گالری‌های تهران این آخر هفته پذیرای نمایشگاه‌های تازه‌ای هستند از «عروسان مخبرالدوله» گرفته تا آثار دو استاد و شاگرد قدیمی که آثارشان را پیش‌روی مخاطبان می‌گذارند، در این میان نباید از آثار به نمایش درآمده در موزه هنرهای معاصر تهران و موزه فلسطین نیز غافل شد.
کد خبر: ۶۷۸۶۲۷
گالری‌گردی آخر هفته در تهران

جمعه‌ها همیشه تعطیل نیست به‌ویژه برای گالری های تهران که معمولاً جمعه های شلوغی را پشت سر می گذرانند.

هنرمندان و گالری‌گردهای حرفه ای نیز روزهای پنجشنبه و جمعه سعی می‌کنند به گالری های بیشتری در سطح شهر تهران سر بزنند و از تازه ترین اتفاقات هنری آن باخبر شوند.

روز جمعه این هفته 9 خردادماه نیز گالری های راه ابریشم، شکوه، هفت ثمر، الهه، ایده، طراحان آزاد و گلستان پذیرای نمایشگاه های تازه ای هستند.

گالری راه ابریشم

گالری راه ابریشم نخستین نمایشگاه خود را در سال 93 روز جمعه 9 خردادماه برپا خواهد کرد. این نمایشگاه به آثار تهمینه منزوی اختصاص دارد که با عنوان «عروسان مخبرالدوله» گشایش خواهد یافت.

تهمینه منزوی در این نمایشگاه عکس‌هایش را از کارگاه های دوخت لباس عروس و فروشگاه های این نوع لباس در میدان مخبرالدوله تهران به نمایش می گذارد.

او در یادداشتی درباره نمایشگاه آثارش نوشته است: «پل چهارراهِ مخبروالدوله، چهارطرفِ چهارراه را به هم متصل می کرد. وقتی بالای پل ایستادم، رو به ضلعِ جنوبی به کوچه ای پر از لباسِ عروسی فروشی خیره شدم. کمی راست تر روبهِ رویم، ساختمانی حداقل مربوط به صد سالِ پیش. ویترینی داشت که جلویش را برگ هایِ درخت پوشانده. رمز و رازی در معماری این ساختمان بود که باورم نمی شد، این مکان متعلق به تهران است. برایم عجیب بود که چه کسانی داخل این ساختمان هستند و پنجره های آن را با لباسِ عروس مزین کرده اند....»

نمایشگاه عروسان مخبرالدوله تا 11 خردادماه در گالری راه ابریشم به نشانی خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و خشکشویی فرمانیه، شماره ۱۰۳ برپاست.

گالری شکوه

«مچاله های خون» عنوان نمایشگاهی از عکس های امید محکمی است که عصر پنجشنبه 8 خردادماه 93 در گالری شکوه افتتاح خواهد شد.

محکمی در نخستین نمایشگاه انفرادیش 14 قطعه عکس رنگی در ابعاد 145×109 سانتی متر بر روی کاغذ دست ساز کانسون با موضوع خشونت ارائه داده است.

او در این عکس ها خشونت را از منظر جدیدی نشان داده است و تمامی جنبه های مختلف آن را در عکس هایش به ثبت رسانده است. این آثار با نگاه انتزاعی خلق شده و محکمی برای رسیدن به این انتزاع چینش انجام داده است. هر کدام از عکس ها فقط شامل یک المان هستند و فرم آنها القا کننده مفهوم مورد نظر عکاس است.

نمایشگاه عکس «مچاله های خون» با حمایت و همکاری چاپ استودیوی 25 و شرکت فرانسوی کاغذ کانسون با قدمت 500 ساله برگزار می شود.

نمایشگاه عکس های «مچاله های خون» تا 13 خرداد ماه درگالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی،کوچه شهید امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری هفت ثمر

نمایشگاهی از آثار حسین علی ذابحی و محمدابراهیم جعفری روز جمعه 9 خردادماه در گالری هفت ثمر برپا خواهد شد.

«سفر به خیال و خاطره» عنوان این نمایشگاه است که مروری بر آثار یک استاد و هنرجوی او در سال‌های حضورش در هنرستان هنرهای زیبای پسران دارد.

این نمایشگاه نقاشی تا 21 خردادماه در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ دایر است.

گالری آران

گالری آران از روز جمعه نهم خردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی مهدی اشلقی با عنوان «کرج نمای باز» می شود. اشلقی در این نمایشگاه شهری را که در آن زاده شده و زندگی می کند به تصویر کشیده است. این نمایشگاه تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

گالری آران در بلوار کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۹ واقع شده است.

گالری الهه

گالری الهه 9 خردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی های محسن حسینمردی می شود.این نمایشگاه تا 23 خردادماه ادامه خواهد داشت. گالری الهه دربلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ واقع شده است.

گالری شیرین

گالری شیرین در گالری شماره یک خود نمایشگاهی از آثار نقاشی آتوسا جان نثاری را به نمایش خواهد گذاشت و در گالری شماره 2 شیرین نیز آثار نقاشی آرشین آگشته با عنوان شکوفه های همیشگی روز جمعه 9 خرداد گشایش خواهد یافت و تا 20 خرداد ادامه دارد.

گالری شیرین در ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک ۹ واقع شده است.

گالری ایده

نمایشگاه نقاشی‌های لیلا نورایی روز جمعه 9 خردادماه در گالری ایده در معرض دید علاقه مندان به هنر قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه 18 اثر که در ابعاد 30 در 40 و با تکنیک کلاژ و راپید خلق شده‌اند با موضوع گورخر به نمایش درخواهد آمد.

نقاشی‌های لیلا نورایی روز جمعه 9 خردادماه از ساعت 16 افتتاح می‌شود و تا 21 خردادماه در گالری ایده واقع در کریم‌‎خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هیجدهم، شماره 26 میزبان دوستداران هنر است.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد جمعه 9 خردادماه میزبان نمایشگاهی از آثار ویدئو، طراحی و نقاشی غزال رادپی با عنوان نشست حافظه خواهد بود. این نمایشگاه تا 11 خردادماه ادامه دارد.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، پـلاک ۵ واقع است.

گالری گلستان

شبنم شعبانی آثار نقاشی خود را روز جمعه 9 خردادماه به گالری گلستان می برد. این نمایشگاه تا 13 خردادماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران نیز از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه مجموعه ای آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی گنجینه این موزه را با عنوان «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه بیش از۲۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از جمله پیکاسو، پل کله، خوان میرو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جاسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیم داین، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... روی دیوار موزه هنرهای معاصر رفته است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند، روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 20 و جمعه از 16 تا 20 به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله مراجعه کنند.

موزه فلسطین

موزه فلسطین این روزها میزبان نمایشگاه عکس «خانه در آتش» با موضوع عکس‌های جنگ است.

نمایشگاه عکس «خانه در آتش» شامل 70 عکس برگزیده از 50 عکاس است که نادیده های مناطق مسکونی بمباران شده 8 سال دفاع مقدس و جنایت‌های فجیع رژیم عراق را در بمباران شیمایی حلبچه و بستان تا حملات ناجوانمردانه به خانه های بی دفاع تهران، خرمشهر، آبادان و اهواز را به تصویر کشیده است.

آثار عکاسانی چون سعید صادقی، مهدی منعم، علی کاوه، محسن راستانی، بهروز مرادی، زنده یاد بهمن جلالی، مجتبی آقایی و جاویدالاثر کاظم اخوان و نیز تعدادی از تصاویر آرشیو وزارت نفت در نمایشگاه عکس «خانه در آتش» به معرض نمایش گذاشته شده و ناگفته‌ها و کمتردیده شده هایی را به تصویر می کشد که نشانگر عمق فاجعه انسانی به وقوع پیوسته در مناطق مسکونی در جنگ تحمیلی است که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

این نمایشگاه تا 31 خرداد ماه در موزه هنر‌های معاصر فلسطین برپاست. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها