می گوید

اعدام نامزدهای زن انتخاباتی از سوی داعش

تروریست ‌های داعش، مردان موصل را مجبور کردند که همسران و دخترانشان را به عقد مبارزان داعش در آورند.
کد خبر: ۶۸۴۲۴۲
اجبار زنان موصل به جهاد نکاح با داعش

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم الثامن، شاهدان عینی در استان موصل تاکید کردند که تروریست‌های داعش، مردان موصل را مجبور کردند که همسران و دخترانشان را به عقد مبارزان داعش در آورند.

تعدادی از افراد مسلح داعش با در دست داشتن بلندگو از اهالی موصل خواستند که زنان و همسرانشان را به عقد مبارزان این گروه تروریستی در آورند.

داعشی‌ها دو دادگاه شرعی در موصل ایجاد کرده‌اند که کار آن صدور و اجرای احکام ظالمانه در حق اهالی این شهر است.

قضات این دادگاه تروریست ‌هایی هستند که تابعیت پاکستانی داشته و جلادان آن نیز بیشتر تابعیت عربی دارند و برای کسانی که از تحویل دختران خود و جهاد نکاح آنان خودداری می­‌کنند مجازات شلاق با زنجیرهای آهنی را در نظر گرفته و به اجرا در می‌آورند.

در این میان چهار زن در موصل پس از اینکه داعشی ‌ها آنان را به جهاد نکاح مجبور کردند، دست به خودکشی زدند.

روایت فائزه هاشمی از حاکمیت اصلاح‌طلبان

فائزه هاشمی‌ رفسنجانی رئیس فدراسیون اسلامی ورزشی زنان منحل شده ایران با انتقاد ازعملکرد اصلاح‌طلبان در دوران حاکمیت شان گفت: زمانی که اصلاح‌طلبان به قدرت می‌رسند حضور و نقش بانوان در عرصه سیاست را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که بانوان نیز وجود دارند.

وی در حاشیه جشن امید در گفت‌و‌گو با فارس در کاشان گفت: اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی را نیز باید محترم شمرد و در کشوری که حدود ۶۰ درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیتش را بانوان تشکیل می‌دهند، با حضور کمرنگ بانوان در بخش مدیریتی کشور مواجه هستیم.

وی برابری جنسیتی، قومی و مذهبی را در کشورهای توسعه یافته امری پذیرفته شده دانست و افزود:اگر ما نیز که در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم این برابری را محترم نشماریم دچار مشکل می‌شویم و البته پذیرفتنی است که از نظر جسمی میان مرد و زن تفاوت وجود دارد ولی اگر ادعای اصلاح‌طلبی داریم می‌بایست از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در جایگاه خودشان استفاده شود.

حزب‌الله چگونه آرزوی تکفیری‌ها را بر باد داد؟

«تکفیری‌ها» هیچ وقت دوره‌ای به سختی وضعیت امروزشان نداشته‌اند. «دولت خلافت»ی که همواره آرزویشان بوده [در سوریه و] در مقابل چشمشان شروع به حقیقی شدن کرده بود که ... ناگهان دود شد و به هوا رفت.

به گزارش جهان‌نیوز، بخش زیادی از تکفیریون جهان یا به اصطلاح خودشان «جهادیون»، امروز در حالت یأس و سرخوردگی به سر می‌برند. احساس «مظلومیت» رو به رشد و حس شکست‌های پی‌درپی‌ای که اراده‌شان را سست می‌کند.

در این بین، برخی‌هایشان «تفرقه در صفوف و بروز فتنه‌ها را برای پاک شدن صفوف مجاهدین» ضروری می‌دانند، ولی برخی دیگر می‌گویند: «اگر الان موفق به ایجاد تغییرات نشویم، حداقل در سی سال آینده لگدمال خواهیم بود.» اما تحلیلی که خود این جهادیون از دلایل این شکست‌ها دارند چیست؟ پاسخ این سؤال می‌تواند ما را به شناخت بهتر طرز تفکر این دشمن رهنمون کند.

به نوشته‌ی رضوان مرتضی،چیزی نمانده بود که نظام را ساقط کنند که ناگهان یک اتفاق رخ داد و معادلات را عوض کرد: در سه ماه آخر سال ۲۰۱۲ حزب‌اله وارد نبرد در کنار ارتش سوریه شد و همین تبدیل به نقطه‌ تحول جریانات گردید. مخالفین مسلح از روستاهای ریف حمص بیرون رانده شدند و ارتش برخی مناطق را در حلب بازپس گرفت. «قلعه‌ی مخالفین» در القصیر هم در جولای ۲۰۱۳ بازپس گرفته شد و هفت ماه پس از آن، به «امارت تکفیری قلمون» هم خاتمه داده شد. این هم زمان شد با آغاز نبرد بین «تروریستها». درگیری رهبران القاعده، تبدیل به درگیری مسلحانه در میدان شد و اختلافات بین ابوبکر البغدادی و ابومحمد الجولانی نبردهای سخت و سنگین به راه انداخت بین دوگروهی که هر دو پیرو یک فکر کاملا واحد بودند! و اینچنین، صفوف [تکفیریون] دچار تفرقه شد.

دستور عجیب یک فرماندار

فرماندارشهرستان رامشیر از توابع استان خوزستان در اقدامی عجیب دستور داد تا زباله های محوطه فرمانداری را جلوی درب شهرداری تخلیه نمایند.

به گزارش جهان به نقل از صدای ایران،ماجرا بدین قراراست که در تاریخ ۱۲ خرداد مقرر بود که جلسه شورای تامین شهرستان با حضور برخی مهمانان استانی در فرمانداری تشکیل گردد و به همین منظور فرماندار دستور داده بود تا شهرداری زباله های محوطه فرمانداری را جمع آوری و پاکسازی نماید.

اما با گذشت چند ساعت و تعلل شهرداری در انجام این کار فرماندار دستور داد تا زباله های فرمانداری جمع اوری و جلوی درب شهرداری تخلیه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها