تدوین فیلم پرحاشیه «یاردوازدهم» آغاز شد

تولید فیلمی مستند از حضور بازیگران ایرانی در برزیل

فیلمبرداری مجموعه «یاردوازدهم» چندی پیش از تهران آغاز شد و در برزیل ادامه یافت و هم اکنون ایرج طایفه، تدوین قسمت‌هایی که در ایران گرفته شده را آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۸۶۴۳۸
تولید فیلمی مستند از حضور بازیگران ایرانی در برزیل

قرار نیست بازیگران در این پروژه به شکل آرتیستیک جلوی دوربین بروند، بلکه تصاویر از لحظات کاملاً رئال و مستند‌گونه تشکیل شده و قرار است تمام اتفاق‌های رخ داده در ورزشگاه‌های برزیل حین بازی‌های ایران و تصاویر اختصاصی از تمرین‌ها و اردو‌های تیم ملی ایران باشد.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از پر حاشیه‌ترین پروژه‌های چند وقت اخیر در سینمای ایران، پروژه «یاردوازدهم» بود. از همان ابتدا که جلسه نشست خبری این پروژه با حضور سید جواد هاشمی و محمدرضا گلزار برگزار شد، حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص به سرانجام رسیدن این پروژه به وجود آمد. مدتی بعد هم داستان کنارگیری هنرمندان مختلف از این پروژه با واکنش‌های متعددی از سوی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار یار دوازدهم متوجه شد و حتی نزدیک بود که کار منتفی شود، اما سید جواد هاشمی با راهی کردن بیش از ده هنرمند به برزیل عملاً تمام حرف و حدیث‌ها را کنار گذاشت.

رفتن چهره‌هایی چون محسن تنابنده، سام درخشانی، کامران تفتی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیاوش خیرابی، نرگس محمدی، محراب قاسم‌خانی، امیرحسین صدیق، رضا یزدانی، فاطمه گودرزی و لیندا کیانی که با هزینه‌های جواد هاشمی به این سفر رفته‌اند، نشان می‌دهد که هاشمی بر خلاف انتظار حاضر به کم آوردن در برابر حاشیه‌ها نشد.

به گفته یکی از عوامل پروژه، فیلمبرداری این مجموعه از تهران آغاز شده و هم اکنون ایرج طایفه، تدوین قسمت‌هایی که در ایران گرفته شده است را آغاز کرده و قرار است برای این‌که کار هر چه سریع‌تر بعد از جام‌جهانی روانه شبکه نمایش خانگی شود تا بازگشت جواد هاشمی و هنرمندان به تهران، تدوین بخش ایران، به پایان خواهد رسید.

بازیگران به صورت آرتیستیک جلوی دوربین نمی روند

اما نکته‌ای که طایفه در خصوص ویژگی اصلی این کار به صبا می‌گوید این است که قرار نیست بازیگران در این پروژه به شکل آرتیستیک جلوی دوربین بروند، بلکه تصاویر از لحظات کاملاً رئال و مستند‌گونه تشکیل شده و قرار است تمام اتفاق‌های رخ داده در ورزشگاه‌های برزیل حین بازی‌های ایران و تصاویر اختصاصی از تمرین‌ها و اردو‌های تیم ملی ایران باشد. با این حال بعید به نظر می رسد، پروژه «یاردوازدهم» به تهیه‌کنندگی سید جواد هاشمی حاشیه‌هایش به این زودی‌ها تمام شود، چرا که هومن طالبی سرمایه‌گذار اولیه این پروژه در گفتگویی اعلام کرده حق پخش مجموعه "یار دوازدهم" در اختیار اوست و هاشمی حتی اگر تمام هزینه‌های این پروژه را تأمین کرده باشد ولی بدون اجازه او نمی‌تواند این مجموعه را در شبکه نمایش خانگی توزیع کند. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها