عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

سربازان گمنام امام زمان (ع) چشم و چراغ نظام هستند

از سال 1390 نیمه شعبان روز ولادت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت ،حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) روزی است که جایگاه این نیرو گرامی داشته می شود.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۸
نیازمند مقابله با تهدیدات نرم در فضای مجازی هستیم

نیمه شعبان بزرگداشت کسانی است که بدون منت در خدمت آرمان های نظام و انقلاب در صدد رضایت خاطر مردم تلاش می کنند و نمی توان به راحتی از کنار زحمات آنان گذشت.

وزارت اطلاعات در ماموریت های ذاتی خود،تامین امنیت نظام و مردم را سر لوحه کار قرارداده و براین مبنا تلاش کرده سهم مهمی در دستاوردهای امنیتی کشور ایفا کند هرچند برخی از عملکردها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (ع) قابل ارائه به افکار عمومی نیست، اما آثار این جانفشانی در تأمین امنیت و ایجاد رضایتمندی جامعه مؤوثراست.

مأموریت وزارت اطلاعات کشور جمهوری اسلامی ایران که از سالهای ابتدایی انقلاب برآن تاکید شده بر حفظ انسجام ملی،اجتماعی و سیاسی و صیانت از سرمایه های اجتماعی ،مذهبی ،سیاسی و اقتصادی و ماموریت های داخلی وخارجی طراحی شده است.

صیانت از دستاوردهای علمی و فناوری به ویژه در حوزه هسته ای و دستگیری برخی از عوامل ترور دانشمندان کشور و همچنین کشف و انهدام عوامل نفوذی در کشور موجب تقویت بالندگی و اعتماد جامعه به این سرمایه های گمنام کشور شده است.

اقدامات نظارتی ،عملیاتی و اطلاعاتی "واجا "بر اموراتی چون جلوگیری از حیف و میل بیت المال و انتقال بی مورد منافع به بیگانگان ،مبارزه با تروریسم و تامین امنیت ،مقابله با باندها و گروه‌های سازمان یافته مواد مخدر در سطح داخلی و خارجی مقابله گسترده با توطئه های ضد انسانی و ضد مردمی دشمن در حوزه جنگ نرم و...گسترش یافته و منجر به آن شده که امروز ایران اسلامی در سایه این تلاش ها یکی از امن ترین کشورهای منطقه محسوب شود.

براین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بزرگداشت و قدردانی از ناظران پنهان جامعه بر ضرورت تقویت و ایجاد بستر امنیت در کشور تاکید کرده وعقیده دارند که با توجه به تغییر پاره ای از مفاهیم در دنیای کنونی، ماموریت این وزارتخانه باید ابعاد گسترده تری بگیرد.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بر پایه تجارب وآموزه های انقلاب شکل گرفته است گفت:این وزارتخانه درطول زمان کاری خود توانسته ابعاد امنیتی و تامینی دقیقی برای کشور به ارمغان بیاورد و ما امروز اقتدار امنیتی را مرهون این قشر وظیفه شناس هستیم.

نماینده اردبیل افزود:با توجه به تغییر پاره ای از مفاهیم امنیتی امروز نیازمندیم که شرایط اطلاعاتی کشور را بر پاپه تعابیر جدید سازماندهی کنیم .

وی گفت: شاید تا دیروز چیزی به اسم بحران هویت برای کشور مطرح نبود اما امروز دستگاه امنیتی کشور باید به مساله ورود پیدا کرده و پاسخگوی چنین تهاجم های نرمی باشد.

حقیقت پور با بیان اینکه امروز نیازمند مقابله با تهدیدات نرم بخصوص در فضای مجازی هستیم افزود:امروز فکر واعتقاد ما دچار تهدید است براین اساس باید با مفاهیم جدیدی که خطرات بزرگی برای کشور فراهم می کند مقابله شود.

عباسعلی منصوری آرامی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به اینکه حضرت امام (ره)تعبیر سربازان گمنام را به جامعه اطلاعاتی کشور اتلاق نمودند تاکید کرد:پس از انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات در مقابله با توطئه های بزرگ وپیچیده که با سرمایه گذاری نهادهای بزرگ امنیتی که از سوی سی آی ای، موساد یا سرویس اطلاعاتی انگلیس و.. علیه کشور شکل گرفت عملکردی در خور توجه داشت.

نماینده کاشان افزود: این نهاد در دوران دفاع مقدس بسیاری از توطئه ها را خنثی کرد و هم اکنون نیز در دوران اخیر که انواع خطرات علیه نظام جمهوری اسلامی تهدیدی جدی برای کشور محسوب می شود انتظار است با ابتکار عمل از این تهدیدات جلوگیری نماید.

احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سربازان گمنام امام زمان (ع) را به مانند چشم وچراغ روشن کننده پیش راه نظام دانست ویاد آورشد:هر کشوری برای پایداری حکومت خود نیاز به چشم وناظر پنهان دارد و وزارت اطلاعات نقش بارزی در این زمینه ایفا می کند.

وی تاکید کرد:بسترسازی برای امنیت، کار مهمی است که درصدر امورنظام قرار دارد وسربازان گمنام امام زمان(ع) در راستای این هدف مقدس مقابله با جاسوسان در داخل و خارج کشور و حتی با عملیاتهای موفقی چون دستگیری تروریست معروف ریگی، توانستند در این مسیر گام بردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران در خاورمیانه مقام اول را از نظر امنیت دارا بوده گفت:نمایندگان مجلس از سربازان گمنام امام زمام (ع) انتظار دارند به فعالیت خود بصورت جدی تر بپردازند واز آفت جناحی شدن به شدت پرهیز کنند.

حبیب برومند نماینده اردبیل نیز با اشاره به اینکه اگر عملکرد سربازان گمنام امام زمان نبود امروز شاهد چنین امنیتی در کشور نبودیم گفت:این وزارتخانه در عملیاتهای مقتدرانه خود کشور را از گزند جاسوسان وتهدیدات خارجی دور نگه داشته تا دشمنان نتوانند حاکمیت مردم را به خطر بیاندازند.

وی در ادامه تاکید کرد که امروز وزارت اطلاعات در کار تخصصی خود نمره قبولی بالایی دریافت می‌کند.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها