فرامرز ظلی معروف به عمو ظلی پیشکسوت شناخته شده و خوشنام فوتبال ایران است. کسی که با وجود پا گذاشتن به 72 سالگی، همچنان پر از شور و عشق آموزش به نونهالان و نوجوانان فوتبال در جهت سازندگی اصولی در فوتبال ایران است. وی که بنیانگذار اولین مدرسه فوتبال در ایران نیز هست، 17 سالی می‌شود که در مجموعه ورزشی انقلاب مدرسه فوتبالی را به نام شماره یک مدیریت می‌کند و از آموزش در سطح فوتبال پایه انرژی می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۶۲۰۰

این پیشکسوت فوتبال نیز دل پردردی از وضع موجود مدارس فوتبال دارد و برای همین به خانواده‌‌ها و اولیا توصیه می‌کند که گول ظواهر و تبلیغات پرفریب را نخورند.

ظلی که از علیرضا حقیقی و احسان خرسندی به عنوان نمونه‌هایی از دسترنج این سال‌های مدرسه فوتبالش یاد می‌کند، معتقد است گرانی اجاره زمین و مبلغ ورودی به مجموعه انقلاب، باعث افزایش هزینه‌ها شده است.

وی با اشاره به این که طی این سال‌ها کسانی وارد بحث مدارس فوتبال شده‌اند که کوچک‌ترین سررشته‌ای از کار در فوتبال پایه ندارند، به جام‌جم می‌گوید : هدف من فقط خدمت به جامعه فوتبال است و الا در این سن و سال از من گذشته که دنبال پول باشم. متاسفانه وضعیت اگر نگوییم افتضاح است اما، خیلی بد است. چون عده‌ای با هدف سودجویی وارد بحث مدارس فوتبال شده‌اند و چون نظارت دقیقی نیز صورت نمی‌گیرد، هر کس هر چقدر که بتواند از این راه پول به جیب می‌زند.

ظلی اضافه می‌کند: عده‌ای نیز فقط اسمشان روی مدارس فوتبال وجود دارد و در حقیقت از اسمشان سوءاستفاده می‌شود. خود من با این که می‌توانستم با نام مدرسه استقلال فعالیت کنم، اما این کار را نکردم تا نگویند خواسته است از این برند سوءاستفاده کند.

وی با اشاره به این که کار کردن در فوتبال پایه تابع ضوابط خاص خود است، می‌گوید: بی‌شک کار کردن با نونهالان و نوجوانان و آموزش به آنها به تخصص لازم و تمرینات خاص نیاز دارد و نباید همه در یک کلاس ثبت نام شود. برای مثال خود من دو کلاس 7 تا 12 سال و 13 تا 15 سال دارم و برای این‌که همه چیز را به لحاظ سلامت بچه‌ها تحت نظر داشته باشیم، یک پزشک ثابت در کلاس‌ها حضور دارد تا سیستم تنفسی و قلبی بچه‌ها مدام چک شود. ضمن آن که یک پزشک ارتوپد نیز با ما همکاری دارد تا شرایط فیزیکی بچه‌ها بدقت بررسی شود.

ظلی که نیم ساعت زودتر از جلسات تمرینی در سالن و محل تمرین حاضر می‌شود تا بدقت همه لوازم و ملزومات کار آموزش را بررسی کند، کار با بچه‌ها آنقدر برایش مهم بوده که حتی قید سفر به جام جهانی برزیل را زده است تا با پس دادن بلیت فدراسیون، همچنان سر کلاس‌هایش حاضر باشد.

وی که برای سه ماه آموزش در سال گذشته 450 هزار تومان از شاگردان مدرسه‌اش به همراه ارائه البسه ورزشی و یک کوله‌پشتی دریافت کرده است، اضافه می‌کند: مانده‌ام با گران شدن مبلغ اجاره زمین و بحث اخذ ورودیه از سوی مدیریت مجموعه انقلاب، این مبلغ را چه مقدار افزایش دهم که خانواده‌ها نیز از عهده پرداخت آن برآیند.

قیمت مدارس فوتبال در 4 گوشه تهران

جهان‌گستر به مدیریت غلامرضا سرخه‌ای (آزادی): 300 هزار تومان برای سه جلسه در هفته به مدت دو ماه و نیم به همراه ارائه البسه ورزشی و کوله‌پشتی

دیهیم آسیا به مدیریت مهرداد ثاقبی‌فرد (رجایی، زمین چمن شهدای هویزه): 200 هزار تومان به همراه البسه و کوله‌پشتی

امید ایران به مدیریت محمود ترکاشوند (فلکه دوم تهرانپارس): 300 هزار تومان به همراه البسه و کوله پشتی

سرخپوشان دریا به مدیریت خسرو حاج‌خلیل (فرحزاد) 200 هزار تومان منهای البسه ورزشی

(حاج خلیل که از بازیکنان اسبق بانک ملی به حساب می‌آید، سعید تهمتن همبازی سابق خویش را نیز در کنار خود دارد و تاکید می‌کند با توجه به داشتن باشگاه در کنار مدرسه فوتبال، استعدادهای مدرسه فوتبال جذب باشگاه شده و در لیگ برتر شمال غرب به میدان می‌روند. او نیز که از قدیمی‌های خوشنام فوتبال است با تاکید بر کار اساسی و اصولی در آموزش به نونهالان و نوجوانان تاکید دارد خانواده‌ها باید قبل از ثبت‌نام فرزندان خویش در مدارس فوتبال، تحقیق کنند تا پولشان هدر نرود.)

آبی‌پوشان تک به مدیریت ایوب اصغرخانی (مجموعه هتل المپیک): 350 هزار تومان برای سه ماه اول، در صورت ادامه ماهی 70 هزار تومان.

ایده‌آل به مدیریت امین پازوکی (دیباجی شمالی): 250 هزار تومان به همراه البسه ورزشی

بیگی به مدیریت مهدی بیگی (مجموعه انقلاب): 550 هزار تومان بدون ارائه البسه ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها