در حالی بانک مسکن اعلام کرده محدودیتی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر ایجاد نکرده که شرکت عمران پردیس از احتمال توقف پروژه‌های مسکن مهر به دلیل اقدامات بانک مسکن خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۲۴۱
پروژه‌های مسکن مهر پردیس در آستانه توقف

شرکت عمران پردیس در خبری که شب گذشته روی سایت خود قرار داده از عملکرد بانک مسکن و احتمال بروز اختلال در پروژه های مسکن مهر با توجه اقدامات اخیر این بانک انتقاد کرده است.

در این خبر بدون اشاره به جزئیات اقدام بانک مسکن آمده است؛ «با توجه به اقدامات اخیر خارج از رویه معمول دوسال گذشته بانک مسکن، در فرآیندهای مالی مسکن مهر، هم اکنون پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر با کندی مواجه شده است که در صورت ادامه یافتن این رویه از جانب بانک مذکور احتمال توقف پروژه های مسکن مهر غیرقابل اجتناب می باشد.»

این در حالی است که چندی پیش مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن با تأکید بر این که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر نداریم، گفته بود: متعهد به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر هستیم و برنامه ما تکمیل 1.2 میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام است.

ذبیح‌الله نعمتی تصریح کرده بود: قرار شده که بانک مسکن از محل خط اعتباری بانک مرکزی به میزان 450 هزار میلیارد ریال و از محل وصولی تسهیلات طرح مهر طی سال‌های92 ،93 و 94 نسبت به تامین منابع مسکن مهر اقدام کند.

وی تصریح کرد:‌ تاکنون محدودیتی در پرداخت تسهیلات ایجاد نکرده‌ایم، اما بارها گفته‌ایم قرارداد جدیدی منعقد نمی‌کنیم چراکه باید به تعهدات قبلی پایبند باشیم.

وی یادآور شده بود: حدود 1.2 میلیون واحد مسکن مهر نیمه‌کاره داریم که اگر هر کدام از آنها به‌طور میانگین دو میلیون تومان متمم بخواهند در مجموع 2400 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

نعمتی با تاکید بر این که باید پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم تا به سامان برسند، خاطرنشان کرده بود: بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن مهر هیچ محدودیتی ندارد و به تعهدات باقیمانده مسکن مهر پایبند است.

گرچه وزیر راه و شهرسازی در 9 ماه اخیر همواره بر تکمیل واحدهای مسکن مهر تاکید داشته است، اما بروز برخی مسائل از جمله افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث شده تا برخی از پیمانکاران حاضر به اتمام پروژه های مسکن مهر نشوند.(تسنیم)

موضوعی که سبب شد تا قیمت مسکن مهر توسط دولت یازدهم نیز تا 100 هزار تومان افزایش یابد، اما با این وجود شماری از انبوه سازان همچنان از وضعیت موجود ناراضی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام كاشانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
مسكن مهر اختلاف بین پولدارها و قدرتمندهاست كه تاوانشو قشر ضعیفی كه به امید خانه دار شدن تو مسكن مهر ثبت نام كردن میدن
مثلا بانك به راحتی وامهایی كه قرار بوده 4% باشه با درصدهای خیلی بالاتر میده!!!
یا نرخ ساختمانها رو كه بعضا شش هفت سال بطول انجامیده به نرخ روز تحویل حساب میكنن!!!
ضمنا همین طول كشیدن كه شامل هزینه هایی مثل حقوق مدیر عامل و بقیه عوامل پروژه هست به قیمت تمام شده اضافه میكنن!!!
... من كه خودم جزو افرادی هستم كه اگه تو این طرح شركت نكرده بودم الان خونه داشتم
نه پول به من میدن نه خونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها