مشاور عالی سازمان سینمایی کشور:

سرانه صندلی سینما در کشور مطلوب نیست

رئیس سازمان سینمایی: وجود 300 سالن در کشوری مانند ایران شبیه یک شوخی است

1014 شهر ایران سینما ندارد

رئیس سازمان سینمایی کشور که آخر هفته گذشته به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، در جمع سینماگران مشهدی با بیان این که بیش از هزار شهر ایران سینما ندارد، وجود 300 سالن در کشور ایران را شبیه یک شوخی دانست.
کد خبر: ۶۷۸۹۰۵

به گزارش ایسنا، ایوبی در این نشست بر حمایت وزارت ارشاد از ساخت سالن سینما تاکید کرد و گفت: ما به دنبال افزایش سالن‌های سینما در کشور هستیم و بر همین اساس هر جا که پروژه برج‌سازی و مجتمع‌سازی وجود دارد، مالکین را متقاعد می‌کنیم که در مجموعه‌های خود حتما سالن سینمایی را ایجاد کنند.

او با بیان این‌که 1014 شهر ایران سالن سینما ندارد، اظهار کرد: این یعنی بخش عمده‌ای از مردم کشورمان در 30 تا 40 سال اخیر سینما نرفته‌اند.

ایوبی تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل طراحی «سینما‌کارت» به پایان رسیده و ان‌شاء‌الله بزودی شاهد رونمایی و به‌کارگیری آن خواهیم شد و همزمان با چراغ قوه به دنبال سالن‌های نمایش فیلم می‌گردیم که بتوانیم آنها را احیا کنیم.ایوبی با اشاره به درخواست چند نفر از سینماگران درخصوص توجه بیشتر به سینمای تجربی نیز عنوان کرد: سینما بدون فیلم تجربی معنی ندارد و ما نیز در حد توانمان در این زمینه تلاش می‌کنیم و به عنوان مثال در تهران پنج شش سالن را به سینمای هنر و تجربه اختصاص دادیم و اگر در مشهد نیز سالنی با این خصوصیات معرفی شود، ما این آمادگی را داریم که همزمان با تهران این پروژه را در مشهد نیز به انجام برسانیم و کف فروش سینما را نیز تضمین کنیم.

معاون سینمایی وزیر ارشاد گفت: اگر امروز عده‌ای مدعی باشند که حال سینمای ایران بد است من به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور باید اعلام کنم که با وجود مشکلات، حال سینمای ایران خوب است و سینمایی که سالانه 120 فیلم تولید می‌کند و در جشنواره کن دو داور دارد، سینمایی است که حال بدی ندارد.

ایوبی ابراز امیدواری کرد، اتفاقات خوبی در فضای جدید در سینمای کشور بیفتد و همان طور که دولت به هنرمندان اعتماد دارند و آنها را دوست دارد و نمی‌خواهد که در راه آنها مانع‌تراشی کند، هنرمندان نیز به دولت اعتماد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها