فلاحی و یزدانی از اجرا برای جانبازان گفتند

این بهترین کنسرت ما خواهد بود

جام جم نوا: رضا یزدانی و مازیار فلاحی دو خواننده موسیقی پاپ کشور شامگاه 8 خردادماه در آستانه میلاد با برکت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، کنسرت مشترکی را ویژه خانواده شهدا و جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا کردند.
کد خبر: ۶۷۸۷۶۴
مازیار فلاحی و رضا یزدانی به عهد خود وفا کردند

در بخش اول این کنسرت که به اجرای برنامه توسط مازیار فلاحی اختصاص داشت، این خواننده موسیقی پاپ کشورمان قطعه «همه می‌گن تو هستی» را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

وی بعد از اجرای این قطعه و قبل از اجرای قطعه «کنار سیب رازقی»، خطاب به تماشاگران گفت: امشب برای من باعث افتخار است که در کنار شما خانواده های عزیز شهدا و جانبازان هستیم و می توانیم این برنامه را برای شما اجرا کنیم. البته من در دیداری که به همراه دیگر خوانندگان از آسایشگاه جانیازان ثارالله داشتیم، این قول را داده بودم که چنین کنسرتی را برای شما جانبازان عزیز و خانواده های شهدا اجرا کنیم و امروز بسیار خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم.

این خواننده موسیقی پاپ کشورمان در بخش دیگری از برنامه خود یادآور شد: روال کنسرت های من معرفی نوازندگان گروه است که با تعدادی از آنها بیش از 10 سال است که برنامه اجرا می کنم. یکی از این هنرمندان دوست نابینا و عزیزی به نام داود جعفری است که علاوه بر دوستی دیرینه ای که با او دارم به نوعی الگوی زندگی من نیز هست. او هنرمندی است که با وجود نابینایی نفر اول کارشناسی ارشد موسیقی است و با وجود تمام مشکلاتی که در پیش روی قرار داشت برای ادامه تحصیلات به دانشگاه کالزبورگ اتریش رفته است. این مایه افتخار من است که امشب همراه او با ساز آکاردئونش در کنار شما هستیم.

پس از اجرای چند قطعه موسیقایی تلفیقی توسط داود جعفری، فلاحی قطعه «دل دیونم از تو» را اجرا کرد که این قطعه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

به افتخار مادران شهدای 8 سال دفاع مقدس

فلاحی در این کنسرت ویژه بعد از اجرای این 2 قطعه که با تنظیم موسیقایی در زمانی کوتاه به مخاطبان عرضه شد، به معرفی قطعه دفاع مقدسی «لیلا» پرداخت و تصریح کرد: در چند ماهی که گذشت مشغول ساخت قطعه ای بودم که دوست داشتم آن را به گوش کسانی برسانم که باید امشب برای آنها یک دست جانانه زد. عزیزانی که لیلاهای این سرزمین بودند و کسانی را به این دنیا هدیه دادند که از جان و ناموس این سرزمین دفاع کردند.

وی افزود: این قطعه به نوعی غمنامه هایی از دل من است. غمنامه ای که من را به دوران تحصیلم می برد. درست در زمانی که بسیاری از هم کلاسی های من با دست بردن به شناسنامه های خود تلاش می کردند به جبهه بروند و از این سرزمین دفاع کنند و امشب خیلی خوشحالم که ترانه لیلا را به شما مادران شهدای این کشور تقدیم می کنم.

این خواننده موسیقی پاپ در ادامه این کنسرت که به اجرای تیتراژ سریال «نبش قبر» به کارگردانی قاسم جعفری اختصاص داشت، با اشاره به روند ساخت این سریال با موضوع شهدا و دفاع مقدس گفت: در بخش هایی از این فیلم بنا بر این بود که کودکی 2 ماهه در درون تابوت یک شهید قرار بگیرد و یادم می آید وقتی مادری حاضر شد کودک 2 ماهه خود را در درون تابوت قرار دهد، به این نکته پی بردم که مردم شریف این سرزمین تا چه میزان زیادی از ارزش دوران دفاع مقدس و شهدا با خبر هستند.

«شونه‌های بی لباس» تقدیم به شهدای مفقودالاثر

فلاحی در هنگام ورود احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران و علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، ضمن تقدیر از مسئولان وزارت ارشاد و برج میلاد در برگزاری این کنسرت ویژه جانبازان وخانواده های شهدا توضیح داد: خیلی دوست دارم از این فرصت ویژه ای که نصیب من شده به نمایندگی از دوستان هم صنفم تقاضایی از مسئولان شهرداری داشته باشم اینکه موسیقی پاپ را به برج میلاد بازگردانید . باور کنید اینجا برای ما پر از خاطره است و دوست داریم اینجا دوباره برنامه های مختلفی را اجرا کنیم و حالا امیدواریم که صدای ما را بشنوید و برج میلاد را برای برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ اضافه کنید.

اجرای قطعه‌های «نگاهم رو به سمت تو»، «مترسک» و تیتراژ سریال «یلدا» به کارگردانی داود میرباقری و چند قطعه موسیقایی بدون کلام شاد، از بخش‌های دیگر برنامه کنسرت مازیار فلاحی بود که اجرای قطعات بی کلام با هنرمندی میلاد نودست نوزانده گیتار، با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شد.

این خواننده در بخش پایانی کنسرت خود برای اولین بار قطعه «شونه‌های بی لباس» را برای مخاطبان اجرا کرد و گفت: این قطعه را به شهدای مفقودالاثری تقدیم می کنم که امروز نمایندگان آنها به تعداد زیادی در این سالن حضور دارند و امروز بازهم می گویم که شبی دوست داشتنی و یکی از بهترین برنامه‌های من بود و هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد.

در ادامه این کنسرت مشترک لوح تقدیری از سوی معاون هنری وزیر ارشاد و موسسه توسعه هنرهای معاصر از طرف 2 جانباز 8 سال دفاع مقدس به مازیار فلاحی و رضا یزدانی اهدا شد.

رونمایی از «ارث اجدادی» رضا یزدانی

بخش دوم کنسرت مشترک ویژه پاسداشت شهدا و جانبازان، به اجرای قطعاتی از رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ اختصاص داشت. این خواننده در ابتدای برنامه خود ضمن تقدیر از معاونت هنری وزارت ارشاد و موسسه توسعه هنرهای معاصر برای برگزاری این کنسرت، گفت: من تا به حال در کنسرت‌هایم ترانه های متعددی را پیرامون جنگ و 8 سال دفاع مقدس اجرا کردم، اما امشب برای من باعث افتخار است که به همت معاونت امورهنری وزارت ارشاد میزبان تعداد بیشتری از جانبازان عزیز و خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: در این کنسرت برای اولین بار ترانه «ارث اجدادی» را اجرا می کنم و این امید را دارم که این قطعه مورد پسند شما عزیزانی که به ما افتخار حضور دادید، قرار گیرد.

«حس تاریخ» و «داغ» با موضوع شهدای جنگ تحمیلی و «طهران- تهران»، از جمله قطعه هایی بودند که رضا یزدانی آنها را اجرا کرد.

یزدانی در توضیح قطعه «طهران- تهران» گفت: همانطور که می‌دانید این ترانه چند سال پیش برای فیلم «طهران – تهران» ساخته داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور ساخته شد که خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه رو شد. این ترانه هم مانند تعدادی دیگر از ترانه‌ها به موضوع مرتبط به جنگ و بعد از جنگ تحمیلی، اختصاص دارد که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد.

این خواننده موسیقی پاپ قبل از اجرای قطعه پایانی «خلیج همیشگی فارس» با اشاره به صحبت‌های مازیار فلاحی مبنی بر مساعدت شهرداری تهران در برگزاری دوباره کنسرت‌های پاپ در برج میلاد، از مسئولان شهرداری خواست که بار دیگر این سالن را به موسیقی پاپ اختصاص دهند.

در این برنامه موسیقایی بیش از 300 نفر از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و تعدادی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها