شبکه دو برای فصل تابستان و ایام ماه رمضان بجز سریال فاخته، برنامه‌های دیگری نیز تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به مینی‌سریال کیفر، سریال ماجراهای خاله دنا و شپلک، ویژه‌برنامه سحر اولی‌ها، باران و شب‌های روشن اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۶۸۴۵
تابستان جذاب شبکه 2 برای کودکان

کیفر سریالی شش قسمتی به کارگردانی حسین تبریزی است که تصویربرداری آن روز جمعه در تهران آغاز شد. این سریال برای شب‌های قدر ساخته می‌شود و به عدالت‌طلبی و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد.

حسین تبریزی درباره این سریال به جام‌جم گفت: کیفر زندگی دو دوست را روایت می‌کند که در اوج رفاقت مجبور به انتخابی می‌شوند که عدالت‌طلبی آنها را نشانه می‌رود.

تبریزی که پیش از این سریال رخنه را برای تلویزیون کارگردانی کرده، درباره مفاهیم طرح شده در سریال کیفر گفت: کیفر کنکاشی است در سبک زندگی دو خانواده که هر کدام در مشکلاتی غوطه‌ورند و با تدبیر و همدلی و آمیزه‌ای دینی بر آن فائق می‌آیند، اما این تازه شروع ماجراست.

این کارگردان درباره شباهت فضای سریال کیفر با رخنه گفت: از آنجا که سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برای شبکه دو اهمیت دارد در سریال کیفر هم به این مقوله توجه کرده‌ایم، اما در کیفر به زندگی مدرن و معنویت در این سبک زندگی هم پرداخته‌ایم.

به گفته تبریزی این سریال در تهران و بخش‌هایی از آن در شهرک دفاع مقدس تصویربرداری می‌شود.

در این سریال کامبیز دیرباز نقش جهان را برعهده دارد. فریبا کوثری در نقش نرگس، امیر دژاکام(عطا)، فریبا متخصص(فرخنده)، تیرداد کیایی(امیرعلی)، داوود شیرعلی(برزو)، حمید شریف‌زاده(حمیدرضا) و مینا دلشاد(حدیث) بازی می‌کنند. تبریزی تاکید کرد: سعید آقاخانی، اتابک نادری و علی سلیمانی نیز بازیگران مهمان در این سریال هستند و سیروس همتی نیز یکی از نقش‌های اصلی را برعهده دارد.

فیلمنامه این مینی‌سریال را حسین تبریزی و عباس مرادیان نوشته‌اند. کیفر همزمان با تصویربرداری از سوی مهران قدکچیان تدوین می‌شود و امید کرامتی نیز آهنگسازی آن را برعهده دارد.

شبکه دو برای تابستان بچه‌ها سریال خاله دنا و شپلک را در نظر گرفته که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهره لرستانی ساخته شده و از سه‌شنبه ساعت 16 و 15 دقیقه به نمایش درمی‌آید. مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره این سریال گفت: خاله دنا و شپلک در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده و می‌کوشد کودکان و خردسالان را با حیوانات مختلفی مانند خرس، شیر، ببر و پلنگ آشنا کند.

به گفته علی زارعان، تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در تهران، البرز، کاشان و اصفهان انجام گرفته و بازیگرانی چون داوود منفرد، حامد کیازال، دنا ضیایی، رز رضوی، علیرضا خشنود و ایمان معماریان در آن ایفای نقش کرده‌اند. وی افزود: در این مجموعه خاله دنا که مهندس محیط‌زیست است تلاش می‌کند تا بچه بازیگوشی را با حیوانات مختلف و زندگی آنها آشنا کند. این سریال از شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود.

گردهمایی عموها و خاله‌ها

با شروع فصل تابستان برنامه‌ای به نام «هر روز با ما بیا» به مخاطبان کودک شبکه دو ارائه می‌شود که همه عموها و خاله‌های این شبکه در آن حضور دارند.

برنامه هر روز با ما بیا از بخش‌های کوتاهی تشکیل شده که اجرای این بخش‌ها را عموها و خاله‌ها برعهده دارند. هر کدام از این آیتم‌ها قبلا ضبط شده‌اند و در کنار نمایش آنها، هر روز یک فیلم سینمایی از برترین‌های تولید شده در دنیا برای کودکان نیز به نمایش درمی‌آید. از فیلم‌هایی که برای این برنامه انتخاب شده می‌‌توان به گروه ویژه، شکارچی ذهن، گریز شبانه، خرس قهوه‌ای، پلیس اجباری، عصر یخبندان 2 و 3 و پلیس کوچولوهای مخفی اشاره کرد.

همچنین عموهای فیتیله‌ای چهار ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌اند که در این ماه به مخاطبان ارائه می‌شود. این عموها بعد از ماه مبارک رمضان و از عید فطر با سری جدید برنامه‌هایی که برای بچه‌ها تدارک دیده‌اند به شبکه دو بازمی‌گردند. مسعود روشن‌پژوه نیز سری جدید برنامه مسابقه محله را تدارک دیده که جمعه‌ها به تماشاگران شبکه دو ارائه می‌شود.

ویژه خانواده‌ها و نوجوانان

شبکه دو در کنار سریال‌های ماه رمضانی چند ویژه‌برنامه تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به برنامه کوی محبت و سحر اولی‌ها اشاره کرد.

محسن حبیبی، مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو درباره این برنامه‌ها گفت: کوی محبت به تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی از اولین روز ماه رمضان تا انتهای این ماه هر روز ساعت 20 به صورت زنده از نجف‌اشرف پخش می‌شود.

حبیبی درباره برنامه سحر اولی‌ها نیز توضیح داد: این برنامه به تهیه‌کنندگی احمد درویش‌علیپور هنگام سحر از شبکه دو پخش می‌شود و مخاطبش نوجوانانی است که امسال برای اولین بار روزه می‌گیرند. این برنامه را اکرم محمدی‌خواه اجرا می‌کند و حجت‌الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی این برنامه است.

درویش‌علیپور درباره این برنامه گفت: سحر امسال برای سومین سال متوالی به نمایش درمی‌آید. این برنامه سال گذشته با عنوان ماه‌ترین ماه به مخاطبان ارائه شده و امسال هم با همان رویکرد به نمایش درمی‌آید، اما سعی خواهیم کرد با نگاه متفاوت و تازه‌تری به موضوعات مطرح شده، بپردازیم و برنامه را در ساختار و قالب گرافیکی تازه و دیدنی ارائه کنیم.دعای کودکان، قرائت قرآن از سوی قاریان خردسال و کودک و احکام روزه‌داری از بخش‌های این برنامه است. مخاطبان اصلی این برنامه کودکان سحر اولی هستند، چه آنهایی که مکلف شدند و روزه می‌گیرند، چه آنهایی که توانایی روزه گرفتن ندارند و فقط به قصد دعا و نیایش پدر و مادر‌هایشان را در سحر همراهی می‌کنند.

ترتیل قرآن از سوی نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های شبکه دو در ماه مبارک رمضان است که هر روز از ساعت 11 به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) در قم به مخاطبان شبکه دو ارائه می‌شود.

مدیر گروه معارف شبکه دو افزود: «شب‌های روشن» نیز یک برنامه ترکیبی زنده است که هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه با اجرای رسالت بوذری و تهیه‌کنندگی پیام ابراهیم‌پور به مخاطبان بزرگسال ارائه می‌شود.

شب‌های روشن هر شب با حضور کارشناسان مذهبی چون حجت الاسلام شهاب مرادی و محمدرضا زائری پخش خواهد شد. این برنامه موضوعاتی مانند روابط خانوادگی، نقش پدر و مادر، ولایت‌پذیری، موضوع آموزش احکام به کودکان، محرم و نامحرم، دوستی‌های خانوادگی، نقش مسجد در تحکیم خانواده، نقش سفره و دورهم‌نشینی‌ها و... را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: این برنامه هر شب یک مهمان ویژه دارد؛ این مهمان ویژه گاهی از بین افرادی خواهد بود که تجربه‌های متفاوتی در زندگی داشته‌اند و گاهی هم خانواده‌های موفق.

مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو درباره برنامه «راه آرامش» به تهیه‌کنندگی محمد رفعتی گفت: 30 قسمت از برگزیده‌های این برنامه در ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد. جنگ شبانگاهی «ضیافت الهی» نیز ساعت 24 با بخش‌های شاد به مخاطبان ارائه می‌شود.

براساس توضیحات حبیبی، برنامه «باران» به تهیه‌کنندگی حسن سرپرست و کارگردانی محمد رفعتی به طرح 1448 اختصاص دارد که برای چندمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان و به همت همه شبکه‌های رادیو و تلویزیون اجرا می‌شود.

وی افزود: پخش برنامه نوجوانانه «نسیم وحی» هم در دستور کار این شبکه قرار گرفته، این برنامه ترتیل نوجوانان است و در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 7 صبح پخش می‌شود. در این برنامه که تهیه‌کنندگی آن را مهدی خداوردیان برعهده دارد، هر روز یک حزب از قرآن کریم از سوی قاریان ممتاز نوجوان قرائت می‌شود. (آذر مهاجر / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها