هیات های ناظر شرکت کننده از تعدادی از کشورهای جهان در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در بیانیه پایانی نشست خود در دمشق تأکید کردند آمریکا و هم پیمانانش مسئول حمایت از تروریست​هایی هستند که خون ملت سوریه را می ریزند.
کد خبر: ۶۸۰۶۳۸
آمریکا مسئول حمایت از تروریست ها است

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیانیه پایانی این نشست را قرائت کرد.

در بیانیه پایانی آمده است: ما به باید به همه پارلمان های جهان بگوییم در سوریه چه گذشت و همه تلاش های خود را برای حمایت از دولت دموکراتیک در سوریه به کار خواهیم گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما به ملت سوریه به خاطر استانداردهای دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشت تبریک می گوییم.

در ادامه بیانیه آمده است: هیات​های شرکت کننده در همراهی انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأیید می کند روند انتخابات ریاست جمهوری سوم ژوئن در استانهای مختلف با نظارت دادگاه عالی سوریه انجام شد.

در این بیانیه تصریح شده است: انتخابات در فضای رقابتی برگزار شد که نشان می دهد ملت سوریه با مشارکت گسترده در پای صندوق های رأی و با وجود تهدیدات گروه های تروریستی گزینه سیاسی را ترجیح داده است.

این بیانیه افزود: آمریکا و هم پیمانانش مسئول حمایت از تروریست هایی هستند که خون سوری ها را می ریزند.

در این بیانیه آمده است ما از ملت سوریه به علت مشارکت در انتخابات و تعاملش با این حادثه مهم تاریخی در تاریخ سوریه و ثبات آن تشکر می کنیم.

رییس هیات اوگاندا گفت : ما به سوریه آمده ایم تا همبستگی خود را با ملت سوریه اعلام کنیم و شاهد مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب رییس جمهور این کشور بودیم.

وی افزود ملت سوریه با مشارکت در این انتخابات نشان داد حل بحران با روند سیاسی که از دیروز آغاز شده است امکان پذیر است.

این مقام اوگاندایی گفت: ما با همه تبلیغات دروغین غرب درباره این انتخابات مخالفیم و از دعوتهای مسالمت آمیز برای حل بحران حمایت می کنیم.

رییس هیات اوگاندایی گفت: ملت سوریه با وجود همه تهدیدات در انتخابات مشارکت گسترده ای داشت و با رأی خود با تروریسم اعلام مخالفت کرد.

وی همچنین افزود: ما شاهد آن بودیم که ملت سوریه آزادانه انتخاب کرد و آنگونه که رسانه های غربی می گویند نبود و بین سه نامزد نیز رقابت حقیقی وجود داشت.

رییس هیات برزیلی نیز گفت: ملت سوریه با وجود همه تهدیدات اما برای انتخاب نامزد موردنظر خود پای صندوق های رأی حاضر شد و مشارکت در انتخابات نشانگر تمایل ملت سوریه برای حل مسالمت آمیز بحران است.

وی افزود: انتخابات در سوریه ثابت می کند ملت سوریه به هیچ قدرت خارجی اجازه دخالت در امورش را نخواهد داد.

رییس هیئت ونزوئلا نیز گفت: ما متقاعد هستیم که انتخابات ریاست جمهوری به صلح در سوریه و منطقه مربوط می شود.

وی افزود: ملت سوریه با مشارکت در انتخابات نشان داد یک ملت آزاد و دارای کرامت است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها