تجربه قوچان‌نژاد به ایران در جام جهانی کمک می‌کند

دونگا: مردم برزیل در بازی با آرژانتین طرفدار ایران هستند

بعد از حضور ماتیوس در شبکه دو

فردوسی پور ، دونگا را به شبکه 3 می آورد

حضور ماتیوس در شبکه دو باعث شد تهیه کننده برنامه ویژه جام جهانی شبکه سه به فکر دعوت از ستارگان سابق فوتبال دنیا بیفتد.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۷
فردوسی پور ، دونگا را به شبکه 3 می آورد
به گزارش جام جم ورزشی ، تجربه موفق حضور لوتئار ماتیوس ستاره سابق تیم ملی آلمان در برنامه ورزش از نگاه دو باعث شده تا عادل فردوسی پور برنامه ویژه جام جهانی را با حضور این ستارگان پربار تر کند.
ویژه برنامه جام جهانی به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور از 19 خرداد ماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
برنامه «بیست چهارده» عادل فردوسی پور از دوشنبه 19 خرداد، هر شب از ساعت 23 با حضور کارشناسان به پیشواز مسابقات جام جهانی 2014 برزیل می‌رود.
این برنامه به صورت زنده به موضوعاتی چون اخبار مربوط به جام‌جهانی، کارشناسی فنی مسابقات، معرفی کشورها، حواشی مربوط به بازی‌ها و پخش زنده مسابقات می‌پردازد.
اجرای برنامه به عهده عادل فردوسی پور و رضا جاودانی است و مجری بخش اخبار جام جهانی و حواشی آن، محمد حسین میثاقی است.
یکی از بخش های این برنامه دعوت از بازیکنان سرشناس فوتبال دنیاست و ظاهرا فردوسی پور می خواهد این برنامه را با حضور چهره هایی چون دونگا بازیکن سابق برزیل پربار تر کند هر چند مشکلات زیادی برای آمدن ستاره های جهان به ایران و برنامه عادل وجود دارد .

کارلوس کائتانو بلدورن وری معروف به دونگا را بیشتر دوستداران فوتبال می شنا سند. دونگا فوتبال حرفه‌ای را از پورتو آلگره در پست دفاع میانی (۱۹۸۰ – ۱۹۸۴)آغاز کرد، سپس در کورین تیانس، اف ث سانتوز و واسکودوگاما بازی کرد. در ۱۹۸۷ راهی ایتالیا شد و تا سال ۱۹۹۵ در تیم‌های فیورنتینا و اشتوتگارت بازی کرد. دونگا مدتی را نیز در تیم جوبیلو ایواتا در جی‌لیگ ژاپن گذراند.

دونگا سالها کاپیتانی تیم ملی فوتبال برزیل، از جمله در دو جام جهانی ۱۹۹۴و ۱۹۹۸ را برعهده داشت. معمولاً در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد و ۹۱ بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت شده‌است. مدال نقره المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ به همراه تیم ملی کشورش از دیگر افتخارات اوست.

کارلوس دونگا روز ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۶ به طرز غیر منتظره‌ای سرمربیگری تیم ملی کشورش را برعهده گرفت، او تا قبل از آن هیچ تجربه‌ای در عرصه مربیگری نداشت.

دونگا در اولین اقدام خود پس از مربیگری این تیم جورجینیو هم‌بازی سابق خود در تیم ملی را به عنوان دستیارش برگزید.

این تصمیم فدراسیون فوتبال برزیل را می‌توان در ادامه موفقیتهای مربیان جوانی همچون مارکو فان باستن و یورگن کلینزمن در تیم‌های ملی تیم ملی فوتبال هلند و تیم ملی فوتبال آلمان دانست.

حضور ستاره هایی مانند دونگا در تهران همزمان با رقابت های جام جهانی شب های علاقمندان را پر خاطره تر از جام های دیگر خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها