شمارش معکوس برای آغاز جام جهانی؛

رونی: فوتبال انگلیسی را به دنیا نشان می‌دهیم

در جام ملت‌های یورو 2004 وین رونی هجده ساله درخشان‌ترین پدیده فوتبال انگلیس بود. درآن رقابت‌ها رونی نوجوان چهار گل برای تیمش به ثمر رساند و به صعود تیمش به مرحله یک‌چهارم نهایی کمک زیادی کرد. پس از یورو 2004 رونی از اورتون راهی منچستریونایتد شد تا فصل دیگری از فوتبال حرفه‌ای او آغاز شود.
کد خبر: ۶۸۲۷۰۸
رونی: فوتبال انگلیسی را به دنیا نشان می‌دهیم
ده سال پس از یورو 2004 رونی در آستانه تجربه کردن یک تورنمنت بسیار مهم دیگر در دوران فوتبال حرفه‌ای‌اش قرار دارد؛ جام‌جهانی 2014 برزیل. رونی حالا بیست و هشت ساله است و تقریبا یک دهه است که برای منچستریونایتد بازی می‌کند. این مهاجم با تجربه با گروهی از بازیکنان جوان راهی برزیل شدند، بازیکنان جوانی که آینده فوتبال انگلستان محسوب می‌شوند.

جوانان باورنکردنی

رونی درباره جام‌جهانی 2014 و شانس قهرمانی انگلیسی‌ها در این رقابت‌های می‌گوید: «بله، ممکن است این قهرمانی برای ما اتفاق بیفتد. بازیکنان جوانی که قرار است به برزیل بروند من را هیجان زده می‌کنند و مطمئن هستم که تماشاگران نیز هیجان‌زده می​شوند. این سرمربی است که در نهایت تصمیم می‌گیرد چه کسانی به میدان بروند، اما به هر حال امیدوارم پتانسیل این بازیکنان جوان را در برزیل ببینید.»

رونی در ادامه گفت: «به بازیکنانی مثل استرلینگ نگاه کنید. آنها باور نکردنی هستند. استرلینگ استعداد فوق‌العاده‌ای دارد و برای لیورپول یک ستاره تمام معنا بود. البته راس بارکلی را فراموش نکنیم. او با اورتون فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. در میان این بازیکنان جوان استاریج بازیکن باتجربه‌تری است. در کل تیم جوانی که داریم همه را سورپرایز می‌کند.»

تاریخ‌سازی در برزیل

رونی افزود: «می‌خواهیم در برزیل کار بزرگی را انجام بدهیم. مهم نیست که برای تیم ملی انگلستان 150 بازی ملی انجام داده باشم یا صد بازی. وقتی در این تعداد بازی ملی هیچ جامی نبرده باشید تعداد بازی‌های ملی اصلا ارزشی ندارد.»

این مهاجم منچستریونایتد در ادامه گفت: «می‌خواهم بخشی از تیمی باشم که تاریخ‌سازی می‌کند و می‌خواهد جام ببرد. از بازی کردن برای تیم ملی کشورم لذت می‌برم و احساس فوق‌العاده‌ای دارم. در فوتبال برای من هیچ افتخاری بالاتر از این نبوده است. چیزی که ما می‌خواهیم این است که به موفقیت تیم کمک کنیم و کاری کنیم هواداران خوشحال شوند. این چیزی است که ما به دنبالش هستیم.»

یک طرز تفکر اشتباه

رونی برای جام‌جهانی چندان آماده به نظر نمی‌رسد، چیزی که خودش تکذیب می‌کند. وی اظهار کرد: «وقتی شما با یک آسیب‌دیدگی جدی مواجه می‌شوید خیلی سخت است که با آن کنار بیایید بویژه اگر تورنمنت عظیمی مثل جام‌جهانی در پیش رو باشد. من نیز یک آسیب‌دیدگی داشتم، اما بدون این‌که چندان نگران آن باشم تمریناتم را انجام دادم و بدون مشکل برای تیمم بازی کردم. اکنون هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم تا به آماده‌ترین بازیکن جام‌جهانی تبدیل شوم.»

مهاجم منچستریونایتد اذعان کرد: «قبلا هنگام تمرینات پیش از تورنمنت‌های بزرگ فقط به آمادگی برای نخستین دیدار تیم ملی فکر می‌کردم در صورتی که این طرز تفکر اشتباه است. ما باید برای تمام بازی‌ها آمادگی داشته باشیم و نه فقط بازی اول. می‌خواهم در برزیل صد درصد آماده باشم. اکنون نیز بر خلاف تمام شایعه‌ها می‌گویم آماده‌ام.» رونی یادآور شد: «آمادگی برای هر تیمی در جام‌جهانی اساس کار است. هر آنچه که قبل از جام‌جهانی انجام بدهید در عملکرد شما در برزیل نقش مستقیم دارد. قبل از جام‌جهانی آفریقای جنوبی، کاپلو تصمیم گرفت ما را با خود به اتریش ببرد. ما در اتریش دو هفته و نیم اردوی بی‌ثمری را پشت سر گذاشتیم. خاطره‌های بدی از آن اردو در ذهن دارم. هیچ‌کدام از ما حق نداشتیم در زمان غیر از تمرین از اتاق‌های خود خارج شویم. واقعا مشکل بود. اما اکنون اوضاع متفاوت است. همه ما آرامش ذهنی داریم و بازیکنان خوشحال به نظر می‌رسند. بازیکنان از نظر روحی روانی با بازیکنان قبل از جام‌جهانی 2010 بسیار تفاوت دارند.»

رونی گفت: «برای هاجسون بسیار مهم است که ما قبل از جام‌جهانی از نظر روحی و روانی چه شرایطی داریم. او باعث شده همه شاداب باشیم و تمرینات پرنشاطی را پشت‌سر بگذاریم. تفاوت دیگر با جام‌جهانی گذشته این است که بازیکنان انگیزه قهرمان شدن دارند در صورتی که در 2010 چنین ذهنیتی وجود نداشت. روی (هاجسون) مرد فوق‌العاده‌ای است. او خیلی به ما توجه می‌کند. این خیلی مهم است که مربی به همه چیز توجه کند.»

انگلیس به خوبی اسپانیا

وی افــزود: «تیم ملی انگلستان می‌تواند در برزیل به خوبی تیم ملی اسپانیا باشد. بازیکنانی مثل لمپارد یا جرارد با تجربه‌ای که دارند کمک زیادی به تیم خواهند کرد. همان‌طور که گفتم بازیکنان جوان و خوبی را هم در اختیار داریم، اما به هر حال باید با خودمان هم صادق باشیم و به واقعیت‌ها و دیگر مدعیان هم نگاه کنیم. این را می‌توانم با اطمینان بگویم که ما از برخی مدعیان تیم تاکتیکی‌تر هستیم. از طرفی با بسیاری از بازیکنان حاضر در جام‌جهانی در تیم‌های دیگر در همین لیگ برتر همبازی هستیم یا مقابل آنها بازی می‌کنیم پس شناخت خوبی هم از آنها داریم. برای ما فرصت بسیار خوبی است تا فوتبال انگلیسی را به دنیا نشان بدهیم و البته استعدادهای فوتبالی‌مان را هم به نمایش بگذاریم.»

رونی در ادامه گفت: «فرقی ندارد جام‌جهانی کجا برگزار می‌شود، اما احساس می‌کنم هیجان جام‌جهانی برزیل بیشتر از هر زمانی است. آنها کشوری هستند که مهد فوتبال محسوب می‌شوند و مطمئنم هواداران برزیلی جام‌جهانی متفاوتی را می‌سازند.»

دیلی میل/ مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها