آغاز ریاست جمهوری ۷ ساله

رییس جمهور سوریه سوگند یاد کرد

با کسب بیش از ۸۸ درصد آرا

بشار اسد باردیگر رئیس جمهوری سوریه شد

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اعلام کرد: بشار اسد با کسب بیش از ۸۸ درصد آرا، برای سومین بار رییس جمهور سوریه شد.
کد خبر: ۶۸۰۶۸۸
بشار اسد باردیگر رئیس جمهوری سوریه شد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، رییس پارلمان سوریه هم در این باره گفت: شمار کسانی که واجد رای دادن در داخل و خارج سوریه بودند پانزده میلیون و هشتصد و چهل و پنج هزار و پانصد و هفتاد و پنج نفر بود.

وی افزود: از این میزان بیش از یازده میلیون و ششصد هزار نفر شرکت کردند و بشار اسد رییس جمهور کنونی توانست با کسب هشتاد و هشت ممیز هفت دهم درصد آرا برای بار سوم رییس جمهور شود.نرخ مشارکت در این انتخابات، 73 ممیز 42 صدم درصدی اعلام شد.

در تحولی دیگر، مردم سوریه در استان های مختلف این کشور پس از اعلام پیروزی بشار اسد در انتخابات ، به خیابانها ریخته و به جشن و پایکوبی پرداختند.

مردم سوریه در میدان ها و خیابان های مناطق مختلف با در دست داشتن تصاویر بشار اسد احساس علاقه خود به وی را ابراز کردند.

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز حکومت خانواده اسد در بیش از پنجاه سال پیش است که با شرکت بیش از یک نامزد و از طریق رای‌گیری برای برگزیدن یکی از نامزدها برگزار می‌شود . در سال 2012 قانون اساسی در سوریه تغییر کرد و براساس آن دیگر انتخابات با یک حزب و یک کاندیدا به صورت همه پرسی برگزار نمی شود. همچنین قانون اساسی دوره ریاست‌جمهوری را هفت سال تعیین کرده است که هر فرد تنها می تواند دو دوره متوالی به این سمت انتخاب شود .( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها