کارشناسان نسبت به موثربودن کمپ‌ها در درمان معتادان متجاهر تردید دارند

پیش‌نیازهای راه‌اندازی کمپ 500 نفره زنان

رییس سازمان بهزیستی اعلان کرد:

نگهداری معتادان فقط در کمپ های ترک اعتیاد

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون بهزیستی وظیفه ای برای نگهداری معتادان بی خانمان و بدون سرپناه ندارد و یابد این افراد پس از جمع آوری به کمپ های ترک اعتیاد برده شوند.
کد خبر: ۶۸۶۱۱۲
نگهداری معتادان فقط در کمپ های ترک اعتیاد

همایون هاشمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مراکز زیادی در تهران و همچنین استان های دیگر کشور برای نگهداری و ساماندهی معتادانی که توسط نیروی انتظامی جمع آوری و به بهزیستی فرستاده می شوند، در نظر گرفته شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد ظرفیت نگهداری و ارائه خدمات به تمامی افراد معتاد را دارد، گفت: اینکه گفته می شود بهزیستی برای نگهداری معتادان جا ندارد درست نیست.

رییس سازمان بهزیستی گفت: براساس مفاد 15 و 16 قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی وظیفه ای در قبال نگهداری معتادان بی خانمان و بی سرپناه ندارد و مراکز ما جای نگهداری این افراد نیست و باید به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده شوند.

وی افزود: برهمین اساس اگر زنان معتاد بدون خانواده باشند بهزیستی نمی تواند آنها را نگهداری کند نه اینکه ظرفیت نداشته باشد بلکه تکلیف ما نیست.

هاشمی گفت: به ستادهای پذیرش معتادان در استان های مختلف اعلام کرده ایم که ظرفیت های خالی خود را اعلام کنند و ما براساس ظرفیت های موجود نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان جمع آوری شده اقدام خواهیم کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
بیشتر كمپداران مایل و راغب به ترك اعتیاد معتادانی هستند كه دست به نقد هستند. وگرنه به قولی بی مایه معتاد فراونه در كمپی بنام انیس رهایی كه خودم تجربه مدتها تحمل حبس برای در امد زایی این جانوران را داشتم شاهد بودم كه معتادانی كه در طرح های مختلف از خیابان جمع اوری شده را كه به این كمپ منتقل میكردنند بیشتر از یك هفته در كمپ نگه نمی داشتند و یك جوری برگشت میدادند به همون جاكه اومدن. در عوض معتادانی كه دست به نقد بودند انقدر برایشان ارزش داشت ند كه قبل از ورود بازرسان به خارج از كمپ منتقل میكردنند تا جلوی چشم نباشند نان در ترك این جور معتادان عزیز است ومگر به این راحتی ها از سر ترك اعتیاد همچین ادمهایی دست بر میدارند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها