شبکه نسیم به مرور می‌تواند به شبکه‌ای موفق تبدیل شود چون برنامه‌سازی کوتاه مدت و هیجان‌ را سرلوحه کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۸۵
نیاز مخاطب به هیجان

داستان‌‌نویسی مینی‌مال( داستان‌های خیلی کوتاه) چند سالی است که در دنیای ادبیات آغاز شده است. داستان‌نویسان خیلی زود متوجه شدند که مردم دیگر حوصله خواندن رمان و داستان‌‌های بلند را ندارند و حتی در برخی اوقات تحمل این را ندارند که داستانی کوتاه را مطالعه کنند اما همین آدم‌ها در هر شرایطی دوست دارند پیامی را دریافت کنند یا ماجرایی هیجان‌انگیز را بشنوند. همه اینها باعث شد داستان‌های مینی‌مال خیلی زود بین مردم طرفدار زیادی پیدا کند و نویسندگان این حوزه هم بیشتر شوند.

این موضوع را می‌توان به برنامه‌سازی رادیو و تلویزیون هم تعمیم داد. مخاطب این دو رسانه تحمل، حوصله و وقت شنیدن یا دیدن برنامه‌های طولانی را ندارد. وقتی برنامه طولانی می‌شود از هیجان آن هم کاسته می‌شود و مخاطب امروزی بشدت نیازمند هیجان است. شاید به همین دلیل است که برنامه‌های گفت‌وگومحور که با افراد خاص و تاحدودی پرحاشیه مصاحبه می‌کنند به برنامه‌هایی جذاب و پربیننده تبدیل می‌شود چون در این مواقع مهمان و مجری به نوعی وارد چالش‌های هیجان‌انگیز می‌شوند و برنامه پرکشش می‌شود. مناظره‌های انتخاباتی چون با هیجان همراه بود در چند سال اخیر به پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شد. این نشان می‌دهد که مردم هرچند تمایل دارند اطلاعات کافی و لازم را از برنامه‌های تلویزیون دریافت کنند اما به هیجان هم نیاز دارند تا ذهن آنها را از رکود و رخوت هنگام تماشای برنامه خارج کند.

برنامه‌های صدا و سیما اگر طولانی و بدون هیجان و چالش باشد خیلی زود مخاطب را پس می‌زند، فرق نمی‌کند که این برنامه‌ ترکیبی یا نمایشی باشد، حتی سریال‌هایی که بدون فراز و نشیب و هیجان داستان خود را بازگو می‌کند هم خیلی زود بیننده‌های خود را از دست می‌دهد.

شبکه نسیم که زمان زیادی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد با توجه به همین کم‌تحملی مخاطب، برنامه‌های خود را طراحی کرده است. برنامه‌هایی با زمان کوتاه که سریالی هم نیست و در قالب بخش‌های کوتاه تولید و پخش می‌شود، می‌تواند هر بیننده‌ای را چند دقیقه‌ای پای تلویزیون نگه دارد و بعد به او این فرصت را بدهد که به کارهای دیگرش برسد. مسابقات زیادی برای پخش از این شبکه در دست تولید است که هم موضوعات تازه‌ای دارد و هم بنا به ذات مسابقه هیجان‌انگیز است. شبکه نسیم به مرور می‌تواند به شبکه‌ای موفق تبدیل شود چون برنامه‌سازی کوتاه مدت و هیجان‌ را سرلوحه کار خود قرار داده است. (طاهره آشیانی / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها