در مرکز تبادل کتاب چه می‌گذرد؟

تاناکورای فرهنگی

این هفته کتاب‌هایتان را مبادله کنید

از فردا کتابخانه حسینیه ارشاد 1100 کتاب بزرگسال و 280 کتاب کودک و نوجوان مازاد خود را با کتاب‌های شما مبادله می‌کند. لازم نیست حتما کتاب‌هایتان نو باشد، حتی می‌توانید کتابی را که قبلا خوانده‌اید و اینک در کتابخانه‌تان در حال فرسوده شدن است، با کتاب‌های این نهاد قدیمی مبادله کنید.
کد خبر: ۶۸۳۸۹۷
این هفته کتاب‌هایتان را مبادله کنید

به گزارش جام‌جم، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، بیست و ششمین طرح مبادله کتاب را از فردا تا شنبه پیش‌رو برگزار می‌کند. این طرح هر شش ماه یک‌بار برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این طرح کتاب‌های بدون استفاده خود را که از نظر محتوایی و کیفی دارای ارزش است، با کتاب‌های کتابخانه که بدین منظور فراهم شده در روزهای کاری اعلام شده از ساعت 9 الی 18 (پنجشنبه 8 و 30 دقیقه تا 12) مبادله کنند.

مهرناز خراسانچی، رئیس کتابخانه عمومی و مدیر حسینیه ارشاد درباره این طرح به خبرنگار ما گفت: طرح مبادله کتاب قبلا هر فصل برگزار می‌شد که حالا هر شش‌ماه یک بار برگزار می‌شود. در این طرح کتاب‌های مازاد کتابخانه حسینیه با کتاب‌هایی که هر فرد در کتابخانه شخصی‌اش به آن نیاز ندارد، مبادله خواهد شد.

او درباره کتاب‌های مازاد کتابخانه حسینیه ارشاد بیان کرد: چون کتاب‌های اهدایی به این کتابخانه زیاد است، گاهی با کتاب‌های مشابه زیادی مواجه می‌شویم. به همین خاطر ما از هر کتاب، سه نسخه نگه می‌داریم و بقیه را در فهرست کتاب‌های مازاد قرار می‌دهیم.

رئیس کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد درباره کارشناسی کتاب‌های مورد مبادله اظهار کرد: کارشناسان موضوعی ما تشخیص می‌دهند که کتاب‌های مبادله‌ای دارای ارزش هست یا نه. معاون فنی کتابخانه که وظیفه مجموعه‌سازی زیر نظر ایشان است، به اتفاق همکارانشان، کارشناسان ما در این زمینه هستند.

خراسانچی با اشاره به مبادله 1100 عنوان کتاب بزرگسال و 280 کتاب کودک و نوجوان در طرح این دوره، گفت: لزومی ندارد کتاب‌های مبادله‌ای حتما نو باشد. ممکن است فردی کتابی را دو بار خوانده باشد و دیگر در کتابخانه‌اش به آن کتاب نیاز نداشته باشد. این فرد می‌تواند کتاب موردنظر را در این طرح با کتاب‌های حسینیه ارشاد مبادله کند.

مدیر حسینیه ارشاد عنوان کرد: هر کتابی که مورد مبادله قرار می‌گیرد، مهر می شود و فهرستی از کتاب‌های مبادله‌ای تهیه می شود تا اگر احیانا بعدها اهداکنندگان کتاب از حسینیه ارشاد پرسیدند کتاب‌های اهدایی آنان چه شده، مشخص شود با چه کتاب‌هایی معاوضه شده است.

به گفته خراسانچی، برای اولین‌بار کودکان هم علاوه بر مبادله کتاب با کتاب‌های کتابخانه می‌توانند کتاب‌های شخصی خود را با یکدیگر مبادله کنند.

او افزود: قرار است در طول این هفته میزی تهیه شود تا در آن بچه‌ها فارغ از نظر کارشناسی و مهر شدن و تهیه فهرست از کتاب‌ها، کتاب‌های اضافه قفسه خود را با دیگر بچه‌ها مبادله کنند. رئیس کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد گفت: با این طرح به جای این‌که خانواده‌ها در طول سال بر فرض ده کتاب برای فرزندانشان تهیه کنند، می‌توانند 30 کتاب برای آنها تهیه کنند و به این ترتیب سرانه مطالعه خود را با هزینه یکسان ارتقا دهند.

فهرست منابع مبادله، هم‌اکنون در سایت کتابخانه به آدرس www.hepl.ir قابل مشاهده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها