حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ را در ردّ کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ، منتشر کرد.
کد خبر: ۶۸۳۴۶۲
مهدویت برترین حقیقت تاریخ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ به قلم مرتضی مطیعی که با همت پژوهشکده حج و زیارت و از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است، می‌کوشد با دلایل متقن، به شبهات مطرح شده در کتاب «عجیب‌ترین دروغ تاریخ» پاسخ دهد.

مهدویت از آموزه‌های مهم اسلامی است که در قرآن و سنت جایگاهی بس مهم، و همچنین با فلسفه و حکمت خلقت انسان و نظام تشریع الهی، پیوندی ناگسستنی دارد؛ زیرا با وجود آخرین حجت و هدایت‌کننده، وعده اکمال دین و اتمام نعمت و غلبه حق بر باطل، تحقق می‌یابد.

اما با این حال، کج‌اندیشان همواره کوشیده‌اند تا با شبهه افکنی در این حقیقت روشن، ایجاد تردید کنند؛ وهابیان که با نگاهی خوشبینانه، نماینده فکری و عملی خوارج محسوب می‌شوند، از جمله کسانی‌اند که درباره مهدویت، شبهات پرشماری مطرح ساخته‌اند.

کتاب «عجیب‌ترین دروغ تاریخ» ترجمه کتاب «متی یشرق نورک ایها المنتظر» نوشته عثمان بن محمد الخمیس است که در سال 1429 هجری قمری به چاپ رسیده است؛ پیش از این نیز بخش زیادی از کتاب به صورت مقاله، با نام «المهدی المنتظر الحقیقه والخرافه» ارائه شده بود.

نویسنده این کتاب که خود شخصی وهابی است، با انتخاب موضوع مهدویت از نظر شیعه اثنا عشری، با نادیده گرفتن واقعیت‌ها، حقایقی را تحریف کرده و از مطالبی با پیش‌فرض باطل ذهنی خود، برداشت غلط کرده است.

وی با تعصب و عناد که خمیرمایه مکتب اموی و حامیان آن است و امروز با نام وهابیت جلوه‌گری می‌کند، شبهاتی را در کتابش مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی از محققان و پژوهشگران حوزوی است که در اثر خود با عنوان «مهدویت برترین حقیقت تاریخ» می‌کوشد با دلایل متقن، به شبهات مطرح شده در کتاب «عجیب‌ترین دروغ تاریخ» پاسخ دهد.

در کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ که در گروه کلام و معارف پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده، با مراجعه به منابع معتبر و متون روایی، تاریخی، تفسیری و کلامی شیعه و سنی به شبهات و تحریفات عثمان الخمیس در موضوع امامت و مهدویت پاسخ داده شده است.

این کتاب با دوری گزیدن از هرگونه تعصب و با مراجعه به منابع معتبر و متون روایی، تاریخی، تفسیری و کلامی شیعه و سنی در رفع شبهات و آشکار کردن حقایق معارف مهدوی علیه‌السلام تلاش می‌کند.

امامت، محبت به اهل بیت علیهم‌السلام و مهدویت شیعی، شخصیت حقیقی امام زمان علیه‌السلام از دیدگاه شیعه و سنی و شخصیت‌ شناسی حضرت مهدی علیه‌السلام و مسأله غیبت از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این اثر به آنها پرداخته شده است.

همچنین لزوم عصمت امام و تداوم امامت شیعی تا قیامت، روایات مهدویت، آگاهی شیعیان خاص از امام زمان، نائبان و مدعیان دروغین، احوالات شخصی، مسجد جمکران و رفتار حضرت با مساجد و مشرکان از دیگر موضوعات مهم این اثر است.

کتاب مهدویت برترین حقیقت تاریخ به قلم مرتضی مطیعی در قطع وزیری، 372 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 10 هزار تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها