سازمان ملل متحد هشدار داد:

خطر شیوع بیماری مرس در جهان

پژوهشگران سوئیسی و سوئدی اعلام کردند ماده‌ای کشف کرده‌اند که می‌تواند در مبارزه با خانواده «کرونا ویروس‌ها» موثر باشد ویروس‌هایی که تاکنون هیچ دارویی برای آنها کشف نشده است.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۱
ماده ای که می‌تواند در مبارزه با کرونا موثر باشد

خبرگزاری‌‌ «آ.ت.اس» سوئیس گزارش داد تیم پژوهشگران دانشگاه برن به سرپرستی «وولکر تیل» مامور یافتن ماده‌ای برای مهار کرونا ویروس‌ها شده‌اند.

این پژوهشگران بر روی ماده‌ای به نام «K22» تمرکز کردند که در مقابله با کرونا ویروس‌های بی‌ضرری که در انسان علائم سرماخوردگی ایجاد می‌کنند، موثر است.‌

آزمایش‌های دیگر نشان داد «K22» در مبارزه با همه کرونا ویروس‌ها حتی، کرونا ویروس‌های عامل بیماری مهلک سارس و مرس موثر است.

این پژوهشگران در نشریه تخصصی «پولوس پاتوژنس» اعلام کردند «K22» تکثیر کرونا ویروس​ها را در سلول‌های پوششی دستگاه تنفسی انسان مهار می‌کند.

به گفته آنها، این تاثیر این ماده در مراحل اولیه تکثیر ویروس در سلول های میزبان انسان مشاهده می‌شود.

ویروس ها برای تولید مثل باید غشای سلول های انسانی جداگانه‌ای در اختیار بگیرند تا در آن نوعی پایه نگهدارنده درست کنند و ماشین تولید ویروس خود را در ان مستقر کنند و ماده «K22» این روند را غیر ممکن می‌کند.

این پژوهشگران اعلام کردند: «نتایج این تحقیقات تایید می‌کند که استفاده از غشای سلول میزبان مرحله‌ای مهم در چرخه حیات کرونا ویروس‌ها است.»

تحقیقات آنها نشان می‌دهد این روند بسیار حساس است و می‌تواند تحت تاثیر داروهای ضد ویروس قرار گیرد.

پژوهشگران تاکید کردند درحال حاضر کشف ماده «K22» و روش عملکرد آن تنها در مرحله آزمایشگاهی موفق بوده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها