اریک هیل خالق کتاب پرفروش «خال خالی کجاست» در 86 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۰
خالق «خال خالی کجاست» درگذشت

اریک هیل نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان که کتاب پرفروشی چون «خال خالی کجاست» را در دهه 1980 منتشر کرده بود، از دنیا رفت.

«خال خالی کجاست» که برای کودکان 2 تا 4 سال نوشته شده بود و داستانش با تمرکز بر یک توله سگ به اسم «خال خالی» نوشته شده در سراسر جهان بیش از 60 میلیون نسخه فروش کرد.

هیل متولد لندن بود. او در سال 1927 متولد شده بود و یک کارتونیست بود. وی مدتی به صنعت هواپیمایی پیوست اما بعد دوباره به هنر روی آورد و در لندن وارد کارهای تبلغاتی شد.

او در بازاریابی کالاهای مختلف فعالیت کرد و بخشی از هنر طراحی تبلیغات بود. او اعتقاد داشت کارتون باید بسیار ساده باشد و تا آنجا که ممکن است از خطوط کمتری برای شکل دادن به آن استفاده شود.

گروه نوجوانان پنگوئن که این کتاب را منتشر کرده بود، با اعلام خبر درگذشت این نویسنده، ابراز تاسف خود را بیان کرد.

در اعلامیه این ناشر آمده است اریک هیل خالق یکی از مهمترین کتاب‌های کودک زمانه ما بود و در طراحی برای کتاب‌های کودک جایگاهی خاص داشت.

هیل مدت‌ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده بود و در آریزونا سکونت داشت.

او بعدا داستان های خال خالی را ادامه داد و «اولین قدم های خال خالی»، «رنگ های مورد علاقه خال خالی» و «خال خالی می تواند بشمارد» از دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

محبوب ترین شخصیت های این نویسنده و تصویرگر از میان حیوانات انتخاب می شدند و اسب ها، جوجه ها، گربه ها و سگ‌ها قهرمان های کتاب‌های او بودند.

شماری از مجموعه کتاب‌های اریک هیل با عنوان هاپو در ایران منتشر شده اند که «دل درد هاپو»، «تولدت مبارک هاپو»، «باغچه هاپو»، «بازی جدید هاپو»، «هاپو و رنگ و هوش» از جمله آنها هستند. افق این مجموعه را به دست چاپ سپرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها