رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش 13 درصدی سفرها در مرحله اول طرح تابستانه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۶۲۵
افزایش سفرها در مرحله اول طرح تابستانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از اجرای مرحله اول طرح تابستانی در عوارضی تهران – قم، گفت: مرحله اول این طرح از 21 خرداد ماه آ‎غاز شد؛ با توجه به تعطیلی مدارس سفرهای برون‌ شهری افزایش پیدا می‌کند به گونه ای که شاهد رشد 13 درصدی سفرها نسبت به هفته گذشته در کل کشور هستیم، البته مناطق شمال و شمال غرب حجم سفرها افزایش بیشتری داشته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک در این طرح پای کار هستند، افزود: کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و سامانه 110120 در تابستان امسال در دستور کار پلیس و دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور گفت: شهروندان می‌توانند از طریق هفت کد مشخص شده شامل صحبت‌ کردن با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک (سبقت غیرمجاز)، اشکالات فنی خودرو نظیر نقص ترمز، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن که ادامه سفر را با خطر مواجه می‌کند، عدم توقف برای فریضه نماز و تقدیر از راننده به علت رعایت مقررات و رفتار مناسب؛ تخلفات رانندگان را به این سامانه پیامک کنند.

وی افزود: سامانه 110120 صرفا برای بیان تخلفات نیست بلکه امکان ارزیابی ما را از تعاونی‌‌های مربوطه و رانندگان فراهم می‌کند، به گونه‌ای که مجموع تعداد تذکرات و تماس‌ها کنترل می‌شود.

سردار مومنی گفت: سامانه مذکور رویکرد جدیدی است احساس امنیت را برای مردم فراهم می‌کند به نحوی که شهروندان می‌توانند در جاهایی که پلیس حضور فیزیکی ندارد در هر ساعت از شبانه‌روز ارتباط برقرار کند.

وی تماس‌های شهروندان به سامانه 110120 را تقدیر و تشکر، تذکر پلیس به رانندگان متخلف و اعمال قانون آنها عنوان کرد و افزود: از زمان اجرای این طرح تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص نصب برچسب سامانه 110120 در خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر، گفت: کلیه تعاونی‌ها و رانندگان این ناوگان ملزم به نصب این برچسب هستند، ‌در صورتی که رانندگان از نصب این برچسب خودداری کرده باشند توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

رییس پلیس راهور با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه سفرهای برون‌ شهری کمی کاهش یافته و سفرهای درون شهری افزایش پیدا می‌کند.

وی، کاهش تمرکز رانندگان را یکی از نکات مطروحه در تصادفات فصل تابستان عنوان کرد و افزود: به علت کاهش تمرکز رانندگان، خستگی و خواب‌آلودگی زودتر بر راننده غالب می‌شود؛ بنابراین رانندگان هر دو ساعت یکبار به مدت 10 دقیقه استراحت کنند.

این مقام ارشد انتظامی از رانندگان خواست به هیچ به عنوان به حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکرده و سرعت و سبقت غیرمجاز به شدت پرهیز نمایند.

به گفته وی، بیش از 70 درصد علت همه تصادفات در تابستان، سرعت و سبقت غیرمجاز و واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در دستور کار پلیس است؛ این تخلفات عامل بسیاری از تصادفات رانندگی به شمار می‌آید.

سردار مومنی گفت: نظارت بر معاینه فنی خودروها خصوصا ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و نیز کارت سلامت رانندگان تواما توسط پلیس پیگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها