امیر اسماعیلی: دفاع الکترونیک باتوان بالا ویژگی اصلی سامانه راداری قدیر است

پوشش جنوب غرب آسیا با راه اندازی سامانه راداری سپاه

امیر اسماعیلی در مراسم رونمایی سامانه راداری سپاه:

رادار قدیر با موشک های ضد رادار قابل شناسایی نیست

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: سامانه قدیر سیگنال پایین در برابر جنگ الکترونیک دارد و کشف این رادار توسط موشکهای ضد رادار بسیار پایین است.
کد خبر: ۶۸۰۰۶۳
رادار قدیر با موشک های ضد رادار قابل شناسایی نیست

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء در مراسم رونمایی سامانه راداری قدیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران که در گرمسار برگزار شد، گفت: این سایت راداری متعلق به پدافند هوایی کل کشور است و از تکنیک رزونانس با تشدید فرکانس استفاده می کند.

وی با بیان اینکه این رادار سه بعدی بیش از هزار کیلومتر برد دارد، ادامه داد: این رادار توسط نیروی هوافضای سپاه طراحی، تولید و مستقر شده است.

امیراسماعیلی افزود: زمانی در کشور رسیدن به چنین راداری یک گلوگاه علمی بود اما امروز در آستانه 14 خرداد و سالگرد رحلت امام راحل، جمهوری اسلامی ایران به این توان رسیده است و در این زمینه چیزی کمتر از کشورهای صاحب سبک نداریم. به صورتی که در گذشته کشورهایی که چنین رادارهایی را نداشتند، رادارهای خود را از کشورهای صنعتی خریداری می کردند اما ما چون تحریم بودیم همواره سامانه های دفاعی و پدافند هوایی را خودمان طراحی و تولید کردیم به طوری که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز ما دارای رادار شهاب و ثامن هم هستیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه سامانه پدافند هوایی، دژهای مستحکم و لایه های دفاعی کشور هستند، افزود: اگر قرار باشد با حملات گسترده هوایی مقابله کنیم باید از تکنیک پیشرفته در سامانه های خود استفاده کنیم. لذا به همین منظور در تجهیز این رادار از فرکانس های یو اچ اف، وی اچ اف و اچ اف استفاده شده است.

وی ادامه داد: سامانه قدیر سیگنال پایین در برابر جنگ الکترونیک دارد و کشف این رادار توسط موشکهای ضد رادار بسیار پایین است که از مجموع از تکنیک های بسیار پیشرفته و منحصر به فرد در آن استفاده شده است.

امیراسماعیلی در پایان خطاب به فرماندهان نیروی هوافضای سپاه که در محل استقرار رادار قدیر حضور داشتند، گفت: از شما برادران که حدود 2 سال تلاش کردید و این رادار باشکوه ملی را به عظمت رساندید، کمال تشکر را دارم و اعلام می کنم این دستاورد حاصل خون پاک شهدای عزیزمان است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حاج سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۰
سلام
جناب سرتیپ ضمن تشكر و تحسین غیور شیرمردان ایران عزیز خاستم حهت اطلاع و همكاری به عنوان محقق در این زمینه با شما همكاری كنم بنده حقیر روی چندین مورد كریت پارازیت روی رادار تحقیقات كردم و در حال حاضر ارزوم اینه كه برای مملكتم و بیاری اقا امام زمان ع و در سایه مقام رهبر عزیزم بتونم كاری انجام بدم لطفا اگه مورد تایید بود اعلام بفرمایید و من الله التوفیق
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها