3 هزار معدن بلاتکلیف در استان کرمان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 3000 معدن بلاتکلیف در استان کرمان وجود دارد و اگر امروز دستوری برای فعال‌شدن آنها داده شود حدود ده سال طول می‌کشد تا این معادن از دست یکسری افراد قدرت طلب گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۷۰۸۶
3 هزار معدن بلاتکلیف در استان کرمان

شهباز حسن‌پور افزود: سال‌هاست افرادی که زر، زور، پول و پارتی در اختیار دارند این معادن را در اختیار گرفته‌اند و اجازه فعال‌شدن نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اخیرا قرار بود 50 معدن از این معادن به مزایده گذاشته شود، این درحالی است که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید هر چه زودتر تکلیف این معادن مشخص شود.

وی با اشاره به تحرک خوبی که در شرکت شهرک‌های صنعتی سیرجان انجام شده است، اظهار کرد:

در راور مردم از فقر فریاد می‌زنند، اما از کرمان تا نزدیکی مشهد را به دلیل حفاظت از محیط زیست و این که یک زمانی دو حیوان در آن منطقه دیده شده، کل منطقه را ممنوعه اعلام کردند.

حسن‌پور، در ادامه به برخی معضلات استان کرمان اشاره کرد و گفت: اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران در بخش معدن داده نمی‌شود.

وی افزود: در زمینه طرح انتقال آب از بندرعباس و کارهایی انجام شده، اما این موضوع نیاز به یک تصمیم در دولت دارد که کارگروه آب تشکیل شود و این مشکل آب را برطرف کنند زیرا کرمان فقیرترین استان در بحث آب است و مردم آب ندارند.

وی بیان کرد: معدن شماره سه در این منطقه هشت سال بلاتکلیف است، بیش از 500 میلیارد تومان سنگ آهن، آماده فروش وجود دارد که به فروش نمی‌رسد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از صد واحد صنعتی با 30 درصد توانایی کار می‌کنند که بانک‌ها نیز باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها