معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فضای مذاکرات دو جانبه با آمریکایی ها در ژنو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مذاکرات فقط در زمینه مسائل هسته ای گفتگو شده است.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۱
فضای مذاکره با آمریکاییها مثبت است

سید عباس عراقچی پس از پایان مذاکرات صبح سه شنبه با طرف آمریکایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به مراحل پیچیده و فشرده ای در مذاکرات 1+5 رسیده ایم و به همین علت برگزاری جلسات و گفتگوهای دو جانبه با کشورهای عضو 1+5 اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: پس از آمریکایی ها ، روز چهارشنبه در ژنو با هیات فرانسوی ، پنجشنبه در رم با هیات روس و یکشنبه هفته آینده نیز در تهران با هیات آلمانی دیدار و گفتگو می کنیم.

وی که ریاست هیات مذاکره کننده ایران در گفتگوهای دو جانبه ژنو را بر عهده دارد افزود: در روند مذاکرات بروز اختلافات طبیعی است و می توان با گفتگوهای دو جانبه به راه حل های بهتری دست یافت.

عراقچی با اشاره به اینکه در این مذاکرات ، نماینده کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا نیز حضور داشت افزود: روز گذشته 5 ساعت و امروز نیز بیش از 3 ساعت با طرف آمریکایی گفتگو کردیم.

وی گفتگو با هیات آمریکایی را مثبت خواند و بدون اشاره به جزییات بیشتر تصریح کرد: بحث های جدی مطرح و مواضع دو طرف به روشنی بررسی می شود اما درهمه موارد اختلاف هایی وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دو طرف مواضع خود را بیان می کنند و هدف رفع اختلافات است اما در این زمینه راه طولانی وجود دارد.

وی در خصوص پایان مهلت شش ماهه اول مذاکرات گفت: هدف همه اعضای گروه این است که پیش از پایان شش ماهه اول به نتیجه برسیم هر چند ممکن است مذاکرات طولانی تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها