کارآگاهان پلیس آگاهی استان لرستان، باند سرقت از منازل را متلاشی کردند. گرچه شیوه سرقت‌ اعضای این باند مشابه ترفند خیلی از سارقان دیگر بود، آنها در انتخاب اعضای گروه به شکل متفاوتی عمل می‌کردند.
کد خبر: ۶۸۳۱۴۵
دستگیری سارقان90 خانه

سردسته‌های باند پس از شناسایی محل سرقت، باتوجه به شرایط و وضع خانه‌ای که قرار بود از آنجا دزدی کنند، سارقانی را با هیکل‌های متفاوت و متناسب انتخاب می‌کردند. متهمان پس از بازداشت به 90 فقره سرقت از خانه‌های شهرستان خرم‌آباد اعتراف کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان لرستان از اواسط سال گذشته در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌ها قرار گرفتند. شیوه مشابهی که در ارتکاب این سرقت‌ها به کار می‌رفت، مشخص کرد تمام دزدی‌ها کار اعضای یک باند است. رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این باره می‌گوید: تحقیقات مشخص کرد سرقت‌ها توسط افراد یک باند صورت می‌گیرد؛ باندی چهار نفره که دو عضو آن سارقان سابقه‌دار بودند. باتوجه به شناسایی هویت متهمان فراری این پرونده، بررسی‌های گسترده و شبانه روزی انجام و بالاخره اوایل امسال پاتوق متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ دالوند ادامه می‌دهد: از مخفیگاه متهمان مقداری از اموال سرقتی کشف شد. سارقان بقیه اموال مسروقه را به دو مالخر فروخته بودند که هر دو مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی، به 90 فقره سرقت از خانه‌های شهرستان خرم آباد اعتراف کردند. یکی از متهمان درباره شیوه سرقت‌هایشان به پلیس گفت: من و همدستم در زندان با هم آشنا شدیم و بعد از آزادی تصمیم گرفتیم به سرقت‌هایمان ادامه دهیم اما برای اجرای نقشه‌هایمان به افراد دیگری هم نیاز داشتیم.

به همین دلیل دو نفر از دوستان‌مان را وارد باند کردیم. این دو نفر با شرایط ما مطابقت داشتند. پس از آن چهار نفری سرقت از خانه‌های شهرستان خرم‌آباد را از اواسط سال گذشته آغاز کردیم. شگرد سرقت‌هایمان خاص بود. خانه‌ها را بین ساعات 10 شب تا یک بامداد شناسایی می‌کردیم. ما سراغ منازلی می‌رفتیم که چراغ آنها خاموش بود یا آن‌که در زاغ‌زنی‌ها متوجه می‌شدیم اعضای خانه برای شب‌نشینی خانه را ترک کرده‌اند. البته هر بار قبل از ورود به محل موردنظر برای اطمینان زنگ خانه را می‌زدیم و درصورتی که کسی پاسخ نمی‌داد، از نبود ساکنان خانه مطمئن می‌شدیم.

او ادامه داد: بعد از شناسایی خانه مورد نظر، طبق موقعیت آنجا راهی محل سرقت می‌شدیم. مثلا اگر خانه‌ای نرده داشت، یکی از اعضای باند که لاغر اندام بود، از میان نرده‌ها رد و وارد خانه می‌شد و در را برای بقیه اعضای گروه باز می‌کرد. اگر نیاز بود از دیوار بالا برویم، یکی دیگر از همدستانم که جثه‌ریز و بدن انعطاف‌پذیری داشت، وارد عمل می‌شد و بعد از آن نیز قفل درهای ورودی خانه را با قیچی می‌بریدیم و نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کردیم.

عضو دیگر باند نیز در اعترافاتش گفت:ما بعد از ورود به خانه‌ها فقط دنبال پول و طلا یا وسایل سبک و باارزش می‌گشتیم و با دیگر وسایل منزل کاری نداشتیم. بعد از سرقت هم اموالی را که به دست می‌آوردیم، به دو مالخر می‌فروختیم و پولش را بین هم تقسیم می‌کردیم. ما در هیچ‌کدام از دزدی‌ها ردی از خودمان به جا نگذاشتیم و به همین دلیل توانستیم مدتی نسبتا طولانی سرقت‌ها را ادامه بدهیم، اما در نهایت دستگیر شدیم.

دو مالخر این پرونده نیز در بازجویی‌ها اعتراف کردند اموال مسروقه را به زیر قمیت می‌خریدند و در بازار به فروش می‌رساندند.

بنا به این گزارش، همه اعضای این باند در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها برای افشای دیگر جرایم احتمالی‌شان ادامه دارد. کارآگاهان در تلاشند تمامی مالباختگان این پرونده را شناسایی کنند. (ضمیمه تپش)

مرجان رضایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها