یواشکی روزنامه ها

تحسین از پوتین با تی شرت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۱۹۴۹
خطای فاحش دولت در تبریک به ژنرال سیسی

مجوز دولت برای پرداخت طلب 400 میلیاردی یک موسسه غیرانتفاعی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه چندی پیش یکی از مدیران ارشد اجرایی، مقرر شده مبلغ 400 میلیارد ریال از مطالبات صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز که مؤسسه ای غیر انتفاعی برای برقراری حقوق بازنشستگی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ها و واحدهای تابعه این سازمان است، در قبال واگذاری اموال و سهام یا منابع حاصل از فروش سهام شرکت های دولتی تسویه و تهاتر شود.

فرم ارزیابی دستگاه های دولتی به مقصد نرسید

خراسان آورده:بر اساس نامه نگاری های برخی دستگاه های اجرایی و پیگیری نهادهای نظارتی مشخص شده که علی رغم روال هرساله دولت در ارسال شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی مستقر در استان ها، این ابلاغیه برای فعالیت دستگاه های مذکور در سال 1392 به دست استان ها نرسیده در حالی که این ارزیابی هر ساله، مبنای تشویق یا مواخذه مدیران استانی و نظارت بهتر بر عملکرد آنها قرار می گرفته است.

خطای فاحش دولت در تبریک به ژنرال سیسی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:حضور معاون عربی آفریقائی وزیر خارجه کشورمان در مراسم تحلیف ژنرال سیسی هزینه سیاسی زیادی را بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرد. مردم مصر که ژنرال سیسی را یک کودتاچی و انتخابات ریاست جمهوری را نمایشی می‌دانند، از جمهوری اسلامی ایران انتظار نداشتند با این اقدام او را تأیید کند. این اقدام دولت یازدهم یک خطای فاحش استراتژیک است که نظام جمهوری اسلامی را در جهان عرب و اسلام زیر سؤال برده است.

بهانه برای مطرح شدن

جمهوری اسلامی آورده: بستری بودن آیت‌الله مهدوی کنی، بهانه‌ای شده است تا رسانه ملی افراد منزوی شده را مطرح نماید. دیروز تلویزیون به صورت غیرمتعارف، اظهارنظر محمود احمدی نژاد را - آنهم بیش از دیگران - در جریان عیادتش از آیت‌الله مهدوی کنی پخش کرد و این سؤال را در اذهان مردم ایجاد نمود که چرا افرادی که در افکار عمومی به خاطر عملکردشان زیر سؤال هستند توسط رسانه ملی به بهانه‌های مختلف مطرح می‌شوند؟

واکنش مراجع به رویکرد تفرقه افکنانه و توهین آمیز

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:رویکردهای تفرقه افکنانه و توهین آمیز حسن اللهیاری در شبکه ماهواره‌ای "اهل بیت" موجب شد دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف در پاسخ سؤالی در این مورد اعلام کرد: حسن اللهیاری علاوه بر مراجع شیعه و نمایندگان بارز آنان، شخصیت‌ها و مقدسات اهل سنت را نیز با الفاظ درشت و احیاناً توهین‌آمیز یاد می‌کند، این شیوه مغایر با تعالیم ائمه اطهار علیهم السلام است و موجب تفرقه بین مذاهب اسلامی گشته و عواقب خطرناکی برای همزیستی مسالمت آمیز و سازنده مسلمانان مذاهب مختلف در بلاد اسلامی از جمله ترویج و ترغیب به خشونت و نزاع بین مسلمانان را به دنبال خواهد داشت. بر این مبنا مرجعیت شیعه ضمن نقد و تقبیح این‌گونه رفتار اختلاف‌انگیز آقای حسن اللهیاری و رسانه منتسب به او، مؤمنین را به هوشیاری در برابر این‌گونه اقدامات دعوت کرده و از مؤمنین می‌خواهد که فریب مظاهر بعضاً جذاب این رسانه‌ها را نخورند و عواطف آنها موجب نشود که عواقب ناگوار و خطرناک این اقدامات تفرقه‌افکنانه و توهین‌‌آمیز نادیده گرفته شود.

خط قرمزهای مذاکرات وین سر جای خود باقی است

روزنامه کیهان نوشت:مذاکرات کارشناسی هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی و روسی در زمینه نحوه تداوم توافق ژنو و تدوین توافق جامع هسته‌ای، با بزرگنمایی رسانه‌ای مواجه شده است.

بنابر اعلام عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه؛ معاونان وزیر امور خارجه ایران پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در وین با همتایان آمریکایی و روسی خود جداگانه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شهر ژنو سوئیس و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهر رم پایتخت ایتالیا دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

«عباس عراقچی» در گفت‌وگویی تلویزیونی، لغو تحریم‌ها را یکی از موضوعات مورد بحث میان تهران و واشنگتن عنوان کرد.

وی اظهار داشت: البته رئیس هیئت آمریکایی قائم مقام وزارت خارجه این کشور است که پس از جان کری نفر دوم وزارت خارجه آمریکا به شمار می‌رود و خانم وندی شرمن آقای برنز را همراهی می‌کند.

عراقچی با یادآوری اینکه مذاکره با آمریکا برای روزهای 19 و 20 خردادماه تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر تحریم‌ها توسط آمریکا اعمال شده و سایر کشورهای عضو 5+1 در آن دخالتی نداشته‌اند.

وی همچنین گفت: مذاکرات با آمریکا سه‌جانبه است و علاوه بر مقامات وزارت خارجه ایران و آمریکا، هلگا اشمید معاون خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آن حضور خواهد داشت.

یادآور می‌شود برخی رسانه‌های غربی و به ویژه برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های داخلی تلاش کرده‌اند فربه کردن آرزوها و توهمات به روال سال گذشته را مجددا در دستور کار قرار دهند و این در حالی است که زیاده‌طلبی‌های آمریکا در کنار بدعهدی و بی‌صداقتی این رژیم مستکبر موجب بن‌بست در مذاکرات وین برای تدوین توافق جامع شد. هیئت ایرانی در این مذاکرات با 5 خط قرمز روشن- از جمله حفظ ماهیت راکتور آب سنگین اراک، غیر قابل مذاکره بودن موضوع تحقیق و توسعه، تعیین میزان نیاز ایران به غنی‌سازی صرفا در داخل ایران و توسط متخصصان داخلی، لزوم تعیین تکلیف لغو تحریم‌ها و بی‌ربط دانستن مسائلی نظیر بازرسی از مراکز نظامی یا موشک‌های دوربرد شرکت کرد و خیال موهوم غرب برای گرفتن امتیازهای یک طرفه و بی‌دلیل را ناکام گذاشت.

پایگاه خبری- تحلیلی المانیتور با انتشار خبری به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داده که هیئت آمریکایی حاضر در مذاکرات دوجانبه با مقام‌های ایرانی را «ویلیام برنز»، «وندی شرمن»، «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، «بروک آمدرسون» معاون مذاکره‌کننده ایالات متحده، «راب مالی» مشاور ارشد خاورمیانه‌ای شورای امنیت ملی آمریکا و سایرین تشکیل خواهند داد.

برخی اعضای این هیئت در مذاکرات زمستان 91 در عمان حضور داشته‌اند که رسانه‌های غربی می‌گویند آن ملاقات در تدوین توافق ژنو موثر بود. با این حال توافق ژنو غیر از گرفتن برخی امتیازها نظیر توقف غنی‌سازی 20درصد و خنثی کردن ذخایر اورانیوم 20 درصد موجود و توقف نصب سانتریفیوژهای جدید و عملیات ساخت راکتور اراک، هیچ نتیجه‌ای‌ برای ایران نداشت و حتی به تصریح مشاور رئیس‌جمهور، بیش از 50 درصد 4/2 میلیارد دلاری که قرار بود از اموال بلوکه شده ایران آزاد شود، به دست ایران نرسید. با این وصف ادامه مسیر انحرافی ژنو بیش از این امکان‌پذیر نیست و به تعبیر فارین پالیسی ایران به اندازه کافی امتیاز داده و اعتمادسازی کرده و اکنون این آمریکاست که باید اعتمادسازی کند.

ناکامی دیگر فتنه‌گران در انتقال جسد عمال رژیم صهیونیستی

هوشنگ سیحون، معمار بهایی در لس‌آنجلس به خاک سپرده شد.اوایل خرداد ماه سال جاری، یکی از معماران وابسته به دربار پهلوی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور گریخته بود، در ونکوور کانادا درگذشت. هوشنگ سیحون علاوه بر عضویت در فرقه ضاله بهاییت و کلوپ صهیونیستی روتاری (بازوی اقتصادی فراماسونری)، پرونده‌ای سیاه در دانشگاه تهران و شورای عالی شهرسازی از خود بر جای گذاشت که در خبر ویژه کیهان، شرح کارنامه سیاه وی با عنوان «تجلیل از معمار بهایی» در تاریخ (1393/3/7) منتشر شد.

پس از مرگ سیحون برخی رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی به ویژه روزنامه دولتی ایران در داخل کشور همراه با رسانه‌های اپوزیسیون در خارج از کشور، علاوه بر تجلیل و قبح‌زدایی از کارنامه وی، پیشنهاد انتقال جسد این معمار را به ایران مطرح کردند. روزنامه کیهان در خبری ویژه با عنوان «جاسوس سیا نشد، معمار بهایی را بیاوریم» در تاریخ (1393/3/8) به تشریح این همصدایی پرداخت. در نهایت، پس از جلوگیری از انتقال جسد «ریچارد فرای» به ایران، تلاش روشنفکرنماهای داخل و خارج بار دیگر ناکام ماند و «هوشنگ سیحون» در لس‌آنجلس دفن شد.

گفتنی است هوشنگ سیحون و ریچارد فرای، هر دو جایزه «میراث فرهنگ» را از مؤسسه صهیونیستی «هوور» دریافت کرده‌اند. مؤسسه هوور، از فعالترین مراکز جنگ نرم کشورهای سلطه‌گر غربی علیه ملت ایران می‌باشد که توسط سازمان جاسوسی آمریکا اداره می‌شود و با حزب صهیونیستی «لیکود» روابط بسیار نزدیکی دارد.

معاون خاتمی: به درستی از روحانی سهم‌خواهی نکردیم!

کیهان نوشت:معاون خاتمی در دولت اصلاحات می‌گوید که در ماجرای ائتلاف اصلاح‌طلبان با روحانی، سهم‌خواهی به درستی صورت نگرفت و آنها باید قبل از انتخابات بر سر سهم خود شرط‌های بیشتری می‌گذاشتند!

محمدعلی ابطحی در مصاحبه با نامه‌نیوز و درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و روحانی گفت: به نظر من این یکی از بلوغ‌های سیاسی بود. البته در ادامه نشان دادیم که کمی در این موضوع کاستی داریم، بعد از انتخابات ائتلاف در روند تشکیل کابینه شکل نگرفت و کسانی که بر سر کناره‌گیری آقای عارف از روند انتخابات و حمایت آقای خاتمی از این موضوع تلاش کرده بودند می‌توانستند قبل از این توافق شرایط ائتلاف را مثل همه جای دنیا ببندد و وزارت‌خانه‌های مورد نظر خود را براساس این توافق و ائتلاف جا به جا کند، که این کار را نکردند.

وی در پاسخ اینکه «آقای عارف الان دلخور هستند؟» گفت: منظور من آقای عارف نیست منظور من کلیت گروه و جریان است که سهم‌خواهی در این خصوص به درستی انجام نگرفت.

معاون حقوقی و پارلمانی خاتمی در دولت اصلاحات در پاسخ این پرسش که «آیا آقای عارف از ائتلاف ناراحت بودند؟ به نظر می‌رسد این ناراحتی و دلخوری هنوز هم وجود دارد». پاسخ داد: اگر روند ائتلاف به یک بلوغ رسیده بود و تقسیمات در روند توافق صورت گرفته بود مثل همه جای دنیا فکر می‌کنم بهتر بود. من به دوستانی که در جلسات ائتلاف بودند هم گفتم که این اقدام دستپاچه شما خیلی کار مناسبی نبود و اگر از قبل مثلا بر سمت معاون اولی و وزارت‌خانه فلان و یا بهمان توافق کرده بودند بهتر بود. همه این برداشت را داشتند که عارف معاون اول شود و خب به همین دلیل است که می‌گویم روند ائتلاف هنوز به بلوغ نرسیده است.

اظهارات طلبکارانه معاون خاتمی در حالی است که افراطیون مدعی اصلاحات بیشترین سهم را از کابینه، معاونت‌های وزیران و استانداران دریافت کرده‌اند اما در عین حال براساس استراتژی از پیش تعیین شده بنا دارند همواره از موضع طلبکار ناراضی، امتیازات مضاعفی از دولت بگیرند و همواره روحانی را در موضع بدهکار نگه دارند.

مدیر بدون مسئولیت از رستوران‌داری تا روزنامه‌داری نیابتی

کیهان آورده:«اقتصاد، تعادل را کم دارد. تعادل (روزنامه اقتصادی) با اعتماد شما می‌آید. با مدیریت: الیاس حضرتی»! این متن یک آگهی است که در روزنامه‌های زنجیره‌ای نقش بسته و حکایت از این می‌کند که الیاس حضرتی مدیر مسئول اعتماد، یک روزنامه دیگر تحت عنوان اعتماد را نیز مدیریت و منتشر خواهد کرد!

این هنر مدیریتی در حالی است که حضرتی همزمان رستوران ماهی سفید را نیز در شمال شهر تهران راه‌اندازی کرده است.

درباره دستپخت مطبوعاتی آقای مدیرمسئول همین بس که تا مدت‌ها همکاران وی در روزنامه اعتماد، تحلیل‌ها و گزارش‌های شبکه دولتی انگلیس را به نام خود منتشر می‌کردند و البته شهرام جزایری مفسد اقتصادی دوره اصلاحات نیز مدیریت این روزنامه را از دوستی و التفات ویژه فراموش کرد! سالها پیش یک همکار سرویس اجتماعی روزنامه اعتماد در وبلاگ خود فاش کرده بود که این روزنامه رپرتاژ آگهی‌هایی را در قالب تحلیل درباره برخی بخش‌های شهرداری منتشر می‌کند.

برخی از همکاران روزنامه اعتماد هم‌اکنون از کشور گریخته و در شبکه‌های بیگانه نظیر BBC همکاری می‌کنند.

با همه این اوصاف و در حالی که برخی همکاران اعتماد به خاطر فعالیت‌های ضدامنیتی و وطن‌فروشانه به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند، این روزنامه در تیتر اول خود از اینکه وزیر اطلاعات به دیدار نماینده ولی‌فقیه در موسسه کیهان آمده و یک ساعت و نیم ملاقات داشته ابراز ناخرسندی کرد. نگرانی رسانه‌های زنجیره‌ای در قبال این دیدار به حدی بود که اعتماد به همراه طیفی از نشریات و سایت‌های زنجیره‌ای اقدام به قالب کردن تحلیل و هراس خود، به خبر دیدار مذکور کردند.

نسخه ایرانی بی‌بی‌سی (اعتماد) همچنین با تیتر «هشدار وزیر اطلاعات به بولتن‌سازان» سعی کرده سخنرانی عمومی وزیر اطلاعات را به دیدار چند روز پیش حجت‌الاسلام والمسلمین علوی از کیهان ارتباط دهد! اما اخبار موثق حاکی از آن است که در پس این موج‌سازی رسانه‌ای، نگرانی‌های شدیدی در شبکه رسانه‌ای عنکبوت نسبت به تعامل مثبت وزیر اطلاعات با کیهان پدید آمده است.

مشاور روحانی: دولت نقدپذیر باشد و به قانون احترام بگذارد

کیهان آورده:رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت اصحاب دولت نباید به اضطراب در مسائل فرهنگی دامن بزنند و به جای حاشیه‌سازی همت خود را صرف مسائل مهم کشور کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با تابناک و در پاسخ این سوال که «در روزهای گذشته نسبت به برخی از رویکردهای دولت به خصوص در عرصه فرهنگ انتقاداتی شده است. به نظر شما علت این انتقادات چیست؟» گفت: خود اصحاب دولت نباید، به اضطراب، دلهره‌ها و دلواپسی‌ها بیفزاید. بالاخره ما یک جامعه فعال، شاداب و دارای آزادی بیان و آزادی بعد از بیان داریم. به هر حال همه افراد می‌توانند، راجع به تمام مسائل اقتصادی، سیاست، اخلاق، حجاب، عفاف، دانشگاه، سیاست خارجی صحبت کنند.

وی درباره این سوال که «عده‌ای از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف از جمله حجاب و عفاف ناراضی هستند و برای استدلال خود به بعضی از عملکردهای دولت اشاره می‌کنند. شما این نقد را به دولت وارد می‌دانید؟» اظهار داشت: ما در جامعه‌مان اگر می‌خواهیم قانونی بحث کنیم؛ یک مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام حجاب و عفاف داریم.

در سال 84 آقای خاتمی به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برای عملیاتی کردن آن دستور داده بود. در سال 85 آقای احمدی‌نژاد این قانون را به وزارت کشور ارجاع داد و گفت بروید این را اجرا کنید که هنوز هم اجرا نشده است. در قانون عفاف و حجاب بیش از 20 دستگاه باید قانون را در زیرمجموعه خودشان عملیاتی کنند که متاسفانه دستگاه‌ها آن طوری که باید و شاید تمکین نکردند و آن را عملیاتی نکردند.

وی درباره قانون ماهواره نیز می‌گوید: بله در این مورد هم قانون وجود دارد. بالاخره در قصه ماهواره قانون می‌گوید، که افراد عادی نباید از ماهواره استفاده کنند و در نقطه مقابل رادیو، تلویزیون باید از ماهواره‌های بین‌المللی استفاده کنند و آنچه مفید، موثر و سودمند است را بگیرند و در رادیو و تلویزیون منعکس کنند که از مزایای آن بهره‌مند شویم ولی از مفاسد آن برکنار بمانیم. بالاخره دولت این را اجرا نکرده‌اند. دستگاه‌ها نسبت به قانون التزام عملی ندارند.

«آقای روحانی چندی پیش در مورد ماهواره گفت «اگر خدایی نکرده تلویزیونی بتواند با یک دیش مخفی یا آشکار شبکه دیگری را بگیرد و جوانان آن شبکه را ببینند چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند؟! دیدیم که ماهواره آمد و مبارزه در پشت بام و بالکن تاثیرگذار نبود و نه ایمان مردم پر زد و رفت و نه هویت مردم از دست رفت.» نظر شما دقیقا با حرف آقای رئیس‌جمهور در تضاد است؟» اکرمی در پاسخ این پرسش تصریح کرد: من این اظهارات را از آقای رئیس‌جمهور نمی‌پسندم. برای اینکه قانون عملی نشد. اگر قانون عملی می‌شد که این طور نمی‌شد.

بالاخره ما باید به قانون احترام بگذاریم یا قانون را تغییر بدهیم. ولی وقتی قانون وجود دارد نباید قانون را تمکین نکنیم. اگر قانون اصلاح می‌خواهد آن را اصلاح کنیم و نه اینکه بگویم چون مثلا تمکین نکردند، بنابراین فایده‌ای ندارد و بی‌خود بوده است. من این اظهارات را نمی‌پسندم.

حجت‌الاسلام اکرمی همچنین درباره بحث بهشت بردن مردم از سوی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استدعای ما از آقای رئیس‌جمهور این است که به مسائل مهم کشور بپردازد. مسائل مهم کشور اقتصاد، اشتغال، اعتیاد، سرمایه‌گذاری و رونق تولید و کار است. الان بیکاری و اعتیاد است که ام‌الفساد است. الان اعتیاد به مدرسه‌ها هم نفوذ کرده است. باید به گونه‌ای به مسائل بپردازیم که مسائل غیر مهم باعث فراموشی مسائل مهم نشود.

اکرمی اضافه کرد: به نظرم می‌آید همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این مسائل کمک بکنند. ما هم نگاه نکنیم یک اظهاراتی آقای روحانی انجام داده است. چهار تا امام جمعه انتقاد کرده‌اند بگوییم همه چیز تمام شده است. 750 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود حالا 4 تای آنها تذکر داده‌اند باید به حرف آنها گوش دهیم. اگر حرف آنها درست است رفتارمان را اصلاح کنیم، اگر درست نیست تساهل نشان دهیم.

وزیر علوم از رئیس جمهور تذکر گرفت؟

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا بار دیگر به وزیر علوم در خصوص روند انتصابات در دانشگاه‌ها تذکر داد که وزیر علوم از عملکرد خود دفاع کرد. فارس نوشت؛ فرجی دانا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با این روند بحث تغییر فرجی دانا پیش آید یا خیر، این جریان را در شرایط فعلی، غیرقابل پیش بینی ارزیابی کرد. وی در ادامه فضای شورا را روی هم رفته در این زمینه مثبت ارزیابی نکرد.

تداوم محدودیت‌ نروژ علیه دانشجویان ایرانی

آرمان آورده:شنیده شد که نروژ با تمسک به تحریم‌های اعمالی بر ایران از اعطای مجوز اقامت به تعدادی از دانشجویان ایرانی خودداری کرد .اداره مهاجرت نروژ که مسئول اعطای مجوز اقامت است این تصمیم را به این دلیل اتخاذ کرد که این دانشجویان ممکن است فناوری‌های حساسی را به ایران منتقل کنند. پرس‌تی‌وی گزارش داد، حمیده کفاش یکی از این دانشجویان است که تاکنون به مدت هشت ماه دانشجوی دانشگاه علوم و فناوری نروژاست، به گفته وی دانشجویان دکترا این تصمیم را غیرقابل‌باور می‌دانند. وی اظهار داشت که روی یک پروژه محیط زیستی کار می‌کنم که هیچ ارتباطی با فناوری‌های حساس ندارد

صادرات گوشت و روغن ممنوع شد

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که براساس بخشنامه‌ جدید از سوی سازمان توسعه تجارت، صادرات چهار قلم کالا از جمله گوشت قرمز، کنجاله سویا، روغن خوراکی و دام زنده سبک تا اخذ مصوبه عوارض صادراتی پیشنهادی و ابلاغ آن به گمرک غیر مجاز اعلام شد. انتخاب نوشت؛ در حالی که پیش از این براساس مصوبه‌ای از سوی سازمان توسعه تجارت به دفتر صادرات گمرک ایران صادرات 24 محصول پتروشیمی و محصول فولادی، مسی و آلومینیومی در صورت اخذ مابه التفاوت ارز مرجع یا مبادله‌ای آزاد شده بود براساس بخشنامه‌ جدید صادرات چهار قلم کالا رسما غیر مجاز اعلام شد. پیش ازاین مقرر شده بود که کلیه اقلامی که مشمول عوارض صادراتی بودند با رعایت مصوبات دولت مشمول اخذ عوارض صادراتی شوند و اقلامی که در حال حاضر مشمول پرداخت عوارض هستند اما وصول آن متکی به مصوبه دولت نیست با اخذ تعهد قابلیت صادرات داشته باشد.

آزادی دستگیرشدگان مراسم سالگرد آیت‌ا... طاهری

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که استاندار اصفهان درباره اتفاقات پس از پایان مراسم سالگرد آیت‌ا... سیدجلال‌الدین طاهری، امام جمعه اسبق اصفهان گفت: پیش از برگزاری مراسم سالگرد، بیت ایشان افرادی را به عنوان مسئولان برگزاری این مراسم معرفی کردند که هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت ولی وقتی مراسم به پایان رسید و جمعیت از خیمه گلستان شهدا بیرون آمد عده‌ای اقدام به شعار دادن کردند که نیروی انتظامی نیز وارد عمل شد و تنها تعداد چهار نفر از این افراد را دستگیر و بازداشت کرد که روز بعد نیز این افراد آزاد شدند. صاحب‌نیوز نوشت؛ زرگرپور ادامه داد: افراد بازداشت‌شده ساکن یکی از شهرستان‌های اطراف اصفهان بوده و چنین اقداماتی در این سطح برای ما قابل پیش‌بینی بود و مساله خاصی نبود.

سوءقصد به رئیس مرکز تجارت جهانی ایران

آرمان آورده:شنیده شد که هفته گذشته هنگام بازگشت رئیس مرکز تجارت جهانی ایران از مراسم یادبود امام خمینی(ره) (در سالن سران) چند موتورسوار و خودرو وی را تعقیب کرده و بعد از چند دقیقه اتومبیل سبزعلیپور را در خیابان حافظ روی پل طالقانی به زور متوقف کردند. این افراد پس از ضرب و شتم شدید وی از محل متواری شدند. تسنیم نوشت؛ ضمناً ضاربان، خودرو وی را شدیداً تخریب و تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی سبزعلیپور را نیز با خود برده‌اند. هنوز از نیت و انگیزه حمله‌کنندگان اطلاعی در دست نیست اما قاضی پرونده دستورات جامعی جهت پیگیری موضوع و شناسایی عوامل سوءقصدکننده صادر کرده است.

قاسم سلیمانی ما را شکست داد

روزنامه قدس از قول سایت افکارنیوز نوشت: در پی شکست سنگین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به داعش در برابر ارتش عراق در سامرا، این گروهک در جدیدترین بیانیه خود مدعی شد ارتش عراق با همدستی سپاه قدس و سپاه بدر توانستند در این جنگ پیروز شوند. «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش در عراق در این بیانیه گفت: ارتش عراق با نقشه و همدستی گروه قاسم سلیمانی توانست برما چیره شود

با این اتوبوس سفر نمی کنیم!

قدس آنلاین نوشت: به گفته برخی فعالان ومتصدیان فروش بلیت در پایانه های مسافربری کشور، با توجه به حوادث متعدد به وجود آمده برای اتوبوسهای اسکانیا، برخی مسافران پس از اینکه متوجه می شوند اتوبوسهای مذکور ازنوع اسکانیا هستند از سفر با این خودروها سر باز می زنند و بلیت خود را پس می‌دهند.

ادعایی درباره ‌واردکننده‌ بنزین

قدس از قول سایت ندای انقلاب نوشت: برخی رسانه ها در ادعایی از محمد هاشمی اصفهانی همسر دکتر معصومه ابتکار به عنوان وارد کننده بنزین خارجی خبرداده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
ای بابا نمی شه كه با همه قهر داشت ، خوب كه چی حداقل می خواد چندسال ریاست كنه ، نباید تبریك می گفتن ؟؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
از این یك طرف گفته میش كودتا چی بوده از طرف دیگه برای او پا میشن میرن به مصر تا بهش تبریك بگن !!!
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
باید با دنیا رابطه حسنه داشت.وقتی مردم مصر میروند و رای می دهند. ماراچه؟رسانه دوگانه عمل میكند ..تصویر طرف كه پخش میشود .مردم خودقضاوت میكنند.حالا این قضاوت چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها