هیلاری ‌کلینتون در‌ معرض انتقادهای توهین‌آمیز قرار گرفت

داغ شدن زود هنگام کارزار انتخاباتی در‌آمریکا

پس از گذشت بیش از 11 سال از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سرنگونی صدام اکنون مقامات وقت آمریکا اعتراف می‌کنند که در تصمیم گیری خود اشتباه کرده‌اند.
کد خبر: ۶۸۱۱۳۶
هیلاری کلینتون اعتراف کرد

به گزارش جام جم آنلاین آمریکایی‌ها که دلایل حمله خود به عراق را وجود سلاح‌های کشتار جمعی و فعالیت‌های عراق در زمینه سلاح هسته‌ای و شیمیایی عنوان کرده بودند، در سال 2003 میلادی به این کشور حمله نظامی گسترده‌ای انجام دادند و رژیم صدام که تا پیش از آن یکی از مهره‌ها و همپیمانان آمریکا و غرب در منطقه بود سرنگون کردند.

رژیم صدام که در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران مورد حمایت گسترده غرب قرار داشت و از سلاح‌ها و دلارهای کشورهای غربی و عربی منطقه بهره می‌برد پس از پایان جنگ با ایران دست به یک عملیات انتحاری زد و با حمله به کویت روند سرنگونی خود را تسهیل نمود.

دو جنگ خلیج فارس که با حملات مستقیم آمریکا همراه بود سرانجام در سال 2003 باعث شد که رژیم صدام سقوط کند.

به نظر می‌رسد اکنون پس از گذشت 11 سال از حمله دوم آمریکا به عراق، مقامات سابق این کشور به این موضوع پی برده‌اند که این اقدام یک اشتباه بوده است.

اما آیا مقامات سابق آمریکایی اشتباه خود را در زمینه معادلات خود از اطلاعات نظامی که از عراق دریافت کرده بودند می‌دانند؟ یا این که این اشتباه را بر سر سرنگونی رژیمی می پندارند که همپیمان آنها بود؟

اکنون که رژیم صدام سرنگون شده است آنگونه که آمریکایی‌ها پیش بینی می‌کردند روند شکل گیری دولت عراق به کام آمریکایی‌ها نبوده و همین موضوع باعث شده است که انتقادات زیادی به نحوه عملکرد دولت بوش در عراق صورت گیرد.

در همین زمینه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتابی که به نگارش در آورده، رأی مثبت خود به اقدام نظامی آمریکا در عراق را ناشی از برداشت اشتباه خود از اطلاعات خوانده و نوشته است:البته در این اشتباه من تنها نبودم.

شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» به نقل گزیده‌ای از کتاب هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا تحت عنوان «انتخاب‌های دشوار» پرداخت، از جمله بخشی که مربوط به افکار وی درباره رأی 2002 سنا به اقدام نظامی در عراق بود و به نقل از وی نوشت؛ من فکر می‌کردم با حسن نیت عمل کرده‌ام و با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتم، بهترین انتخاب را داشته‌ام. در این اشتباه (رأی مثبت به اقدام نظامی در عراق) تنها نبودم. به هر حال، برداشت من اشتباه بود.

هیلاری کلینتون که یکی از نامزدهای مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکاست سعی دارد تا از هم اکنون فضای سیاسی آمریکا را برای انتخاب خود آماده کند.

اوباما رئیس جمهور آمریکا هم درباره وی گفته است که هیلاری کلینتون گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری دور بعد آمریکاست.

اما اینگونه اعترافات می‌تواند برای او امتیاز مثبتی باشد؟ یا این که باعث خواهد شد تا با ریزش آراء روبرو شود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
بازم خوبه...!
علی ش
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
رهبری دنیا ببین به دست چه افراد بی كفایتی افتاده است ؟!؟!؟!؟
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
خانم ...كلینتون قاتل آدمكش فرق تو با آن آدمكش های حرفه ای چیست آنها هم اشتباه میكنند حالا این جهان كه بی حساب كتاب كه نیست و قدرت تان بیشتر بود كه كشتید خون های ریخته شده مردم عراق و جهان سوم را در آن دنیا چطوری جواب خواهی داد

نیازمندی ها