انتقاد شدید مک کین از اوباما:

هیچ کس به آمریکا اعتماد ندارد

مشاور پیشین رئیس جمهور آمریکا:

عزم اوباما برای عادی سازی روابط با تهران جدی است

مشاورارشد پیشین باراک اوباما در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح و مدیر مرکز امور بین الملل "بلفر" در دانشگاه هاروارد گفت: تصور می کنم که پرزیدنت اوباما برای عادی کردن روابط دوجانبه میان تهران و واشنگتن جدی است.
کد خبر: ۶۷۸۳۳۶
عزم اوباما برای عادی سازی روابط با تهران جدی است

گری سیموربا اشاره به اینکه ایران و 1+5 پیشرفتهایی در خصوص برخی مسائل فیمابین داشته اند گفت: دو طرف احتمالاً در ماه جولای(تیر-مرداد) در خصوص تمدید مذاکرات تا شش ماه دیگر یعنی تا ژانویه(دی-بهمن) 2015 با یکدیگر توافق خواهند کرد.

وی در گفتگو با مهر به بررسی امکان حصول ایران و گروه 1+5 به توافق جامع هسته ای در باره طرح موضوع موشکی ایران در مذاکرات هسته ای گفت: دلیلی که باعث شده تا موضوع موشکی ایران در مذاکرات ایران با 1+5 مطرح شود قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت مصوب 9 ژوئن سال 2010 است که از ایران می خواهد "نبایستی هیچ گونه فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیک که قابلیت حمل سلاح هسته ای را دارد" انجام دهد.

وی گفت:گروه 1+5 از ایران می خواهد که ایران موافقت کند که تعداد سانتریفیوژهای آن کاهش یابد و این تعداد کاهش یافته را برای یک دهه یا بیشتر حفظ کند. در مقابل، ایران پیشنهاد می دهد که برنامه غنی سازی موجود خود را در همین حد حفظ کند که مطابق آن تعداد 9 هزار سانتریفیوژ آن برای چند سال فعال باشد و سپس آنرا به 50 هزار یا بیشتر در مقیاس صنعتی گسترش دهد. این یکی از بزرگترین مسائل و موضوعات در مذاکرات پیش رو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها