هر رویداد و به طور کل هر پدیده‌ای برای موفقیت کامل نیازمند پشتیبانی و برنامه‌ریزی‌های فراوان است، روزنامه جام‌جم هم از این اصل مستثنی نیست و به طور طبیعی آنچه در پیشانی روزنامه و صفحه‌های آن منتشر می‌شود و به دست مخاطبان می‌رسد فقط نمایانگر بخشی از تلاش بی‌وقفه همکاران ما در موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی جام‌جم است، برای آشنایی بیشتر شما با بخش‌های مختلف و پشت صحنه جام‌جم خواندن این مطلب می‌تواند جالب باشد.
کد خبر: ۶۸۵۳۰۳
پشت صحنه جام‌جم از پیش تولید تا توزیع

یکی از بخش‌های تازه متولد شده جام‌جم سامانه پیامکی ماست، با تغییرات ایجاد شده در بسترهای اطلاع‌رسانی، جام‌جم طی سال‌های گذشته با راه‌اندازی شبکه پیامکی اقدام به ارسال فوری و روزانه اخبار برای مخاطبان خود بر روی شبکه تلفن همراه کرده است.

اکنون این سامانه پیامکی در چند گروه اقدام به ارسال خبر می‌کند:

1ـ مدیران رسانه ملی، نمایندگان مجلس، مدیران رسانه‌ها، فرماندهان و شخصیت‌های موثر و صاحب نفوذ

2ـ مشترکان همراه اول

3ـ مشترکان ایرانسل

روزانه بسته‌های خبری در موضوعات عمومی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی از سوی تحریریه سامانه پیامکی تهیه و برای مشترکان و مخاطبان ارسال می‌شود.

نوع نگاه جام‌جم، مدیریت صحیح در انتخاب پیام‌های ارسالی و رعایت زمان‌بندی مناسب از ویژگی‌هایی است که باعث استقبال مخاطبان از این سامانه شده است.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که قادر است تمام نیازهای سازمان را در این بخش مرتفع سازد. به عبارت دیگر در صورت تمایل بخش‌های مختلف سازمان و با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی و تمرکز مدیریت جام‌جم می‌تواند مسئولیت مرکز پیامکی کل سازمان را به عهده بگیرد و همه بخش‌های سازمانی می‌توانند پیام‌های مورد نظر خود را برای مخاطبان خود از این طریق ارسال کنند.

روابط عمومی

مدیریت این بخش هم با یکی از روزنامه‌نگاران با تجربه جام‌جم یعنی آقای ابوالفضل فیضی‌خواه است.

شاید نوشته‌ها و گزارش‌های خبرنگاران تحریریه یکی از پل‌های ارتباطی با مردم باشد؛ اما بی‌تردید مهم‌ترین جایگاه ارتباط یک سازمان و موسسه با بیرون از خود واحد روابط عمومی است که البته وظایف متعدد دیگری را هم بر عهده دارد.

روزنامه جام‌جم با حضور موثر در نمایشگاه‌های داخلی اقدام به برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود می‌کند. بر همین اساس تهیه فرم نظرسنجی درخصوص مطالب و محتوای صفحات روزنامه و ضمائم به منظور اخذ نظر مخاطبان در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطبوعات و تهیه نمودار و آمارگیری بر اساس اطلاعات مندرج در فرم‌ها و تحلیل و طبقه‌بندی گروه‌های تحریریه براساس میزان رضایت‌مندی مخاطبان از آنها از سوی واحد روابط عمومی انجام می‌شود.

مدیریت حوزه روابط عمومی و به طور کل طبقه چهارم ساختمان جام‌جم به عهده مردی است که به نظم و انضباط اهمیت بسیاری می‌دهد و او کسی نیست چون اکبر آقای یعقوبی.

آگهی و آگاهی در کنار هم

انتشار مطالب جذاب و خواندنی که به تعالی و ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی مردم بینجامد، اقبال عمومی را هم در پی دارد و این اقبال باعث می‌شود تا بنگاه‌های اقتصادی هم برای معرفی خود از رسانه کمک بگیرند، البته این را هم نمی‌توان در نظر گرفت که آگهی و آگاهی به گونه‌ای در حیات یک رسانه نقش مهمی دارند.

بر اساس چارت سازمانی، روزنامه جام‌جم از ابتدای تاسیس دارای دو معاونت مستقل در حوزه جذب تبلیغات بوده است که البته در حوزه نیازمندی‌ها و طی یک بررسی اقتصادی چاپ آن در ابتدای سال 1391 متوقف شد که البته این تصمیم از سوی تعداد دیگری از جراید همچون روزنامه‌های ایران، دنیای اقتصاد، کیهان و رسالت نیز گرفته‌شد.

جام‌جم از بدو تاسیس همواره تلاش کرده تا با رعایت مقررات و قوانین مربوط به تبلیغات فعالیتی حرفه‌ای و در شأن رسانه ملی داشته باشد. خوشبختانه دقت نظر در بررسی محتوای آگهی‌ها، رعایت مقررات و پایبندی به اصول اخلاقی موجب شد تا سازمان نیازمندی‌های جام‌جم با وجود چاپ بیش از دو میلیون کادر آگهی طی سال‌های 90ـ1385 با موضوعات مختلف، حتی یک مورد برگه شکایت رسمی حقوقی و حقیقی از فرد یا نهادی دریافت نکند. که این امر علاوه بر ایجاد اعتبار و آرامش سازمانی، نشانگر رضایت مشتریان و مخاطبان روزنامه می‌باشد.

در رسیدن به این موفقیت نمی‌توان فعالیت خوب همکاران این بخش را با مدیریت کارآمد آقای فغانی نادیده گرفت.

همکاران اداری و مالی

سر و سامان دادن به وضعیت اداری و مالی روزنامه هم نوعی موتور محرک برای فعالیت دیگر بخش‌ها در هر سازمان است که در جام‌جم آقای ساور مسئولیت این معاونت را به عهده دارد و خوشبختانه جام‌جم در این زمینه و در مقایسه با دیگر همردیف‌های خود از امنیت شغلی و انظباط مالی و اداری شایسته‌ای برخوردار است که زحمات همکاران‌مان در این دو بخش هم جای قدردانی و تجلیل دارد.

چاپ و توزیع

یکی دیگر از بخش‌های پشت صحنه روزنامه جام‌جم که در رسیدن روزنامه به دست شما نقشی بسیار مهم دارند، همکاران مان در چاپخانه و توزیع هستند.

مدیریت بخش چاپخانه را چهره مشهور و سینمایی کشورمان آقای محمود گبرلو همان مجری و سردبیر جدی برنامه «هفت» بر عهده دارد و در بخش توزیع هم آقایان سعیدی و آقاجانی و شرکت گسترنگار جام‌جم زحمات بسیاری روی شانه‌هایشان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها